تاریخ : پنجشنبه 8 بهمن 1394
کد 582

بازدید معاونت امور بانوان اتاق بازرگانی، از شرکت برق افشان سپاهان

گردش چرخ دنده های اقتصاد به دست زنان توانمند

معاونت امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در راستای آموزش و مهارت آموزی بانوان عضو، بازدید از شرکت برق افشان سپاهان را برگزار کرد. این بازدید با حضور معاون امور بانوان، هیئت مدیره اتاق بازرگانی استان اصفهان و جمعی از بانوان فعال اقتصادی استان انجام شد.

زنان، صنعتگران قابلی هستند

مدیرعامل شرکت برق افشان سپاهان گذر از شرایط تحریم ها را نقطه قوتی برای فعالیت های بهتر و پایدار صنعتگران عنوان کرد و گفت: این شرکت با بیش از 40 سال سابقه در امر واردات و عرضه انواع دیزل ژنراتور، تامین و تجهیز نیروگاه های دیزلی و گازی، فروش و پشتیبانی بیش از 7 هزار دستگاه مولد نیرو در قدرت های متفاوت همچنین واردات دستگاه های دیزل ژنراتور به قدرت 10 کاوآ الی سه هزارو 800 کاوآ به صورت کوپله در حال فعالیت است.

فخری نوایی ساخت انواع تابلوهای کنترل قدرت، پارالل و سنکرون با برندهای معتبر اروپائی، تامین کلیه لوازم یدکی و قطعات مصرفی در پکیج های500، هزار ، سه هزار و شش هزار ساعت کارکرد در کوتاهترین زمان و تامین و تجهیز نیروگاه های دیزلی و گازی تا قدرت 25 مگاوات از دیگر فعالیت های این شرکت است.

مدیرعامل شرکت برق افشان سپاهان، حضور زنان را در عرصه های مختلف اقتصادی نشان از رشد و تعالی زنان و جامعه دانست و ادامه داد: زنان صنعتگر با حضور در جامعه و چرخاندن چرخه های اقتصاد نه تنها باعث افزایش نقدینگی در کشور شده اند بلکه اثبات کرده اند توکل به خدا، ایستادگی در مشکلات، امید، صبر و اعتماد به نفس رمز موفقیت در گردانه اقتصاد کشور است.

در ادامه این بازید امیرحسین وحدت مدیر بازرگانی شرکت برق افشان سپاهان اشتغال زایی این شرکت برای 500 نفر را از نقاط قوت این شرکت عنوان کرد و افزود: نبود حمایت از تولید کنندگان نه تنها باعث ورود نیروی کار به بازار اقتصاد نمی شود که خروج آنها را به همراه خواهد داشت.

بگفته مدیر بازرگانی شرکت برق افشان سپاهان نیاز تولیدکنندگان حمایت و گذر از خود تحریمی ها، بهبود عملکرد بیمه ها و بهبود قوانین مالیاتی را بازوی کمکی صنعتگران است که باعث پایداری صنایع خواهد شد.

اندیشه و تدبیر پشتوانه صنایع

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی اصفهان  با بیان اینکه  حضور بانوان در عرصه های مختلف اقتصادی بسیار تاثیر گذار است، گفت: شرایط بحرانی اقتصادکشور فعالیت اقتصادی بانوان فعال این عرصه را هم تحت تاثیر قرار داده است. اگرچه ضررهای مالی حتی مشکلاتی فراتر برای آنها ایجاد کرد اما امیدواریم با ایجاد فضای تجاری بهتر در کشور این خسارت ها جبران شود.

زهرا اخوان نسب فشارهای اقتصادی داخلی و خارجی همچنین خود تحریمی ها را باعث کندی کار و مشکلاتی برای صنایع بزرگ عنوان کرد و افزود: شرایط بحرانی اقتصاد مشکلاتی را برای بنگاه های اقتصادی در سال های اخیر ایجاد کرد، البته صنایع بزرگ علی الرغم ضرر و زیان های فراوان برای پایداری و حفظ خود تلاش کردند.

بگفته وی عملکرد برخی صنایع مانند درختچه های کوچکی است که مشکلات آنها را نابود می کند اما صنایع بزرگ چون ریشه های یک درخت کهنسال هستند که در بحران های اقتصادی ای که پشت سر گذاشتیم مشمول خسارت های فراوان شدند اما استقامت کردند.

توانمندی، اهرم حرکت بخش خصوصی

نائب رئیس دوم اتاق بازرگانی،صنایع،معادن وکشاورزی اصفهان ایجاد معاونت بانوان را در راستای فعالیت های اقتصادی این قشر عنوان کرد و افزود: در گذشته کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی فعالیت ستادی داشت که هفت ماه یک بار جلساتی برگزار و حمایت هایی انجام می داد. تشکیل معاونت بانوان یعنی یکی از بخش های اجرایی اتاق بازرگانی که به صورت مداوم از بانوان حمایت و برای افزایش توانمندی آنها تلاش می کند.

