تاریخ : دوشنبه 19 بهمن 1394
کد 606

با حضور هیات تجاری تایلند در اتاق اصفهان ؛توسعه روابط اقتصادی اصفهان و تایلند در دوران پساتحریم

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:امیدواریم در شرایط جدیدی که برای کشور ایران ایجاد شده همکاری های بازرگانی میان دو کشور افزایش یابد

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:امیدواریم در شرایط جدیدی که برای کشور ایران ایجاد شده همکاری های بازرگانی میان دو کشور افزایش یابد . به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«مصطفی رناسی»در نشست بررسی فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های تجاری و اقتصادی میان استان اصفهان و کشور تایلند در سالن همایش های بین الملی اتاق اصفهان  گفت: کشورهای ایران و تایلند از امکانات صنعتی و تولیدی متفاوتی برخوردار هستند چراکه ایران در منطقه اکو قرار گرفته و تایلند در پیمان آسه آن قرار دارد .وی افزود:هرچند جمعیت دو کشور تعداد قابل ملاحظه ای است اما حجم فعالیت های بازرگانی میان این دو کشور زیاد نبوده است .وی اضافه کرد: امیدواریم در شرایط جدیدی که برای کشور ایران ایجاد شده همکاری های بازرگانی میان دو کشور افزایش یابد .رناسی خاطرنشان کرد: قطعا هر دو طرف در نظرشان است که کالاهای خود را به طرف مقابل بفروشند اما باید به مقاصد آن کشور نیز توجه داشت .وی با اشاره به اینکه ایران کشوری بزرگ و دارای اقتصاد بزرگ است و هم اکنون نیازمند سرمایه گذاری های جدید است افزود: اصفهان نیز استانی توانمند در زمینه های تولید فولاد، صنایع شیمیایی، پتروشیمی، قیر، سنگ های ساختمانی، طلا و جواهر، صنایع کشاورزی، لبنیات و صنایع دامی است .وی خاطرنشان کرد: البته ما نیز از وضعیت کشور تایلند در زمینه صادرات برنج، فولاد و جواهرات با خبر هستیم .رناسی اظهار کرد: هرگونه اقدامات توجیحی که شما در تایلند برای بازرگانان ایرانی و اصفهانی ایجاد کنید ما نیز همان اقدامات را برای شما در ایران ایجاد خواهیم کرد .نایب رییس  اتاق اصفهان افزود: ما در اتاق بازرگانی اصفهان حسب وظایف خود ارتباط بازرگانان اصفهانی را با بازرگانان تایلندی تسهیل خواهیم کرد و آماده همکاری و ارایه اطلاعات هستیم، قطعا لازم است که اینگونه سفرها تکرار شود تا روابط مستحکمی میان دو کشور ایجاد شود .

روابط تجاری ایران و تایلند با سفر سه هیات بلندپایه تایلندی به ایران توسعه یافت

«محمدعلی پاک سرشت» رایزن اقتصادی ایران در تایلند گفت: پس از توافق هسته ای و به نتیجه رسیدن برجام، روابط تجاری ایران و تایلند با سفر سه هیات بلندپایه تایلندی به ایران توسعه پیدا کرد. وی ادامه داد: ایران به بازارهای تایلند نیاز دارد و تایلند نیز به بازار ایران نیازمند است .وی با بیان اینکه ایران و تایلند برای یکدیگر از نظر اقتصادی، طرف های استراتژیک محسوب می شوند، افزود: اصفهان یک استان بزرگ صنعتی است و امروز شانس خوبی نصیب تایلندی ها شده است زیرا اصفهان یک استان بزرگ صنعتی در ایران است .

تایلندی ها اصفهان را به عنوان یک مقصد توریستی زیبا می شناسند

«چانتیرا ویواترا» معاون سازمان توسعه تجارت تایلند نیز اظهار کرد: امروز با هیاتی شامل 33 شرکت از کشور تایلند به اصفهان سفر کرده ایم و هدف از این سفر برقراری ارتباطات تجاری میان بازرگانان دو کشور است .

وی افزود: ارتباط ما با ایران به 50 سال پیش برمی گردد و ما می خواهیم این ارتباطات را ادامه دهیم. تایلند جمعیت 66 میلیون نفری دارد و درگاهی برای آسیا است. معاون سازمان توسعه تجارت تایلند خاطرنشان کرد: امیدواریم ارتباط با اصفهان باعث یجاد فرصت های جدید در تجارت شود .

وی گفت: تایلندی ها اصفهان را به عنوان یک مقصد توریستی زیبا می شناسند اما متاسفانه از تجارت این استان شناختی ندارند، با این وجود قول می دهیم که اصفهان از این نظر برای تایلندی ها شناخته شود .

وی زمینه فعالیت 33 شرکت همراه با خود را صنعت غذا، لوازم خانگی، لوازم آرایش و بهداشتی و اقلام دیگر معرفی کرد. وی تاکید کرد: این شرکت های تایلندی به دنبال برقراری ارتباط برای خرید، سرمایه گذاری، انتقال و مبادله اطلاعات هستند .

در ادامه این نشست فعالان اقتصادی استان اصفهان با همتایان تایلندی به مذاکره رودرو پرداختند.


آلبوم تصاویر تایلند-11-94