تاریخ : يکشنبه 15 آذر 1394
کد 493

نایب رییس اتاق اصفهان در آیین نکوداشت روز حسابدار: نقش مدیران مالی و حسابداران در دوران پسا تحریم برای شرکت ها تعیین کننده است

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نقش مدیران مالی و حسابداران پس از رفع تحریم ها در شرکت بسیار تعیین کننده است
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نقش مدیران مالی و حسابداران پس از رفع تحریم ها در شرکت بسیار تعیین کننده است، شرکت هایی که گردش مالی خوبی نداشته باشند محکوم به شکست خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان،«مصطفی رناسی» در دومین همایش بزرگداشت روز حسابدار در جمع بیش از یک هزار و 200 مدیر مالی و حسابدار در سالن کوثر اصفهان، اظهار کرد: تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی و مالی بنگاه های اقتصادی برای مدیران تصمیم ساز باید یک اصل اساسی باشد چرا که مدیر بدون آینده نگری و بررسی گزارش های دقیق مالی نمی تواند تصمیم صحیح اتخاذ کند.
وی تاکید کرد:متاسفانه بخش خصوصی هنوز به درستی معنی و مفهوم مدیر و جایگاه مدیران را اجرایی نکرده است، به همین دلیل گاهی مالک، مدیر و مدیرمالی شرکت یک نفر هستند.

وی با بیان اینکه زمین خوردن واحدهای بخش خصوصی که به درستی از مدیران در جایگاه اصلی خود استفاده نمی کنند بسیار بیشتر از سایر واحدها است، افزود: باعث تعجب است که چگونه یک مدیر شرکت خود را که تمام زندگی او محسوب می شود به دست یک فرد که فقط مدیریت مالی را به طور تجربی بلد است می سپارد و از افرادی که به صورت آکادمیک تحصیل کرده اند و متخصص مدیریت مالی و یا حسابدار هستند، استفاده نمی کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: باید شجاعت به خرج داد و به جوانان کشور میدان داد، چرا که آنها در بخش های مدیریتی نادیده گرفته می شوند.رناسی با بیان اینکه برداشته شدن تحریم ها یک تیغ دولبه است و در عین حالی که فرصت محسوب می شود، تهدید هم هست، گفت: برداشته شدن تحریم ها از این جنبه تهدید است که اگر بخش خصوصی و واحدهای صنعتی داخلی مسکوت بمانند و آماده نباشند در رقابت با رقیب خارجی خود شکست خواهند خورد. برداشته شدن تحریم ها از این جهت فرصت است که شرکت ها و بخش خصوصی اگر به روز باشند می توانند دانش و فناوری را به دست آورد و جنس با کیفیت نیز وارد کشور می‌شود.

در ادامه این همایش «رضا صنعتی‌زاده» دبیر همایش روز حسابدار گفت: هدف از بزرگداشت روز حسابدار شناخت و ارج نهادن به فرهنگ حسابداری است.وی ادامه داد: استفاده از فرصت های بالفعل و تبدیل فرصت های بالقوه به فرصت های بالفعل از جمله اهداف برگزاری چنین همایشی است. امروز باید حسابدار ایرانی نیازهای جاری کشور را بررسی کند، در مجامع بین المللی بدرخشد و نسل های آینده نیز بتوانند به آن ها تکیه کند.
دومین همایش بزرگداشت روز حسابدار با حضور استادان دانشگاه و پژوهشگران حسابداری و جمعی از حسابداران و مدیران مالی شرکت های استان اصفهان در سالنهمایش کوثر اصفهان برگزار شد .

آلبوم تصاویر رناسی-9-94