تاریخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401
کد 5178

پرداخت تسهیلات مبتنی بر استعلام صورت حساب الکترونیک از خرداد در همه صنایع

درنشست تبیین اهداف پروژه تامین مالی زنجیره‌ای وتسهیلات مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی عنوان شد این پروژه از 15 خرداد در تمامی صنایع اجرا خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان نشست تبیین اهداف پروژه تامین مالی زنجیره‌ای وتسهیلات مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی وارائه گزارش عملکرد بانک‌ها با حضور مدیر کل و معاون دفترمحیط کسب وکار وزارت صمت و سرپرست و معاونین اداره کل صمت استان همچنین مدیران امور شعب بانک‌های استان واستان‌های یزد وچهار محال بختیاری در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
در این جلسه امیرحسین کمیلی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان ضمن تاکید برضرورت اجرایی شدن هر چه سریعتر پروژه تامین مالی زنجیره‌ای وتسهیلات مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی گفت: عملیاتی نشدن این پروژه در استان در شأن اصفهان نبوده و اداره کل صمت آماده هرگونه همکاری لازم با بانک‌ها برای تسریع و تسهیل اجرای طرح مذکور است.
وی در ادامه از اعزام بیش از 140 اکیپ بازرسی و نظارت بازار و انجام بیش از 2هزار بازرسی از واحدهای صنفی به منظور نظارت بر پیاده‌سازی هر چه بهتربرنامه دولت برای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در استان طی یک روز خبر داد.
در ادامه لیلا مرادی مدیر کل دفترمحیط کسب وکار وزارت صمت با بیان اینکه برای اجرایی شدن این پروژه در کل کشور، مدیرپروژه‌ای در سازمان‌های صمت استان‌ها درنظر گرفته شد، افزود: علاوه بر این گروه‌های کاری نیز ویژه پیگیری موضوعات مرتبط با ثبت و استعلام صورت حساب از سوی بانک‌ها در هر استان تشکیل شد.
وی از الزام پرداخت تسهیلات منوط به استعلام صورت حساب الکترونیک برای چند صنعت به صورت خاص از 15 اردیبهشت و اجرای آن از 15 خرداد برای کلیه صنایع کشور خبر داد.
 مرادی هدف از برگزاری این نشست را تبیین جوانب طرح و احصاء مشکلات اجرایی شدن پروژه در اصفهان و استان های همجوار آن بیان کرد.
مجتبی نقدی معاون دفتر بهبود کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به ارایه توضیحاتی درخصوص این پروژه پرداخت وافزایش شفافیت و نظارت پذیری جریان مالی اقتصاد و معاملات، کاهش انحراف منابع و افزایش کارایی تخصیص منابع مالی، تسریع دسترسی به سرمایه درگردش و بهبود فرایند تامین مالی بنگاه‌های تولیدی، کمک به اصلاح نظام بانکی، حرکت به سمت حذف درخواست‌های غیرواقعی تامین مالی در شبکه بانکی ، اثربخشی بیشتر منابع محدود بانکی و کمک به تقویت جریان مالی زنجیره‌ای را از مزایای اجرای پروژه گسترش تامین مالی زنجیره تامین و پروژه تسهیلات مبتنی بر صورت حساب الکترونیک بیان کرد.
در ادامه این نشست مدیران امور شعب بانک‌های استان به بیان مشکلات اجرایی پروژه مذکور پرداختند.
درنشست دیگر این سازمان که بعدازظهر همان روز با حضور مدیران عامل و مدیران مالی چند شرکت برگزار شد، موانع و مشکلات اجرایی این پروژه از منظر فعالان اقتصادی بررسی شد.

 
آلبوم تصاویر پرداخت تسهیلات مبتنی بر استعلام صورت حساب الکترونیک از خرداد در همه صنایع