تاریخ : دوشنبه 3 مرداد 1401
کد 5460

با برگزاری مجمع عمومی موسسین در اتاق بازرگانی اصفهان؛

اعضای هیئت‌مدیره و بازرس انجمن صنعت نشر استان اصفهان انتخاب شدند

مجمع عمومی موسسین انجمن صنعت نشر استان اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار و اعضای هیئت‌مدیره و بازرس این انجمن انتخاب شدند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در ابتدای جلسه مجمع عمومی موسسین انجمن صنعت نشر استان اصفهان اساسنامه تشکیل این انجمن قرائت، بررسی و با حداکثر آرا مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل یعقوبی، سرپرست معاونت فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با ابراز خرسندی از تشکیل انجمن صنعت نشر استان ذیل اتاق بازرگانی اظهار داشت: اقتصاد فرهنگ یکی از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر ذهن بسیاری از فعالان فرهنگی کشور را به خود مشغول کرده و کارشناسان، اهالی فن و مسئولان دولتی در این خصوص اظهارنظرهای زیادی داشته‌اند اما باید دید در انجام اقدامات عملیاتی و تصویب مصوبات کلان در سطح کشور چقدر موفق بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه اگر قانونی هم در این حوزه تصویب شده در مرحله اجرا توفیق اندکی داشته است، افزود: بنابراین به نظر می‌رسد در حوزه اقتصاد فرهنگ هنوز به نتایج مطلبی نرسیده‌ایم و در این شرایط تشکیل انجمن نشر استان اصفهان حرکت مثبتی به شمار می‌رود.
یعقوبی با تأکید بر هم‌افزایی میان فعالان نشر استان ادامه داد: هم‌افزایی به معنای این نیست که هیچ اختلافی وجود نداشته باشد و وجود اختلاف موجب بالندگی و رشد یک مجموعه می‌شود، اما برای رسیدن به اهداف خود باید از جدل‌های بی‌هدف و بی‌نتیجه و طرح مباحثی که موجب ابتر ماندن امور می‌شود دوری کنیم.
سرپرست معاونت فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل انجمن صنعت نشر استان را موجب ایجاد ارتباط علمی، منطقی و حساب‌شده با حوزه اقتصاد فرهنگ دانست و گفت: از اتاق بازرگانی اصفهان برای همراهی با این امر تقدیر کرده و آینده خوبی برای این انجمن متصور هستم؛ به شرطی که اعضا ضمن طرح دغدغه‌ها و اختلاف‌نظرها به یکدیگر در رسیدن انجمن به اهداف کلی کمک کنند.
وی تأکید کرد انجمن صنعت نشر استان اصفهان باید با تدوین برنامه زمان‌بندی و تعیین اهداف کوتاه‌مدت قابل‌دسترس در جهت رسیدن به اهداف خود تلاش کند و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز به وظیفه قانونی خود برای حمایت از صنعت چاپ و نشر استان عمل خواهد کرد.
در پایان مجمع عمومی موسسین و طی فرآیند رأی‌گیری نیز، پنج نفر به‌عنوان اعضای اصلی هیئت‌مدیره، دو نفر به‌عنوان اعضای علی‌البدل هیئت‌مدیره، یک نفر بازرس اصلی و یک نفر نیز به‌عنوان بازرس علی‌البدل انجمن صنعت نشر استان اصفهان انتخاب شدند. همچنین مبلغ حق ورودی و حق عضویت سالیانه این انجمن و روزنامه کثیرالانتشار برای انتشار آگهی‌های آن با رأی اعضا تعیین شد.

 
آلبوم تصاویر اعضای هیئت‌مدیره و بازرس انجمن صنعت نشر استان اصفهان انتخاب شدند