تاریخ : دوشنبه 20 تير 1401
کد 5424

تغییرات مقررات مربوط به دادرسی مالیاتی بررسی شد

اولین نشست از سلسله نشست‌های مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهان با عنوان دادرسی مالیاتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست امرالله عابدی معاون سابق حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور به ارایه توضیحاتی در خصوص دادرسی مالیاتی و وظایف اعضاء بند 3 ماده 244 پرداخت.
در این نشست که با حضور معاون سازمان امور مالیاتی استان، نمایندگان اتاق در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی و مدیران حقوقی شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی برگزار شد عابدی گفت: تغییرات مقررات مربوط به دادرسی مالیاتی در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده بعضا منجر به تغییر سامانه‌های مالیاتی شد.
وی این تغییرات را شامل تغییر شکل هیات‌ها، موعدهای اعتراض و مراجعه برای حل اختلاف و عمده این تغییرات را مربوط به ماده‌های 238، 239، 244 و 251 دانست و افزود: از آنجا که فرایند دادرسی مالیاتی از ماده 238 شروع می‌شود، در صورت اجرای درست این ماده بسیاری از مشکلات در مراحل بعدی رفع خواهد شد.
عابدی با مثبت ارزیابی کردن تغییرات ماده 238 تصریح کرد: در این ماده وقتی برگ تشخیص، مطالبه و یا استرداد ابلاغ می‌شود در صورت اعتراض مودی ظرف 30 روز مهلت اعتراض خواهد داشت همچنین فرصت 30 روزه مسئولین مربوطه برای رسیدگی به اختلاف به 45 روز تغییر پیدا کرد.
معاون سابق حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در ماده 238 بحث تجدید رسیدگی نه حل اختلاف مطرح است گفت: مسئول مربوطه مکلف است به اعتراضات رسیدگی کند و نباید منتظر حضور مودی باشد.
عابدی در ادامه به ارایه توضیحاتی در خصوص تغییرات دیگر ماده‌های اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده پرداخت. همچنین به سوالات حضار پاسخ داده شد.    

 
آلبوم تصاویر تغییرات مربوط به مقررات مربوط به دادرسی مالیاتی بررسی شد