تاریخ : يکشنبه 26 مرداد 1393
کد 6

یک کارشناس فروش در همایش هفتگی اتاق اصفهان : شرکت های اقتصادی اگر به نیاز مشتریان توجه کنند، به زودی از صحنه رقابت خارج می شوند

یک کارشناس مدیریت فروش گفت: اگر پای شرکت های خارجی به بازارهای ایران باز شود، تنها شرکت هایی داخلی می توانند دوام بیاورند که به بازاریابی و نیاز مشتریان داشته باشند.
یک کارشناس مدیریت فروش گفت: اگر پای شرکت های خارجی به بازارهای ایران باز شود، تنها شرکت هایی داخلی می توانند دوام بیاورند که به بازاریابی و نیاز مشتریان  داشته باشند.
«جواد الهی نسب»در همایش آموزشی هفتگی اتاق اصفهان با موضوع «مدیریت فروش» تصریح کرد:متاسفانه شرکت های ایرانی به بازاریابی و بررسی  نیاز مشتریان توجه چندانی به دلیل بسته بودن بازارها ندارند و  چنانچه بازار ایران به روی محصولات خارجی باز شود ،جایگاهی برای این شرکتها باقی نمی ماند. 
وی بازاریابی را شبیه یک جاده دانست که اگر خوب ساخته شده باشد ،ماشین های فروش به سرعت می توانند حرکت کنند .
وی با بررسی رفتار بنگاههای اقتصادی با مشتریان گفت:در بازار ایران مشتری را در فشار  قرار می دهند و  به مشتری احترام نمی گذارند و این موضوع به صنعت تولید و تجارت کشور ضربه جبران ناپذیری خواهد زد.
الهی نسب خطاب به بنگاههای اقتصادی گفت:ابتدا باید ویژگی رقابتی و مزیت محصول خود را  در بازار شناسایی کنید و سپس محصول خود را بشناسانند.
وی  اضافه کرد:تولید کنندگان ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی رشد خوبی از نظر مشتری مداری نداشته اند . 
  «جمشید تقسیمی»مدیر آموزش و پژوهش های کاربردی اتاق اصفهان در ابتدای این همایش گفت:همه رشته های  بازرگانی با مدیریت آغاز می شود زیرا مدیریت نقش بسزایی در ایجاد و توسعه آنها دارد.
وی افزود:81 درصد از واحدهای اقتصادی که دچار بحران طی  ساله های اخیر شدند ،تفکیکی بین واحد فروش و بازاریابی در بنگاه خود  قایل نبودند و به این دلیل در فروش و بازاریابی ناموفق بودند.