تاریخ : چهارشنبه 2 دي 1394
کد 518

مشاور عالی اتاق بازرگانی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان:

مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان گفت:گسترش تفکر کارآفرینی در دانشگاهها می تواند در فضای اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد

مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان گفت:گسترش تفکر کارآفرینی در دانشگاهها می تواند  در فضای اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد.

به گزارش روابط عمومی «علی نادری»در دومین نشست کارآفرینی انجمن علمی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان  رویداد ( entteprenerur  workshop  ) در سالن همایش این گفت:ایجاد تفکر کارآفرینی  در دانشگاه و جامعه علاوه بر تولید ثروت می تواند مشکلات و مسایل جامعه در همه بخش ها را برطرف کند . وی خودباوری جوانان به توانایی هایشان را مهمترین عامل موفقیت کشور در گذر از شرایط اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت:جسارت جوانان در خلق شیوه های نو بویژه در ارایه محصولات و خدمات می توانند آنان را به کارآفرینی موفق تبدیل سازد . نادری اظهار داشت:بخش خدمات می تواند زمینه ظهور و بروز کارآفرینی برای جوانان بویژه دانشجویان دانشگاه باشد که با تامل بر نیازهای اطراف ،راهی نو را خلق کنند.  نادری با بیان این نکته که ثروت پدیده ای ارزشمند است که می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند، گفت: نباید جوانان نسبت به ثروت آفرینی حساسیت منفی داشته باشند بلکه با کارآفرین بودن می تواند علاوه بر ثروت آفرینی ،مشکلی از جامعه را برطرف کرد .وی تصریح کرد: ثروت اندوزی از طریق رانت و بدون تلاش مورد انتقاد است ولی ثروت آفرینی از طریق کار و تلاش همواره مورد تاکید بوده است .وی افزود:کلمه کارآفرین تعریف ناتمامی  از کلمه Entrepreneur   است و این در حالیست که  این معنای فارسی نمی تواند مفهوم اصلی را برساند زیرا  Entrepreneur    نقش بسزایی در جامعه دارد و همواره منشا تحول و تاثیرگذار در فضای اقتصادی و اجتماعی است .

نادری خطاب به جوانان گفت: 99 درصد کارآفرینان موفق ایران و جهان از صفر آغاز کردند و با کوشش و پشتکار و خلاقیت توانستند منشا تاثیر در جامعه پیرامون خود شوند . وی خطاب به جوانان دانشجو گفت:ایران را ایرانی ها می توانند توسعه یافته کنند و کارافرینان با  کوشش همواره نقش موثری در این مسیر دارند و دانشجو امروز باید بداند به جای مهاجرت  می تواند منشا تاثیر باشد . وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی با اتاق بازرگانی اصفهان خواستار توسعه همکاری های نزدیکی بین دو مرکز تاثیرگذار در استان شد و گفت:دانشگاه به عنوان نماد علم اندوزی و اتاق بازرگانی نماد اقتصاد استان می توانند نقش موثری در توانمندسازی جوانان و توسعه اقتصاد استان داشته باشد . وی حضور کارافرینان موفق در دانشگاه را عامل انتقال تجربه  و الهام از تلاش و کوشش  آنان دانست و گفت:جامعه دانشگاهی با الهام کارافرینان می توانند آموزش های خود را هدفمند تر به جوانان منتقل کنند.

مشاور عالی اتاق اصفهان از توجه این پارلمان بخش خصوصی به جوانان و بانوان در دوره  جدید هیات نمایندگان اتاق اصفهان خبر داد و گفت:ایجاد معاونت جوانان و بانوان در ساختار اجرایی اتاق و پیگیری مسایل و مشکلات و همچنین توانمندسازی آنان در دستور کار قرار گرفته است .«علی نادری» مشاور عالی اتاق اصفهان و مدیر عامل کنسرسیوم MTC پیمانکار طرح های ساخت و توسعه فولاد کشور است که در کارنامه  خود اجرای طراحی و اجرای طرح توسعه فولاد مبارکه،،فولاد شهرکرد و فولاد آلیاژی یزد و بسیاری از  پروژه های فولادی کشور به چشم می خورد .

دومین کارگاه آموزشی  کارآفرینی به همت انجمن علمی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان در مجموعه تالارهای این دانشگاه برگزار شد.


آلبوم تصاویر نادری-10-94