تاریخ : چهارشنبه 7 بهمن 1394
کد 585

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان; عدم آشنایی با بازار یکی از مشکلات زنان در عرصه صادرات است

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان در دومین جلسه گپ وگفت با عنوان "صادرات" با بیان اینکه فعالیت اتاق در چهار بخش کشاورزی، بازرگانی، معدن و صنعت است، اظهار داشت: در برخی موارد با توجه به اینکه اصل فعالیت اتاق در حوزه های اقتصادی است اما کارهای موازی انجام می شود.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان در دومین جلسه گپ وگفت با عنوان "صادرات" با بیان اینکه فعالیت اتاق در چهار بخش کشاورزی، بازرگانی، معدن و صنعت است، اظهار داشت: در برخی موارد با توجه به اینکه اصل فعالیت اتاق در حوزه های اقتصادی است اما کارهای موازی انجام می شود.

زهرا اخوان نسب هدف از برگزاری نشست های اینچنین را چرخش اطلاعات، تجربیات اعضای با سابقه در جهت افزایش تجربه سایر اعضاء و تبادل اطلاعات بین افراد عنوان کرد.

وی یکی از مشکلات زنان در عرصه صادرات را عدم آشنایی آنان با بازار فروش عنوان کرد.

اخوان نسب گفت: تنها صرف داشتن کارت بازرگانی دلیل بر موفقیت و آشنایی با بازار و فعالیت های اقتصادی نیست. ضروری است که افراد با دانش و تخصص اقتصادی وارد این عرصه شوند.

حاج کاظمیان نیز در این جلسه با بیان اینکه روش صادرات در ایران بسیار قدیمی است و باید به روز شود،گفت: پیشنهاد می کنم به منظور توسعه فضا برای صادرات اتحادیه صادراتی همگن تشکیل شود. سپس بازار و نیازهای آن شناسایی و مطابق با شناخت در زمینه صادرات اقدام کنیم.

حاج کاظمیان ادامه داد: اگر این تشکل ایجاد شود، سپس اتحادیه ها زیر نظر اتاق بازرگانی فعال می شوند در این مسیر می توان به توسعه صادرات امیدوار بود. مضاف بر اینکه می توان از صادر کنندگان نیز حمایت کرد.

وی اظهار داشت: این وظیفه اتحادیه ها است تا به اعضا اطلاع دهند که بازار چه نیازی دارد تا آنها مطابق با آن اقدام به تولید کنند.

حاج کاظمیان با بیان اینکه تشکیل اتحادیه ها و شرکت های صادراتی راز موفقیت در صادرات است، ادامه داد: افراد می توانند از سایت ITPO   اطلاعات نمایشگاهها و بازارها را کسب کنند.

صانعی عضو اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه که فعالیت اتاق نسبت به دوره قبل افزایش پیدا کرده است، گفت: افزایش تعداد کمیسیونها و کمیته ها از اتفاقات خوب اتاق است. البته باید دقت شود تا کمیته ها هماهنگ با هم کارکرده تا شاهد موازی کاری در مجموعه نباشیم.

در این جلسه در خصوص صادارت به بازار عراق نیز صحبت شد. همچنین خانم بکتاشیان گزارشی در خصوص بازدید از مرز شلمچه و امکان ایحاد چند غرفه در منطقه توضیحاتی ارائه دادند.

مشگل گشا یکی از صادرکنندگان استان اصفهان با گلایه از قانون جدید اداره گمرک گفت: طبق قانون جدید صادرکنندگان حق ورود به گمرک را ندارند و افرادی به نام حق العملکار به نمانیدگی از صادرکننده می تواند وارد گمرک شده و کالا به صورت امانی در اختیار آن قرار داده می شود و سپس پرداخت اول انجام می شود که این روش مطئمنی برای فعالیت تجاری و اقتصادی نیست. #

 

 

سومین جلسه گپ و گفت معاونت امور بانوان اتاق بازرگانی با موضوع صادرات برگزار شد;بانک زنان صادر کننده در اصفهان تاسیس می شود

عضو اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در سومین نشست با عنوان صادرات با اشاره به نحوه شروع فعالیت اقتصادی اش گفت: فعالیت اقتصادی ام را بدون شرکت و اینترنت داخل منزل شروع کردم و جلسات با مشتری را در کافی شاب برگزار می کردم.

خانم سخایی در این جلسه در خصوص صادرات با مسکو و چگونگی برگزاری نمایشگاه در این شهر صحبت کردند.

خانم زارعی نیز در این جلسه در خصوص فعالیت های آموزشی که در حوزه صنایع دستی انجام می دهند، صحبت کردند.

وی گفت: معمولا افرادی که آموزش دریافت می کنند، در تولید محصول در کارگاه ها مشغول به کار می شوند و محصولی که برای فروش ارائه می شود تولیدات افرادی است که توسط خودم آموزش دیده اند.

