تاریخ : چهارشنبه 9 دي 1394
کد 532

در کمیسیون معادن اتاق اصفهان مطرح شد؛ تجهیزات و ماشین الات معادن استان بایستی نوسازی شود/ شناسایی و ارزیابی ذخایر معدنی استان در دستور کار کمیسیون

رییس اتاق اصفهان گفت:از 600 معدن استان اصفهان 90 درصد با ماشین آلات و ابزارهای قدیمی فعالیت می کنند.

رییس اتاق اصفهان گفت:از 600 معدن استان اصفهان 90 درصد با ماشین آلات و ابزارهای قدیمی فعالیت می کنند. به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»در پنجمین جلسه کمیسیون معدن اتاق اصفهان تصریح کرد:معادن یکی از بخش های مغفول اقتصاد ایران است که با حمایت دولت در ارایه تسهیلات ویژه برای نوسازی ماشین آلات و تجهیزات می تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد استان و کشور بگذارد.رییس اتاق اصفهان در این جلسه از آمادگی اتاق جهت همکاری با تورهای اعزام به نمایشگاه های خارجی و همچنین اعزام هیات های تجاری خبر داد و گفت:کمیسیون ها با همکاری بخش بین الملل بررسی لازم جهت حضور در نمایشگاه های تخصصی را انجام می دهند.

شناسایی و ارزیابی ذخایر معدنی در دستور کار کمیسیون  معدن اتاق

«احمد خوروش»رییس کمیسیون معدن اتاق اصفهان در این جلسه پیگیری شناسایی و ارزیایی ذخایر معدنی استان اصفهان را در دستور کار کمیسیون برشمرد وگفت:تولیدات معدنی از نظر کیفیت نیاز به ارزیابی دارد و معاونت معدنی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان با همکاری کمیسیون معدن  اتاق می تواند در این زمینه اقدام موثری انجام دهند.وی ایجاد بانک اطلاعات معدنی استان را از دیگر برنامه های کمیسیون معدن در این دوره برشمرد و گفت:ارایه اطلاعات و مطالعات انجام شده معدنی می تواند زمینه جذب سرمایه گذار و فعالان اقتصادی را به سرمایه گذاری در بخش معدن تشویق کند .

«دهشید»عضو کمیسیون در این جلسه خواستار بازدید فعالان معدن استان از نمایشگاه بررسی فرصت های سرمایه گذاری بخش معدن در کیش شدو گفت:اعزام هیات های تجاری به نمایشگاههای تخصصی معدن می تواند فرصت های سرمایه گذاری معادن استان را به سرمایه گذاران خارجی معرفی کند.  

«احمد دادوند»دیگر عضو کمیسیون خواستار یکپارچه سازی اطلاعات مربوط به بخش معادن شد و گفت:هر بخش از استان در مورد معادن و صنایع معادن آمار و اطلاعات متناقضی  دارند .

وی خواستار توجه فعالان بخش معدن به اکتشاف و استخراج فلزات نادر در استان شد و گفت:اکتشاف مواد معدنی جدید بر اساس نیازهای روز می تواند به تقویت بخش معادن کمک کند.

آلبوم تصاویر کمیسیون معادن-10-94