تاریخ : يکشنبه 6 دي 1394
کد 524

در حاشیه رونمایی از فیلم دایره کوچک ما در اتاق اصفهان مطرح شد؛ اقتصاد ایران به کمک سینما نیاز دارد/دهه 90 دهه تاثیرگذاری کارآفرینان در اقتصاد است

دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان گفت:حال اقتصاد بویژه واحدهای تولیدی این روزها خوب نیست و سینما می تواند در این وضعیت به کمک اقتصاد بیاید.

دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان گفت:حال اقتصاد بویژه واحدهای تولیدی  این روزها خوب نیست و سینما می تواند در این وضعیت به کمک اقتصاد بیاید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«محمدگوهریان»در حاشیه رونمایی از فیلم مستند داستانی« دایره کوچک» به کارگردانی فاضل پورابوطالب در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان گفت:سینما به عنوان یکی از ابزارهای مهم رسانه ایی است که  قابلیت تاثیرگذاری در فضای اجتماعی جامعه را دارد .وی تصریح کرد: سینما  می تواند نقش مهمی در تصحیح نگاه جامعه و دولت به کارآفرینان و فعالان اقتصادی داشته باشد. وی افزود:متاسفانه در سه دهه اخیر فضای رسانه ای کشور کارآفرینان ،سرمایه گذاران و کارخانه داران را به صورت کارآکترهای منفی به جامعه معرفی کرده است و این در حالیست که کارآفرینان نقش موثری در اشتغال زایی و تولید ثروت جامعه دارند.وی اضافه کرد:بسیاری از کارآفرینان و فعالان اقتصادی در خیریه ها نقش فعالی ایفا می کنند و هر یک حمایت های بی دریغی از خانواده های بی بضاعت و کمک به  خدمات درمانی جامعه می کنند. گوهریان در بخش دیگری از سخنان  خود دهه های گذشته اقتصاد ایران را شبیه یک چند فیلم سینمایی دانست و گفت:سریال اقتصاد ایران در سال های منتهی به 1340 مانند سریال روز و روزگاری اقتصادی  ساده و واقعی و همه چیز سرجای خودش بود.

وی افزود: در دهه 40 الی 60  اقتصاد ایران شبیه سریال« شب های برره» بود که در آن نفت مانندنخود و تمدن نوعی توهم و مظهر سنت، شیرفرهاد و مظهر مدرنیته ، شخصیت کیانوش بود .

وی تصریح کرد:اقتصاد دهه 60 مانند فیلم «آژانس شیشه ای» است که شاهد برخورد خشن آرمان ها و واقعیت های جامعه هستیم.

 گوهریان  دهه 70 تا 80 را مانند فیلم سینمایی «زیرنور ماه» توصیف کرد و گفت:در این دهه ظهور نحله نحله آدم هایی از ترکیب دو رنگ سیاه و سفید به دهه خاکستری شبیه است .

گوهریان دهه 80 تا 90 را مانند فیلم حوض نقاشی تعبیر کرد و گفت:دراین دهه شاهد قصه پدری که با کبودهایی روبروست  ،مادری که فقط کتلت بلد است و پسری با هوش که خانه همسایه را دوست دارد و پیتزا دوست دارد و دهه  فرار سرمایه های و مغزها است.

دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان دهه 90 را شبیه فیلم ماتریس دانست و گفت:در این دهه نیومن هایی که قرص قرمز را با اختیار خودرند و دهه برخورد صریح با واقعیت است و دهه آشوبناکی ماتریسی که با نفت سراپا بود .

«رحیم راطبی»مدیر انجمن خیریه دوستداران کودک  حضرت علی اصغر (ع) در این مراسم گفت: این خیریه پژوهشی و مددکاری است که در راستای کمک به کودکان صفر  تا 18 سال بدون درنظر گرفتن نژاد ، ملیت ، قومیت و دارایی در سطح استان اصفهان فعالیت می کند.وی اضافه کرد:این انجمن حامی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست از سن 2 تا 6 سال بوده و خانه ای جهت نگهداری این عزیزان تأسیس کرده است .راطبی خواستار همکاری مسوولین استان با این خریه جهت ارایه خدمات به کودکان بی سرپرست شد و گفت:این انجمن حاضر است که در مناطق محروم اصفهان مراکز نگهداری کودکان راه اندازی کند .وی اضافه کرد :متاسفانه مسوولین در حمایت از کودکان بی سرپرست و یا بدسرپرست  به شعارهایی تکراری عادت کردند و حمایت عملی در این زمینه انجام نمی دهد.

«احمد شریعتی»نایب رییس شورای شهر اصفهان در این مراسم از مصوبات  این شورا ویژه معلولین  گزارش داد و گفت:شهرداری و شورای شهر تلاش می کنند که محیط شهری  برای معلولین مناسب سازی شود.

در پایان این مراسم از تهیه کننده ،کارگردان و شخصیت اصلی داستان تقدیر شد.

فیلم «دایره کوچک ما» مستند داستانی از زندگی یک نوجوان معلول است که با کمک خیریه حضرت علی اصغر(ع) اصفهان توانسته نمایشگاه عکسی برپا کند و تلاش کند که با وجود بی سرپرست  بودنش بر مشکلات قایق آید.این فیلم به تهیه کنندگی محسن طباطبایی توانسته دو جایزه بین المللی از جشنواره رشد و پرواز دریافت کند.    


آلبوم تصاویر دایره کوچک-10-94