تاریخ : سه شنبه 1 دي 1394
کد 519

جذب سرمایه گذری خارجی با مشارکت اتاق بازرگانی اصفهان ؛ با حضور رییس اتاق اصفهان و گروه سرمایه گذاری کونوآ کره جنوبی ،قرارداد ساخت پروژه هزار چشمه سمیرم

به امضا رسید

نخستین پروژه جذب سرمایه گذاری خارجی استان اصفهان با عنوان هزار چشمه پس از امضای برجام هسته ای بین دو شرکت گردشگری الماس هشت بهشت و گروه سرمایه گذاری کونهوآ(kunhwa)کره جنوبی با حضور رییس اتاق اصفهان به امضا رسید

نخستین پروژه جذب سرمایه گذاری خارجی استان اصفهان با عنوان هزار چشمه پس از امضای برجام هسته ای بین دو شرکت گردشگری الماس   هشت بهشت  و گروه سرمایه گذاری کونهوآ(kunhwa )کره جنوبی با حضور رییس اتاق اصفهان به امضا رسید.

به گزارش روابط عموی اتاق اصفهان،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق اصفهان در حاشیه امضای این قرار داد گفت:استان اصفهان همواره دارای جذابیت برای سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله گردشگری ،صنعت و خدمات است .

وی از آمادگی همکاری بخش دولتی و خصوصی استان اصفهان از این پروژه گردشگری خبر داد و گفت:استاندار اصفهان به عنوان مدیر استان و سایر سازمان های دولتی تمام توان خود را برای اجرای موفقیت آمیز این  پروژه گردشگری به کار خواهند بست و  طرف کره ایی  نسبت به سرمایه گذاری خود اصمینان خاطر داشته باشد.

سهل آبادی  قانون جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران را یکی از قوانین مترقی دانست و گفت:اتاق بازرگانی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تسهیل در امور سرمایه گذاران کمیته ویژه در کمیسیون حمایت از تامین مالی ،سرمایه گذاری و توسعه روابط خارجی ایجاد کرده است . وی با اشاره به توانمندی علی کرباسی زاده  به عنوان یکی از اعضای  فعال اقتصادی موفق اتاق بازرگانی   و یک فرد تشکلی در استان اصفهان گفت:این پروژه یکی از پروژه های مطالعه شده استان است که چنانچه با چالشی روبرو شود مدیریت استان و سایر بخش ها  تمام تلاش خود را برای حل آن به کار خواهند بست .

وی همزیستی مسالمت آمیز ادیان در استان اصفهان را نمونه ای از وجود امنیت در این استان خواند و گفت:در اصفهان همچنان که صدای اذان مساجد  طنین انداز است ، صدای ناقوس کلیساها در کنار  آتشکده زرتشتیان مشاهده می شود و مردم این شهر به دور از هر دین و مذهب قرن هاست که به صورت مسالمت آمیز کنار هم زندگی می کنند.

«حداد»مدیر منطقه ای گروه سرمایه گذاری کونهوآ (kunhwa )  کره جنوبی  در این حاشیه امضای قرارداد پروژه بزرگ هزار چشمه گفت: این پروژه نخستین سرمایه گذاری گروه کونوآ در ایران است و امیدواریم که در کنار این پروژه بتوانیم در سایر پروژه های بزرگ عمرانی  سرمایه گذاری داشته باشیم.

وی افزود:گروه های مختلف و متعدد از کره جنوبی به ایران سفر کردند و شرایط سرمایه گذاری در پروژه های  عمرانی و صنعتی را مورد بررسی قرار دادند ولی کونوآ با استفاده از اطلاعات ارایه شده  پروژه هزار چشمه از سوی شرکت الماس و تحقیق و بررسی کارشناسان خواستار سرمایه گذری مستقیم در آن شد.

وی با اشاره به توانمندی این شرکت در سرمایه گذاری  و اجرای پروژه های فرودگاهی گفت:کونوآ اماده بررسی سرمایه گذاری در طرح های توسعه  فرودگاه اصفهان  دارد و این شرکت توانسته فرودگاه کلان‌شهر اینچئون از شهرهای بزرگ و از بنادر مهم کشور کره جنوبی را توسعه دهد ، فرودگاه اینچئون بزرگترین فرودگاه کره‌جنوبی است.

مدیر منطقه ای گروه سرمایه گذاری کونوآ انجام پروژه های مترو و قطارهای زیر زمینی را یکی از زمینه های مورد علاقه مندی این گروه برشمرد و گفت:پروژه هزار چشمه می تواند نخستین تجربه موفقیت آمیز همکاری بین  کونوآ و استان اصفهان باشد که پروژه های کلان عمرانی را به دنبال داشته باشد.

«علی کرباسی زاده»نایب ریس کمیسیون گردشگری استان اصفهان و مدیر شرکت الماس هشت بهشت  در این جلسه گفت:کونوآ کنسرسیوم متشکل از شرکت های مختلف سرمایه گذاری و مدیریت پروژه است .

وی مدت زمان اجرای این پروژه را بر اساس پیش بینی شرکت های داخلی 5 تا 7 سال ولی بر اساس پیش بینی کونوآ 3 ساله عنوان کرد و گفت: این پروزه با فایناس کونوآ و با همکاری شرکت الماس تامین مالی می شود.

کرباسی زاده تاکید کرد:راه اندازی  این پروژه بزرگ گردشگری زمینه اشتغال جوانان جنوب استان اصفهان را فراهم می سازد .

 


آلبوم تصاویر سمیرم-10-94