تاریخ : يکشنبه 4 دي 1401
کد 6069

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در بازدید از دفاتر نمایندگی اتاق اصفهان در شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار عنوان کرد؛

همت اتاق بازرگانی اصفهان برای حمایت از توسعه دفاتر منطقه‌ای در شهرستان‌ها

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست با اعضای شورای راهبردی دفاتر نمایندگی این اتاق در شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار گفت: تلاش اتاق بازرگانی اصفهان بر توسعه دفاتر منطقه‌ای در شهرستان‌های استان معطوف است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این بازدید با اشاره به اقدامات اتاق و رایزنی‌های انجام‌شده برای احداث ساختمان دفتر نمایندگی اتاق اصفهان در شهرستان‌ خوانسار، ابراز امیدواری کرد با واگذاری زمین عملیات اجرایی احداث ساختمان دفتر نمایندگی خوانسار در سال جاری آغاز شود و در رابطه با ظرفیت بازار کشورهای اوراسیا و روسیه اظهار داشت: تحولات منطقه‌ای فرصت استثنایی برای تجار ایرانی فراهم کرده و صنعت‌گران، فعالان بخش گردشگری و مواد غذایی استان و به‌خصوص خوانسار نیز می‌توانند از این فرصت بهره ببرند و باید سهم خود را از بازار روسیه کسب کنند.
تولیدکنندگان و تجار خوانسار برای حضور در بازار روسیه پا پیش بگذارند
وی با تشریح تسهیلات روسیه برای واردات تولیدات صنعتی و مواد غذایی از ایران افزود: اتاق بازرگانی سن‌پترزبورگ اخیراً فهرستی از 3 هزار قلم کالایی که در گذشته از کشورهای غربی وارد می‌کرد برای اتاق بازرگانی اصفهان ارسال کرده و خواستار واردات آنها از ایران شده است. خوشه‌سازی و برنامه‌ریزی فعالان اقتصادی برای حضور در این بازار فرصت تجاری استثنایی برای آنها فراهم می‌کند. در این راستا مرکز توسعه تجارت اوراسیا در اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد می‌شود.
گلشیرازی دفتر نمایندگی اتاق اصفهان در خوانسار را یکی از فعال‌ترین دفاتر شهرستانی دانست و ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای آن در حوزه مسئولیت اجتماعی، برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی گفت: امیدوارم با همت مضاعف، احداث ساختمان دفتر نمایندگی اتاق اصفهان در خوانسار سرعت بیشتری بگیرد و فعالیت‌های این دفتر قوام یابد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به فعالیت شتابدهنده‌ها در اتاق اصفهان در حوزه صادرات، تجارت الکترونیک و فروش و بازاریابی، خدمات شتابدهنده‌ صادراتی بردار به بنگاه‌های اقتصادی را تشریح کرد.
سیدرسول رنجبران، عضو هیئت‌رئیسه و خزانه‌دار اتاق بازرگانی اصفهان نیز اتاق‌های بازرگانی را مرکز هم‌اندیشی و هم‌افزایی دانایی‌ها و توانایی‌های بخش خصوصی دانست و گفت: هرچه فعالان اقتصادی در این هم‌اندیشی و هم‌افزایی با یکدیگر هم‌دل باشند تأثیرگذاری بیشتری دارند. امروز ظرفیت‌های بالایی در اتاق اصفهان ایجاد شده و فعالان اقتصادی شهرستان خوانسار باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی بهره ببرند که نیازمند تقویت کمی و کیفی دفتر نمایندگی اتاق اصفهان در خوانسار است.
همچنین احمد پزنده، رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی با اشاره به دستاوردهای سفر هیأت بلندپایه تجاری استان به روسیه بیان کرد: به‌زودی در اصفهان میزبان هیأت تجاری روسیه هستیم.
محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به خدمات این اتاق از جمله تربیت بازرگانان کوچک و لزوم برگزاری این دوره‌ها در شهرستان‌های استان از جمله خوانسار گفت: فعالان اقتصادی باید در وضعیت حساس اقتصادی فعلی کشور به شکلی عمل کنند که چرخ تولید در استان و کشور به‌خوبی بچرخد و در کمیسیون صنایع اتاق اصفهان کمیته‌های گوناگونی برای پیگیری دغدغه‌های فعالان اقتصادی تشکیل داده‌ایم و این کمیته‌ها در طول بیش از سه سال گذشته اتفاقات خوبی رقم زده‌اند. همچنین اتاق اصفهان بستر مناسبی برای حضور فعالان اقتصادی در حوزه مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر فراهم کرده است.
