تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
کد 58

در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و دونگوان چین:

اصفهان و دونگ گوان در بخش تعاملات گردشگری و تجارت، فصل جدیدی باز می کنند

اصفهان و دونگ گوان در بخش تعاملات گردشگری و تجارت، فصل جدیدی باز می کنند

نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و دونگ گوان چین  با حضور هیات 30 نفری چینی در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.

در این نشست فعالان اقتصادی استان اصفهان پس از شنیدن اظهارات رییس اتاق اصفهان و رییس هیات چینی به مذاکره با طرف های خود در بخش های تکنولوژی اطلاع رسانی و ارتباطات،محصولات فناوری اطلاعات،پوشاک،گردشگری و هتل سازی پرداختند.  

«خسرو کسائیان»رییس اتاق اصفهان در ابتدای این نشست خواستار برداشتن موانع توسعه روابط اقتصادی ایران و چین شد و گفت:در گستره بین الملل نباید مانعی برای روابط اقتصادی بین کشورها ایجاد شود و فعالان اقتصادی نقش موثری در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی کشورها  ایفا می کنند.  

وی مشکلات انتقال وجوه بین بانکهای ایرانی و چینی را یکی از عمده ترین مشکلات توسعه روابط اقتصادی دو کشور برشمرد و گفت:برای توسعه روابط ابتدا باید زیرساختهای بانکی دو کشور فراهم شود و تحت تاثیرفشارهای برخی از کشورها قرار نگیرد .

وی به نقش  تحریم های اقتصادی در کاهش روابط تجاری اصفهان و چین اشاره کرد و گفت:چنانچه این تحریم ها کاسته شود شاهد افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور  خواهیم بود .

«ژا جینها»Xa Jinanhua  دبیر حزب کنگره خلق دونگ گوان چین در این نشست  ،چشم انداز روابط تجاری ایران و چین را روشن ارزیابی کرد و گفت:اصفهان پتانسیل بسیاری برای توسط همکاری های اقتصادی در بخش های صنعتی،کشاورزی،گردشگری و خدماتی با دونگ گوان دارد.  

وی اصفهان را شهری زیبا و برجسته کشور ایران توصیف کرد و گفت:وجود هنرهای دستی و معماری ارزشمند می تواند زمینه حضور گردشگران دونگوان چین را فراهم سازد.

وی دونگ گوان را یکی از شهرهای مهم صنعتی استان گوانگ دونگ چین برشمرد و گفت:تولید ناخاصل داخلی این شهر در سال 2013 برابر با 549 میلیارد یوان می باشد و حجم صادرات و واردات این شهر به 153 میلیارد دلار است .

وی خواستار توسعه روابط اقتصادی بین  دونگ گوان چین و اصفهان شد و گفت:روابط اقتصادی فقط در حوزه مبادله کالا و کالا نیست بلکه می تواند در بخش های سرمایه گذاری نیز تعریف شود .

وی تاکید کرد:چین کشوری فقط صادرکننده نیست و می تواند کالاهایی مانند  صنایع دستی اصفهان را وارد کند .

دبیر حزب کنگره خلق چین در این نشست خواستار تقویت روابط گردشگری بیان دو شهر دونگ گوان و اصفهان شد و گفت:سال گذشته شهروندان دون گوان 80 هزار سفر خارجی به سایر کشورها داشتند که متاسفانه ایران جزو آن نبوده است و باید شرایطی فراهم شود که گردشگران دون گوان از آثار اصفهان بازدید بعمل آورند.تمام ح ق 110
آلبوم تصاویر تجارت و گردشگری