سپس خانم مهدوی در خصوص فعالیتش در کشت رعفران و چگونگی توسعه فعالیتهایشان توضیحاتی ارائه دادند.

خانم یدالهی نیز در مورد صادرات پسته و زعفران است که حوزه فعالیت ایشان است توضیحاتی ارائه دادند .

وی همچنین گفت: درحال حاضر برخی اقلام مواد غذایی از ترکیه خریداری می شود که در مقایسه به ایران ارزان تر است.

در ادامه نشست آقای حاج کاظمیان راهکارهایی را برای شروع فعالیت و رونق کار به حضار در جلسه ارائه دادند.
حاج کاظمیان ادامه داد: در حال حاضر جهاد کشاورزی در روسیه بازارچه هایی راه اندازی کرده است و به ایرانیان غرفه اجاره می دهد تا بتوانند محصولاتشان را عرضه و به فروش برسانند.

وی برای جلوگیری از فساد مواد غذای و صفی جات برای صادرات به روسیه استفاده از کارگو ترمینال را پیشنهاد داد و گفت: برای انجام راحت و آسان تر صادارت ار اصفهان به روسیه باید این اتفاق در اسرع وقت انجام شود. همچنین در این جلسه در مورد ایجاد بانک زنان صادرکننده صحبت و پیشنهاد شد تا برای سرعت بخشیدن به فعالیت زنان در صادرات بانک زنان صادر کننده تاسیس شود.#

 

مشاور اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی اصفهان;آشنایی بازرگان با فرهنگ بازار ضروری است

حاج کاظمیان مشاور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در سومین جلسه گپ وگفت با عنوان "صادرات" با بیان اینکه ماهیت شکل گیری جلساتی اینچنین ایجاد فضای گفتگو و تعامل بین اعضا است،گفت: در بحث صادارت و واردات سرمایه در گردش واحد های تولیدی بسیار مهم است و باید با بانک ها مذاکره شود تا اعتبارات بیشتری برای جذب سرمایه در اختیار فعالین اقتصادی قرار داده شود.

وی ادامه داد: ضروری است تا اعضا برای واردات به سایت epl.irca.ir مراجعه و اطلاعات کالای مورد نیاز خود برای صادرات را به طور کامل در سایت درج کنند.

حاج کاظمیان یکی از نقاط ضعف بازرگانان را عدم آشنای آنان با فرهنگ بازار عنوان کرد و گفت: بایدکلاس های آموزشی و توجیهی برای آشنای افرادی که کارت بازرگانی دریافت می کند برگزار شود تا افراد قبل از شروع کار با قوانین و مقررات فعالیت در عرصه های اقتصادی آشنا شوند.

آقای جعفریان از اعضای اتاق نیز که در زمینه صنعت غذا و مسائل مالیاتی و بیمه فعالیت می کند، اظهار داشت: 70درصد از صنعت موادغذائی مربوط به شکر است. وی با بیان اینکه در زمینه صنعت غذایی جزء5 نفر اول فعال در این حوزه است،گفت: در حال حاضر در زمینه واردات از هند و برزیل فعال و به تاجیکستان و عراق صادرات انجام می دهند.

جعفریان نیز با تاکید بر اینکه افراد فعال در حوزه اقتصاد و تجارت باید به قوانین و مقررات این حوزه آشنایی کامل داشته باشند،گفت: داشتن اطلاعات جامع و کامل از قوانین تجارت و مالیاتی سبب می شود تا افراد در زمینه صادارات و واردات با مشکل مواجهه نشوند. 

خانم رضوی عضو اتاق با اشاره به فعالیت 175 کارخانه ثبت شده در ایران در زمینه پلی اتیلن گفت: این تعداد واحد فعال بیش از نیاز کشور است.

خانم صادقی تولیدکننده نمک های صنعتی نیز با بیان اینکه سولفات آلومینیوم برای تولید کاغذ و رنگ و تصفیه آب و سولفات منیزیم مصرف کشاورزی دارد،گفت: در ایران از سولفات آلومینیوم استفاده نمی شود چرا که آلزایمر می آورد ولی متاسفانه عراق خیلی از این ماده استفاده می کند.

سولماز نادریان که دارای ثبت ابتکار روکش صندلی خودرو با گلیم و فرش و جاجیم است اما به دلیل مساعد نبودن بازار کار را رها کرده است و فعالیت در زمینه فروش زیورالات گیاهی مانند هسته زیتون و سندس را آغاز کرده است،گفت: خوشبخانه با استقبال زنان از محصولات تولیدی در حال حاضر با ایجاد یک سایت اینترنی به صورت جهانی برای محصولات تولیدی بازاریابی انجام می دهم.