در ادامه محمد صادقی، رئیس کمیسیون کشاورزی، سلامت، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اظهار داشت: ایران با 62 کشور قرارداد کشت فراسرزمینی دارد و آمادگی حمایت از فعالان حوزه کشاورزی خوانسار برای فعالیت در این حوزه را داریم. هم‌اکنون بهترین زمان برای در دست گرفتن بازار محصولات کشاورزی در روسیه است.
رضا برادران اصفهانی، رئیس کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به تشکیل شعبه 47 شورای حل اختلاف در این اتاق بیان کرد: اختلافاتی که هرکدام از فعالان اقتصادی استان با بانک‌ها، گمرکات و سازمان‌ها پیدا کنند، می‌تواند به‌طور مستقیم در این شعبه‌ها رسیدگی شود. همچنین کمیسیون حقوقی اتاق اصفهان حمایت‌ ویژه و کاملی از اعضای اتاق در پرونده‌های حقوقی در سطح استان و کشور دارد.
اتاق بازرگانی اصفهان در کشور پیشرو است
فضل‌الله جواهری، عضو اتاق بازرگانی اصفهان و رئیس شورای راهبردی دفتر نمایندگی خوانسار، چادگان، فریدن، فریدونشهر و بوئین و میاندشت نیز با تقدیر از اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه امروز اتاق اصفهان در کشور پیشرو است.
وی با اشاره به موانع موجود بر سر تعیین زمین و احداث ساختمان دفتر خوانسار ادامه داد: این موانع موجب عقب‌ ماندن فعالیت‌های دفتر خوانسار از سایر شهرستان‌های استان شده که امیدوارم این موانع به‌زودی از سوی دستگاه‌های شهرستان رفع شود.
جواهری با دعوت از فعالان اقتصادی خوانسار برای عضویت در اتاق بازرگانی تصریح کرد: شهرستان خوانسار در گذشته مرکز تجارت فعالی بود و باید با توسعه فعالیت دفتر نمایندگی اتاق اصفهان در خوانسار به وضعیت خوب گذشته در حوزه گردشگری، تجاری، بازرگانی و تولیدی بازگردیم.
در ادامه این نشست جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان خوانسار به بیان نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند.
همچنین رئیس و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از دفتر نمایندگی این اتاق در شهرستان گلپایگان نیز بازدید کرده و با فعالان اقتصادی این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این بازدید با بیان اینکه تأمین زمین برای ساخت دفاتر شهرستانی اتاق اصفهان جزو اولویت ما بوده است، اظهار داشت: 600 اقدام و برنامه در بودجه سال 1401 اتاق اصفهان تعریف شد که در تمام اتاق‌های بازرگانی کشور و در تاریخ اتاق اصفهان بی‌نظیر بود.
مسعود گلشیرازی با اشاره به صنایع شاخص شهرستان گلپایگان افزود: پیوستن ایران به پیمان شانگهای و اوراسیا فرصت استثنایی برای صنعت‌گران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشورمان است و باید از این فرصت به خوبی بهره برد.
رضا صائبی، مسئول شورای راهبردی اتاق بازرگانی شهرستان گلپایگان نیز گزارشی از فعالیت‌های دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در این شهرستان در 16 ماه گذشته ارائه کرد.
وی با اشاره به ارائه خدمات اتاق بازرگانی اصفهان در این شهرستان و تسهیل امور فعالان اقتصادی به‌عنوان اهداف این دفتر افزود: توانمندسازی فعالان اقتصادی شهرستان گلپایگان با برگزاری 20 دوره و چهار سمینار و ارائه مشاوره‌های حقوقی، مالیاتی و بیمه‌ای به اعضا انجام شده است.
صائبی تصریح کرد: ظرفیت بسیار بالاتری برای عضوگیری از میان فعالان اقتصادی این شهرستان وجود دارد و خدمات اتاق بازرگانی باید به اطلاع فعالان اقتصادی و دستگاه‌های شهرستان گلپایگان برسد.
همچنین علی‌محمد آقاجان، مدیر واحد خدمات به اعضا، انجمن‌ها، تشکل‌ها و دفاتر منطقه‌ای اتاق بازرگانی اصفهان توضیحاتی پیرامون آخرین وضعیت پیگیری فرآیند واگذاری زمین برای احداث دفاتر شهرستانی ارائه کرد.
آلبوم تصاویر بازدید از دفاتر نمایندگی اتاق اصفهان در شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار