تاریخ : يکشنبه 30 مرداد 1401
کد 5573

در همایش آشنایی با خدمات و تسهیلات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در استان اصفهان عنوان شد:

ایجاد دومین ترمینال کانتینری کشور با ظرفیت بیش از 500 کانتینر در گمرک اصفهان

در دومین همایش آشنایی با خدمات و تسهیلات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در استان عنوان شد دومین ترمینال کانتینری کشور در گمرک اصفهان ایجاد می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان دومین همایش آشنایی با خدمات و تسهیلات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در استان با محوریت معرفی ظرفیت ایجاد شده ترمینال کانتینری در گمرک اصفهان برگزار شد.
در ابتدای این همایش زهرا زمانی مدیرواحد پژوهش و بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان هدف از برگزاری این همایش را آگاهی رسانی به فعالان اقتصادی به منظور تسهیل امور مربوط تجارت خارجی  به ویژه حمل و نقل کالا بیان و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در گمرکات استان امکان صادرات و واردات کالا از محل اصفهان وجود داشته که در تسهیل امور فعالان اقتصادی اصفهان حایز اهمیت است.
وی ایجاد ترمینال کانتینری در گمرک اصفهان را از مطالبات اصلی اتاق بازرگانی اصفهان به منظور تسهیل در تجارت خارجی استان و همچنین کاهش هزینه‌های حمل فعالان اقتصادی به منظور توسعه خدمات گمرکی در استان دانست و از انعقاد قرارداد میان شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب با شرکت آداک مارین به عنوان مجری ترمینال کانتینری اصفهان و هدفگذاری  انتقال 500  کانتینر از بندر شهید رجایی به گمرکات اصفهان خبر داد.
علیرضا اردستانی معاون گمرکی گمرکات استان اصفهان نیز در این همایش با اعلام آمادگی گمرکات  استان برای انجام عملیات گمرکی بخش قابل توجهی از کالاهای صادراتی و وارداتی استان، حمایت از فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی را از اولویت‌های گمرک اصفهان دانست و تصریح کرد : راه‌اندازی ترمینال کانتنری  در گمرک اصفهان می تواند نقش مهمی در تسهیل  و کاهش هزینه های صادرات و واردات فعالان اقتصادی استان ایفا نماید.
در ادامه حمید نجات‌بخش مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب با بیان اینکه ایجاد ترمینال کانتینری نقش ویژه‌ای در تسهیل حمل و نقل کالاهای کانتینری خواهد داشت افزود: دسترسی آسان به کانتینر موجب کاهش هزینه تجار و تسریع امور تجاری می‌شود.
وی با بیان اینکه اولین ترمینال کانتینری کشور 6 ماه گذشته در تهران ایجاد شد تصریح کرد: در اصفهان با توجه به پتانسیل موجود اقدامات زیربنایی ایجاد دومین ترمینال در حال انجام است و بزودی افتتاح خواهد شد.
علی یوسف معاون برنامه ریزی و اقتصادی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران  نیز در این همایش گفت: شرکت انبارهای عمومی ایران با بیش از 6 دهه فعالیت لجستیکی درقریب به 60 نقطه از کشور اعم از گمرکات مرزی و داخل سرزمین اصلی مستقر بوده و در رویه‌های واردات، صادرات و رویه‌های غیر گمرکی در فرایندهای هوایی، زمینی و دریایی مشغول فعالیت است.
وی با بیان اینکه تمامی کالاها اعم از فسادپذیر، کانتینری، غیر کانتینری و.. در مجموعه ما مدیریت می شوند افزود: این مجموعه علاوه بر تجهیزات تخلیه و بارگیری و انبارهای مسقف و بارانداز دارای فرایندی پویا می‌باشد.
یوسف گفت: به دلیل سابقه تجربه و تخصص این شرکت در امرخدمات رسانی به کالاهای گمرکی و غیرگمرکی ، دارای سامانه‌های الکترونیکی که مورد تایید مراجع حاکمیتی است نیز می‌باشد. از اینرو اخذ اطلاعات مورد نیاز از سایر مراجع به صورت برخط توسط این شرکت انجام می شود که موجب پویایی فرایند و کاهش تشریفات موجود خواهد شد.
دانیال رزاقیان معاون عملیات و امور گمرکی شرکت غرب نیز گفت: تفکر حاکم بر مجموعه انبارهای عمومی تبدیل شدن آن به بستری مناسب برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی و دریایی است که این امر در ایجاد مزیت رقابتی در کاهش هزینه تمام شده کالای تجار و فعالان اقتصادی حایز اهمیت است.
همچنین حامدنصیری مدیرعامل شرکت آداک مارین مجری ترمینال کانتینری در گمرک اصفهان  ضمن تشریح عملکرد و خدمات این شرکت گفت: بیش از 20 خط کشتیرانی در اصفهان ایجاد شده که از این طریق کانتینر به صورت ریلی از بندرعباس به اصفهان حمل شود.
وی کاهش هزینه حمل را یکی از مزایای ایجاد ترمینال کانتینری بیان و تصریح کرد: مجموعه ترمینال‌های آداک مارین دارای امکانات لازم جهت تخلیه و بارگیری کانتینر و تعمیرات کانتینرهای خسارت دیده با قابلیت تایید  SGS در ترمینال تهران آپرین، گمرک اصفهان، قم، کاشان و بندرعباس می‌باشد.
در ادامه این همایش به سوالات فعالان اقتصادی پاسخ داده شد.

 
آلبوم تصاویر همایش آشنایی با خدمات و تسهیلات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در استان