مصطفی رناسی با بیان اینکه نگاه جنسیتی را باید از فعالیت های اقتصادی حذف کرد، گفت: زنان با داشتن توانمندی ها و استعدادهای فراوان راه را برای حضور در عرصه های اقتصادی باز کرده اند، اگرچه تفاوت هایی در توانایی ها و استعدادهای زنان و مردان وجود دارد اما این به معنای برتری یکی بر دیگری نیست.

بگفته وی، برگزاری بازدیدهای اینچنینی باعث رشد خودباوری بانوان شده و وقت آن شده است که زنان باور کنند حضورشان در عرصه های اقتصادی، مفید و ثمر بخش است.

نائب رئیس دوم اتاق بازرگانی،صنایع،معاون و کشاورزی اصفهان با تاکید بر ایجاد باور های صحیح درباره توانمندی زنان، ادامه داد: فعالیت اقتصادی بانوان در کنار مسئولیت مادری مسئله مهمی است و این باور که زنان شاغل مادران خوبی نیستند اشتباه است، چرا که بسیاری از زنان هم مادران و همسران خوب و هم در عرصه های اقتصادی موفق بوده اند.

رناسی با بیان اینکه معمولا کارهای مالی، کنترل کیفی، مالیاتی و تامین اجتماعی که نیازمند دقت و توجه بیشتر است به بانوان محول می شود، ادامه داد: زنان با اراده به صحنه های اقتصادی ورود پیدا کرده اند و مانعی هم بر سر راهشان وجود نخواهد داشت. البته پستی و بلندی هایی وجود دارد اما مانعی قانونی برای پیشرفت نیست.

وی به حضور اقتصادی زنان در بخش خصوص اشاره کرد و ادامه داد: نگاه بخش خصوصی، جنسیتی نیست همچنین پول دروازه ورود به بخش خصوصی نیست بلکه توانمندی در این بخش حرف اول را می زند و ما شاهد حضور زنان توانمند در بخش خصوصی هستیم.

نائب رئیس دوم اتاق بازرگانی، صنایع،معاون و کشاورزی اصفهان حضور زنان در جامعه را نوعی رقابت سالم در کنار مردان دانست و افزود: شاید دستمزد بانوان کمتر باشد، چون بار اقتصادی خانواده ها به عهده مردان است و مسئولیت مخارج به عهده آقایان است البته باید پذیرفت زنان در دنیای رقابت های اقتصادی، جایگاه خود را پیدا کرده اند.

وی به انتظار فعالین اقتصادی نسبت به اجرایی شدن قوانین از طرف دولت اشاره کرد و تصریح کرد: متاسفانه قوانین اجرا نشده بسیاری وجود دارد و امیدواریم به زودی مصوبه هایی قانونی مجلس درباره ایجاد تامین اجتماعی خصوصی ارائه شود تا بسیاری از هزینه ها کاهش و رقابت میان صنایع افزایش یابد.

رناسی اذعان کرد: اجرای برجام نه تنها در مسائل سیاسی و دولتی جایگاه ایران را تغییر داد بلکه پیش بینی آینده امید بخش باعث تغییر موقعیت ایران در دهکده جهانی شد.

عبور از تحریم ها، موفقیت نوایی ها

عضو خانه صنعت و معدن استان اصفهان با بیان اینکه مجموعه اتاق بازرگانی از کمیته های مختلفی از جمله کمیته بانوان کارآفرین، تشکیل شده است، افزود: زنان فعال در عرصه اقتصاد، تجربه های ارزشمندی در این حوزه دارند که آنها را در راس امور اقتصادی قرار داده است.

امین جواهری گفت: حضور زنان فعال اقتصاد اتاق بازرگانی در کنار آقایان شاخص ارزشمند است که افزایش بهره وری مالی و موفقیت استان و کشور را به همراه خواهد داشت.

وی تلاش، همت، موفقیت در عرصه بازرگانی و سختکوشی زنانی چون فخری نوایی را افتخاری برای فعالین اقتصادی به ویژه بانوان زیر مجموعه اتاق بازرگانی عنوان کرد و گفت: فعالیت مدبرانه اقتصادی این بانو در زمان جنگ و شرایط بحرانی آن زمان باعث عبور موفقیت آمیز از چالش های سخت بود.

این عضو خانه صنعت و معدن  مشکلات و پستی و بلندی ها را روی دیگری از فعالیت های اقتصادی او دانست و اذعان کرد: به خاطر دارم کاهش قیمت ارز در دوران جنگ بخش عظیمی از سرمایه این صنعتگر را به خطر انداخت او و خانواده اش تمام سرمایه خود را برای پایداری کارخانه گذاشتند و امروز با موفقیت از تمام تحریم ها عبور کرده اند و منتظر حمایت های بیشتر هستند.


آلبوم تصاویر بازدید معاونت بانوان-11-94