تاریخ : چهارشنبه 9 دي 1394
کد 531

در نشست اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ معرفی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار

نشست بررسی فرصت های سرمایه گذاری چابهار با حضور رییس اتاق بازرگانی اصفهان و مسوولین منطقه آزاد چابهار در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.

نشست بررسی فرصت های سرمایه گذاری  چابهار با حضور رییس اتاق بازرگانی اصفهان و مسوولین منطقه آزاد چابهار در سالن اجتماعات اتاق  اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان،«سیدعبدالوهاب سهل آبادی»در این نشست گفت: منطقه آزاد چابهار از نظر موقعیت جغرافیایی  مکانی بسیار مطلوب برای سرمایه گذاری بویژه در بخش های صنعتی و خدماتی است.

وی سرمایه گذاری را یک فرایند بسیار حساس و وابسته به پارامتر متعدد دانست و گفت:برای توسعه سرمایه گذاری باید امنیت سرمایه گذار در بخش های مختلف تامین شود تا وی اقدام به سرمایه گذاری کند .

«عبدالرحیم کردی» عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار،این بندر را   تنها بندر اقیانوسی کشور برشمرد و گفت: بندر چابهار در حال حاضر 2 میلیون تن  کالا بارگیری می شود و با اجرای طرح توسعه به  6 میلیون تن می رسد.

 وی ارتقای  منطقه آزاد چابهار و تبديل آن به كانون اصلي حمل و نقل و ترانزيت درچهارچوب توسعه محور شرق فراهم‌سازي امكانات لازم براي كشورهاي آسياي ميانه و افغانستان جهت ترانزيت وحمل و نقل كالا را از برنامه های بخش حمل و نقل این منطقه عنوان کرد  و گفت: اتصال خط آهن چابهار به زاهدان و  اتصال  به خط  سراسری ،کریدور جنوب به شمال کشور را برقرار خواهد کرد.

عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار افزود:تشويق بخش خصوصي به سرمايه‌گذاري در بخش جهانگردي به منظور تبديل چابهار به استراحتگاه زمستاني توسعه زمينه‌ها و بسترسازي براي جذب گردشگران طبيعت‌گرا با بهره‌گيري ازويژگيهاي منطقه‌اي بخصوص با توجه به تنوع آب و هوايي و طبيعت معتدل منطقه درطول سال تقويت موقعيت فرا مناطقي چابهار و جذب علایق اتباع كشورهاي همجوار باتوجه به زمينه مشترك و قرابت‌هاي فرهنگي از رویکرد این منطقه در بخش توسعه گردشگری این شهر بندری است .

«حمیدرضا قلمکاری»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این نشست خواستار مشخص شدن مزیت های سرمایه گذاری در چابهار شد و گفت:بخش کشاورزی استان در حال برنامه ریزی بروی کشت برون مرزی است و چابهار می تواند بخشی از این پروژه باشد.

«علی نادری»مشاور عالی اتاق اصفهان در این نشست  گفت:ایجاد واحدهای تولید فولاد در چابهار به گاز،برق و  حمل و نقل ریلی نیاز دارد.


آلبوم تصاویر 1547-10-94