تاریخ : شنبه 12 دي 1394
کد 536

در کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان مطرح شد؛ الگوبرداری اتاق اصفهان از اتاق استانبول/ بخش خصوصی نسبت به مسایل و مشکلات جامعه مسوولیت دارد/تلاش مسوولین برای جذب اعتبارات احیای واحدهای تولیدی

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:مسوولین در جذب اعتبارات برای احیای واحدهای تولیدی تلاش بیشتری کنند

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:مسوولین  در جذب اعتبارات برای احیای واحدهای تولیدی تلاش بیشتری کنند

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان،«سید عبدالوهاب سهل آبادی» در هشتمین جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان تصریح کرد:طرح صیانت از تولید می تواند بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی استان را برطرف کند و مسوولین با پیگیری  می توانند در این راستا اقدام موثری انجام دهند.  وی با مقایسه آلودگی هوای شهر اصفهان نسبت به آلایندگی واحدهای تولیدی گفت:برای آلایندگی  این واحدها جرایمی در نظر گرفته شده ولی کسی برای آلودگی  شهر اصفهان جریمه پرداخت نمی کند . سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار  حکم قضایی متناسب با شان مدیران واحدهای تولیدی شد و گفت:برخی از احکام صادر شده  متناسب با جایگاه یک مدیر یک واحد تولیدی نیست.

مصطفی رناسی»رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان  در این جلسه با اشاره به اینکه بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط  وقتی می خواهند  بزرگ شوند به دلیل توجه کردن به مقوله مدیریت  با مشکلات جدی روبرو می شوند ،گفت:بسیاری از مالکین واحدهای تولیدی  تصور می کنند که بزرگ شدن واحد فقط نیازمند سرمایه گذاری  مالی است ودر این حالیست که باید ابتدا نیروی انسانی متناسب انتخاب شود.  وی خواستار روشن شدن جایگاه اقتصاد در کشور و بویژه در استان شد و گفت:به دلیل مشخص نشدن برنامه های اقتصادی دولت ،بسیاری از تولید کنندگان و بازرگانان با سردرگمی روبرو می شوند و این موضوع باعث وارد شدن خسارت و زیان به آنان می شود.

الگوبرداری اتاق اصفهان از  اتاق استانبول

«مرتضی بیشه»رییس کمیسیون بهود فضای کسب و کار اتاق اصفهان در این جلسه گفت:4 کمیته بررسی مقررات بانکی ،بیمه و تامین اجتماعی ،اقتصاد و دارایی و حقوقی ذیل کمیسیون تشکیل می شود.وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر دو سال قبل هیات نمایندگان  اتاق اصفهان به ترکیه و بازدید از اتاق استانبول اشاره کرد و گفت:الگوبرداری از اتاق استانبول به عنوان یکی از اتاق های بازرگانی پیشرو می تواند برای اتاق اصفهان مفید فایده باشد.  

بخش خصوصی نسبت به مسایل و مشکلات جامعه مسوولیت  دارد

«علی نادری»مشاور عالی اتاق اصفهان در این جلسه خواستار توجه  فرهنگ سازی جایگاه بخش خصوصی در جامعه شد و گفت:در کشورهای توسعه یافته بخش خصوصی همواره مورد تکریم مردم و دولت است زیرا آنان نقش موثری  در رفع مسایل و مشکلات جامعه دارند.

وی افزود:فعالان بخش خصوصی باید مسیری را دنبال کنند که اعتماد مردم به سوی آنان جلب شود و نگاه منفی ناشی از رانت خواهی و فرصت طلبی و پرداخت حقوق اندک به کارکنان نداشته باشند.

نادری تصریح کرد:برای اثربخشی دیدگاه بخش خصوصی در جامعه باید مسوولیت های اجتماعی این بخش گسترش یابد  تا  مردم با اثربخشی این بخش در زندگی خود بیشتر آشنا شوند.

مرکز پژوهش های اقتصادی در اتاق اصفهان ایجاد شود

«مجتبی ملااحمدی»نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق اصفهان در این جلسه  خواستار ایجاد مرکز پژوهش های اقتصادی در اتاق اصفهان شد و گفت:اتاق بایست نسبت به قوانین و آیین نامه ها در دست تصویب و همچنین بررسی آثار و پیامدهای آن واکنش به موقع داشته باشد و این مهم توسط یک مرکز پژوهشهای اقتصادی فعال ممکن می شود .

وی افزود:در برنامه ششم توسعه کشور پیشنهادشده  50 درصد معافیت های گمرکی و مالیاتی حذف شود  و اتاق های بازرگانی باید نسبت به آن واکنش نشان دهند.

 


آلبوم تصاویر کمیسیون پایش-02-10-94