تاریخ : شنبه 19 شهريور 1401
کد 5651

در جلسه وحدت رویه نمایندگان اتاق بازرگانی درهیات‌های حل اختلاف مالیاتی عنوان شد:

اجرای معافیت ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم از مطالبات جدی تولیدکنندگان است

عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه وحدت رویه نمایندگان اتاق بازرگانی درهیات‌های حل اختلاف مالیاتی، حل مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی اصفهان را نیازمند ورود دستگاه قضا به این حوزه دانست.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان اصغر اخوان مقدم نایب رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کارو توسعه اقتصاد دانش بنیان در این جلسه مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی اصفهان را ناشی از قانون شکنی برخی کارشناسان و یا اجرا نکردن قانون بیان کرد و خواستار احصاء کلیه مشکلات این حوزه برای ارجاع به دستگاه قضا و طرح در جلسات شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان به منظور برخورد با خاطیان شد.
وی عدم وجود رویه‌ای واحد در برخورد با پرونده‌های مالیاتی مودیان را یکی دیگر از مشکلات موجود دانست و گفت: باید اراده و عزمی جدی برای رفع این مشکلات در اصفهان به وجود بیاید زیرا بعضا شاهد بی مهری نسبت به صاحبان کسب و کار اصفهان به ویژه در حوزه مالیاتی هستیم. در شرایطی که  برخورداری از معافیت‌های مالیاتی منجر به احیاء واحدهای نیمه تعطیل استان خواهد شد لازم است این مهم از سوی دولت مورد توجه ویژه قرار گیرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان همچنین خواستار مشمول معافیت مالیاتی شدن واحدهای تولیدی توسعه یافته شد و افزود: این واحدها باید به صورت صد درصدی بتوانند از معافیت‌ها استفاده کنند.
در ادامه مجید رئوفی مشاور امور مالیاتی و هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهان حجم بالای ارجاع پرونده‌های مالیاتی از اصفهان به شورای عالی مالیاتی را ناشی از عملکرد کارشناسان اصفهان دانست و خواستار پیگیری و رفع این موضوع شد.
 وی در ادامه به دستورالعمل‌ اصلاحی ماده 12 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اشاره و تصریح کرد: در ماده‌ای از این قانون در صورت عدم امکان صدور صورتحساب الکترونیکی، فعال اقتصادی ملزم به صدورصورتحساب شمس می باشد و پس از رفع مشکل، باید صورتحساب خود را وارد سیستم نماید.
وی بر ضرورت مطالعه دقیق مقررات مربوط به فاکتور شمس توسط صاحبان کسب و کار تاکید کرد.
فرشاد شهبازی نماینده اتاق بازرگانی اصفهان درهیات‌های حل اختلاف مالیاتی نیز در ادامه به بیان ابهامات و مشکلات بخشنامه‌های استرداد مالیات بر ارزش افزوده که منجر به تشکیل پرونده برای مودیان می‌شود پرداخت.

 
آلبوم تصاویر اجرای معافیت ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم از مطالبات جدی تولیدکنندگان است