تاریخ : جمعه 4 دي 1394
کد 521

نشست رهبری تراز پنج راز و رمز جهیدن با نگاه به آموزه های رهبری استیو جابز در اتاق اصفهان برگزار شد

به همت کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان نشست رهبری تراز پنج، راز و رمز جهیدن با نگاه به آموزه های رهبری استیو جابز در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد.

به همت کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان نشست رهبری تراز پنج، راز و رمز جهیدن با نگاه به آموزه های رهبری استیو جابز در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان   برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این نشست با اشاره به اینکه بزرگترین چالش بنگاههای کوچک و متوسط نحوه ارتقا به بنگاه بزرگ دانست و گفت:تجارب شکست این قبیل بنگاهها در اقتصاد ایران متعدد است زیرا بدون در نظر گرفتن شرایط و ارتقا سطح مدیریتی ،خواستار توسعه و بزرگ شدن هستند. 

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان مهمترین عامل بروز این چالش را تخصصی  ندانستن مدیریت دانست و گفت: در جهان سوم و از جمله ایران مدیریت را علم محسوب نمی کند.

وی وظیفه اتاق بازرگانی را  آگهی دادن به اعضا ،ارایه مشاوره به بنگاههای کوچک در شرایط توسعه یا ادامه فعالیت دانست .

وی ورشکستگی را بخشی از یک فعالیت اقتصادی برشمرد و گفت:ورشکستگی پایان عمر یک بنگاه است نه یک فعال اقتصادی و نباید ترسی از ورشکستگی داشته باشیم. 

در ادامه این نشست «علیرضا شیروانی»استاد رشته مدیریت دانشگاه گفت: تبدیل شرکت های از وضعیت خوب بودن به عالی بودن نیاز به افزایش مهارت ها و تقویت مدیریت دارد .

شیروانی تاکید کرد:بنگاههای کوچک با انسان های کوچک نمی توانند به  آرمان های بزرگ دست پیدا کنند و از این رو بنگاههای باید نسبت به توسعه  نیروی انسانی توجه کنند.

وی اضافه کرد: برای ارتقا شرکت نیاز به مدیران قله نورد داریم نه  صحرانورد که فقط در سطح فعالیت کنند بلکه باید توانایی صعود به قله های بزرگ را داشته باشند.

وی تعریف استراتژی را هنر تشخیص  قابلیت های شرکت دانست و گفت: یک مدیر شرکت باید توانمندی ها و  نقاط ضعف خود را بشناسد و بر اساس آن شرکت را مدیریت کند .

وی اضافه کرد:مهمترین رکن واحدهای تولیدی در شرایط امروز ارتقا یادگیری در واحد است که این مهم در شرکت های ایرانی کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

شیروانی افزود:قیاس بین خود و دیگران یکی از راه های ارتقای شرکت هایی است که می خواهند جهش پیدا کنند.

در پایان این نشست حسین انصاری مدیر شرکت چدن سازان  به عنوان کارآفرین برتر به ارایه تجربیات  کارافرینی خود پرداخت


آلبوم تصاویر کمیسیون پایش-10-94