تاریخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401
کد 5476

فرصت‌های سرمایه‌گذاری اصفهان و قطر بررسی شد

همایش بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اصفهان و قطر با حضور عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان و رایزن تجاری سفارت قطر در تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش فرشته امینی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان بر ضرورت دسترسی به آمار و اطلاعات صادراتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق قطر تاکید کرد همچنین به دلیل وجود تقاضا برای ارسال کالا به این کشور، خواستار استفاده از ظرفیت‌های پروازی اصفهان به قطر برای ارسال کالا به این کشور شد.
در ادامه حمدبن علی الاحبابی رایزن تجاری سفارت قطر در تهران با اشاره به دیرینه بودن مراودات تجاری ایران و قطر گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور 160 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته  و امید است این آمار در سال جاری افزایش چشمگیری یابد.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 830 شرکت ایرانی در قطر مشغول فعالیت هستند که مالکیت18  شرکت صددرصد ایرانی است. الاحبابی تعداد پروازهای قطر به ایران در طول هفته را 36 پرواز بیان و تصریح کرد: این در حالی است که تبادلات تجاری از طریق دریا نیز بین ایران و قطر برقرار بوده  و سالیانه در حدود 25 هزار گردشگر نیز میان دو کشور در حال تردد هستند.
رایزن تجاری سفارت قطر در تهران همسایه بودن ایران و قطر و سهولت دسترسی به این کشور، زیرساخت غنی این کشور در حوزه راه، باربری، تکنولوژی و آموزش همچنین انعقاد تفاهم نامه‌های زیادی بین طرفین را از جمله پتانسیل‌های این کشور برای تبادلات تجاری با ایران بیان کرد.
الاحبابی با اشاره به زیرساخت خوب این کشور در حوزه حمل و نقل هوایی نیز گفت: 177 هواپیما به 150 کشور از قطر در حال پرواز هستند و باند «حمد» به عنوان بزرگ‌ترین باند خاورمیانه از مهم‌ترین مراکز خدمات لجستیکی در دنیا محسوب می‌شود.
وی افتتاح بندر دوحه را نیز یکی دیگر از پتانسیل‌های لجستیکی قطر معرفی کرد همچنین گفت: دو منطقه آزاد اقتصادی راس  بوفنتاس ( Ras Bufontas) و ام الهول ( Umm Alhoul) از لحاظ تکنولوژی و خدمات صنعتی دارای شرایط بسیار خوبی برای صنایع کوچک و متوسط هستند و امکان سرمایه گذاری با هزینه‌های کم و مشوق‌های سرمایه‌گذاری نیز در این مناطق فراهم شده است.
رایزن تجاری سفارت قطر در تهران مهم‌ترین صادرات  ایران به قطر در سال گذشته را مربوط به هیدروژن و ماشین آلات راهسازی و عمده اقلام وارداتی کشور قطر از ایران را نیز شامل موادغذایی و فرش دانست.
وی مطالعه و بررسی دقیق بازار کشور قطر را ضامن موفقیت تجار ایرانی در بازار این کشور بیان و تصریح کرد: سفارت قطر مساعدت‌های لازم برای تسهیل مراودات تجاری طرفین را انجام خواهد داد.
مدیربازاریابی و روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان نیز با بیان اینکه قطر در اولویت‌های صادراتی استان اصفهان قرار دارد بر استفاده از ظرفیت کارگو ترمینال فرودگاه شهیدبهشتی اصفهان برای توسعه تعاملات تجاری اصفهان و قطر تاکید کرد.

 
آلبوم تصاویر فرصت‌های سرمایه‌گذاری اصفهان و قطر بررسی شد