تاریخ : سه شنبه 17 خرداد 1401
کد 5282

راهکارهای توسعه مراودات تجاری ایران و بوسنی بررسی شد

نشست بررسي فرصت‌هاي تجارت بين‌الملل با كشور بوسني و هرزگوین در حوزه فولاد با حضور رئيس انجمن تجاري بوسني و فعالان اقتصادي حوزه فولاد استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این نشست کیهان عباسیان مدیرواحد بازاریابی و امور بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان به تشریح ظرفیت‌های اقتصادی استان پرداخت.  
در ادامه ضمن بررسی راهکارهای بهبود و توسعه روابط تجاری دو طرف به ویژه در حوزه فولاد، پیشنهاد همکاری بین شرکت‌های فولادی وهمتایان  بوسنیایی در سرمایه‌گذاری و تولید مشترک با هدف برند‌سازی تولیدات و تطابق آن با استانداردهای اروپا و عرضه به بازار جهانی ارایه شد.
همچنین منصور هوچچ رئيس انجمن اتحادیه تجارت ایربا-بوسني به تشریح راهکارهای برخورداری از مشوق‌های مالی و تسهیلاتی از طریق سرمایه‌گذاری ومشارکت در واردات محصولات فولادی به صورت نیمه فرآوری شده پرداخت و پیشنهاداتی در زمینه نحوه استفاده از معافیت‌های موجود از جمله معافیت‌های گمرکی و مالیاتی به منظور کاهش هزینه‌های تولید بیان شد.
در روز دوم این نشست نیز جلسات B2B با حضور ١٦ شركت در حوزه‌هاي بسته بندي مواد غذايي، فولاد و محصولات فولادي، مواد شيميايي و سنگ برگزار شد. در اين جلسه ضمن تبادل نظر درخواست‌هاي طرف بوسنيايي به منظور تامين هر يك از اقلام مذكور به طرف ايراني ارائه گرديد.
در پايان این نشست نیزهيات بوسني خواستار پذيرش هيات تجاري از اتاق بازرگاني اصفهان شد.

 
آلبوم تصاویر راهکارهای توسعه مراودات تجاری ایران و بوسنی بررسی شد