تاریخ : چهارشنبه 9 دي 1394
کد 530

در کانون کارآفرینی استان اصفهان مطرح شد؛ بخش کشاورزی و گردشگری بکرترین حوزه های کارآفرینی استان است/ کارآفرینان موفق ،کارآفرینان جوان را دریابند

سومین جلسه جلسه کانون کارآفرینی استان اصفهان با بررسی تقسیم بندی بخش های کارآفرینی استان در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزارشد.

سومین  جلسه جلسه کانون کارآفرینی استان اصفهان  با بررسی تقسیم بندی بخش های کارآفرینی استان در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزارشد. 

زندگی کارآفرینان موفق اصفهانی مکتوب شود

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان «سیدعبدالحسین ساسان»قائم مقام کانون کارآفرینی استان اصفهان  در این جلسه خواستار مکتوب شدن زندگی کارآفرینان موفق استان اصفهان شد و گفت:مرحوم کازرونی و همدانیان در اصفهان به عنوان کارآفرینان  موفق شناخته می شوند ولی هیچ گونه اثر مکتوب از آنها برجای نمانده است.

وی اضافه کرد:آثار کارآفرینان موفق هر زمان به جوانان امروز جسارت کارافرین شدن را می دهد .

ساسان با تاکید بر ایجاد شبکه ارتباطی بین کارآفرینان استان اصفهان با سایر استان ها شد و گفت:این شبکه از طریق کانون کارآفرینی استان ها می تواند زمینه هم افزایی بین آنان را فراهم سازد .

نرخ بیکاری استان اصفهان  6/13 درصد  نرخ متوسط کشوری 8/10 درصد

«غلامعلی قادری»مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان 6/13 درصد و نرخ متوسط کشوری 8/10 درصد است ،گفت:تعدیل نیروی انسانی در واحدهای تولیدی باعث افزایش نرخ بیکاری استان شده است .

وی مهمترین راه برون رفت  از مساله بیکاری در استان اصفهان را توجه به کارافرینی دانست.

قادری خواستار توجه به خدمات فنی و مهندسی  در استان از سوی فعالان اقتصادی شد و گفت:متاسفانه اصل کلمه تولید در فضای اقتصادی به دست فراموشی سپرده شده و این در حالیست تولید نقش موثری در اشتغال زایی  و توسعه اقتصادی استان دارد.

کارآفرینان موفق ،کارآفرینان جوان را دریابند

«حسین انصاری»دیگر عضو این کانون در این جلسه  خواستار تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده از تجربه کارآفرینان شد و گفت:این ارتباط  می تواند در قالب جلسات مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاهای استان    شکل گیرد .

کارآفرینان موفق می توانند جوانان را  تشویق به کارآفرین شدن کنند

 «مازیار آل نعمه» دیگر عضو این کانون در این جلسه گفت:کارآفرینان موفق می توانند جوانان را تشویق به کارآفرین شدن کنند و  تجارب خود را در اختیار آنان قرار دهد .

 وی بخش گردشگری را یکی از بکرترین فضاها برای کارافرینی جوانان برشمرد و گفت:با تلاش مستمر و ایده های نو می توان  در بخش گردشگری روستاها تحول بزرگی ایجاد کرد.

«علی نادری»دیگر عضو کانون در این جلسه خواستار توجه به کارآفرین فرهنگ و هنر و آموزش  در جامعه شد و گفت:در سال های گذشته کارآفرینان بخش فرهنگ و هنر توانسته اند تاثیراتی در بخش کارآفرینی ایجاد کنند و همچنین در بخش آموزش مراکز بزرگ آموزشی همراه با ایده های خلاق آموزشی ایجاد شده است.

وی خواستار توجه به جوانان بویژه دانشجویان از سوی کانون کارآفرینی در موضوع نهادینه شدن کارافرینی در دانشگاهها شد و گفت:دوره دانشجویی بهترین زمان برای کارآفرین شدن است.

بخش کشاورزی بخش مستعدی برای کارآفرینی است

 «احمدرضا همتی»عضو دیگر کانون خواستار توجه به کارافرینی در بخش کشاورزی شد و گفت:سالانه 100 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود که 20 میلیون تن در ردیف ضایعات قرار می گیرد و کارافرینان می توانند  از این تهدید یک فرصت اقتصادی بسازند.

وی با اشاره به امحای مقادیر زیادی سیب زمینی در استان فارس گفت:سالهای گذشته در استان اصفهان نیز امحا انجام شده و رسانه ای نشده است و این در حالیست که در سایر کشور 1100 فرآورده از سیب زمینی بدست می آورند ولی در ایران تنها 3 نوع محصول  فراوری می شود .

 وی اضافه کرد:بخش کشاورزی بخش مستعدی برای کارآفرینی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است .

«محمدگوهریان»دبیر کل اتاق بازرگانی و عضو کانون کارآفرینی استان اصفهان در این جلسه خواستار تفکیک کارآفرینان به بحش اجتماعی و عمومی شد .

«کوروش خسروی»دیگر عضو این کانون خواستار توجه به مفهوم کارآفرینی شد و گفت:زنان خانه دار می توانند به عنوان کارآفرین زیست محیطی  شناخته شوند.

 «محمودرضا اقارب پرست»دبیر کانون کارآفرینی استان اصفهان در این جلسه خواستار توجه به بیانیه ماموریت کانون شد و گفت:با توجه به لزوم شناسایی کارآفرینان فرم های خود ارزیابی بر مبنای اصول علمی تهیه گردیده و  فراخوان مربوط به زودی آغاز می شود بایستی با جمع اوری این پتانسیل عظیم موجود در استان ،حوزه کارآفرینی را متحول سازد.

آلبوم تصاویر 1546-10-4