تاریخ : يکشنبه 15 آذر 1394
کد 491

در 9 امین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان مطرح شد؛ برای جذب سرمایه گذاری خارجی باید از مشاور بین المللی استفاده کرد

اتاق اصفهان به عنوان مرجع اتاق ایران در بخش استانداردسازی انتخاب شد/ اختصاص بودجه آلایندگی واحدهای صنعتی استان به توسعه گردشگری اصفهان
9 امین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی اصفهان با بررسی گزارش کمی و توصیفی از عملکرد حوزه اجرایی، مصوبات قبلی ، درآمد و هزینه،گزارش کمیسیون سیاستگذاری و پایش،گزارش روسای کمیسیونها و تشکیل کمیسیون تشکل ها و بهبود محیط کسب و کار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«سیدعبدالوهاب سهل آبادی» رییس اتاق از برگزاری 23 جلسه کمیسیون طی سه ماهه اخیر خبر داد و گفت:برگزاری 150 جلسه کمیته ذیل کمیسیون و حضور فعال اعضای اتاق بازرگانی در این جلسات نشان از همت و تلاش فعالان اقتصادی جهت تاثیرگذاری در فضای کسب و کار استان است .
سهل آبادی با اشاره به برگزاری منظم ستاد تسهیل استان اصفهان گفت: در این ستاد مشکلات 160 واحد تولیدی استان با حضورنمایندگان بخش های دولتی و خصوصی حل و فصل شده است .
وی تشکیل کانون کارآفرینی،انجمن شرکت های دانش بنیان،انجمن صنایع پلیمری استان را از دیگر فعالیت های تشکلی اتاق اصفهان خبر داد و گفت:هیات نمایندگان این دوره تلاش دارند بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار ،نقش آفرینی تشکلهای اقتصادی را در فضای کسب و کار هر بخش پررنگ تر سازند.

سهل آبادی در ادامه سخنان خود به راه اندازی فاز اول بندر خشک اصفهان اشاره کرد و گفت:با همکاری استانداری و سازمان های دولتی مجوزهای لازم برای راه اندازی فاز نخست بندر خشک در شرق اصفهان تا پایان سال اخذ شده است.
وی به نشست استاندار و روسای تشکل های اقتصادی استان اصفهان با رییس سازمان امور مالیاتی کشور در استانداری اصفهان اشاره کرد و گفت: در این نشست واقعیت های اقتصادی استان بویژه توان واحدهای اقتصادی در پرداخت مالیات به اطلاع مسوولین مالیاتی کشور رسانده و از افزایش سهم مالیات پرداختی استان انتقاد شد .

برای جذب سرمایه گذاری خارجی باید از مشاور بین المللی استفاده کرد

«محمود اسلامیان»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به چالش های اقتصادی دولت گفت:اضافه شدن 500 هزار کارمند به بدنه دولت طی سالهای 84 تا 92 یکی از چالش های مهم دولت فعلی است و با توجه به پایین بودن قیمت و میزان صادرات نفت امکان جایگزینی منابع درآمدی برای دولت در این راستا وجود ندارد .
وی شرایط اقتصادی کشور را نیازمند به تصمیم گیری بزرگ دانست و گفت:بخش های امنیتی ،دفاعی و سیاست خارجی به دلیل ثبات ، برنامه ریزی مدون و عقلانیت در تصمیم گیری طی دو دهه گذشته همواره بدون نوسان و رشد متوازن حرکت کرده است ولی در بخش اقتصادی ،به دلیل نبود ستاد فرماندهی مشخص با نوسانات متعددی روبرو بوده است.

وی جذب سرمایه گذاری خارجی را موضوعی تخصصی دانست و گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی پس از چندین سال نبود رابطه اقتصادی خارجی با سایر کشورها نیاز به حضور مشاوران متخصصی داریم تا از تجارب آنان برای مهیا ساختن شرایط جذب این سرمایه ها استفاده کنیم .
اسلامیان تاکید کرد:سرمایه گذاران خارجی بر اساس معیارهای بین المللی شناخته شده سرمایه گذاری به کشوری وارد می شوند و در این راستا باید معیارهای آنان را دانسته و سپس از سرمایه گذاران خارجی دعوت به سرمایه گذاری کنیم .

استراتژی کمیسیون های اتاق اصفهان در دست تدوین است

«مصطفی رناسی» دیگر نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به مسیر تدوین استراتژی کمیسیون ها اتاق گفت:برای حرکت با هدف کمیسیون ها تلاش شده برنامه استراتژی آنان با بررسی فعالیت های سال جاری تدوین شود.
وی از برگزاری نشست یک روزه روسای کمیسیون اتاق در چادگان اصفهان با هدف هم اندیشی و همکاری نزدیکتر کمیسیون ها خبر داد و گفت:هیات نمایندگان در این دوره تلاش می کند بر اساس مسیر مشخص و معین خواست های فعالان اقتصادی را با هدف بهبود کسب و کار آنان دنبال کند.
وی از تهیه کتابچه معرفی اعضای اتاق بازرگانی اصفهان با هدف معرفی توانمندی آنان به سایر فعالان اقتصادی داخلی و همچنین هیات های خارجی خبر داد و گفت:تهیه این مجموعه می تواند در راستای معرفی توانمندی های تولیی ،تجاری و خدماتی استان اصفهان به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی باشد.

اختصاص بودجه آلایندگی واحدهای صنعتی استان به توسعه گردشگری اصفهان

«محسن پورسینا»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه خواستار اختصاص بخشی از بودجه آلایندگی واحدهای تولیدی بزرگ استان اصفهان به مطالعه و تقویت زیرساخت های گردشگری استان شد و گفت: با توجه به کمبود بودجه دولت می توان از محل فوق ردیف های اعتباری برای برندسازی و توسعه زیرساخت های گردشگری هزینه کرد.
وی تاکید کرد:توسعه بخش خدمات می تواند علاوه بر اشتغال زایی در کاهش آلایندگی شهر اصفهان تاثیرگذار باشد.

تقویت دیپلماسی اقتصادی در دستور کار اتاق اصفهان

«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به بازدید هیت های تجاری خارجی از اتاق اصفهان گفت: تقویت دیپلماسی اقتصادی در دستور کار کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق قرار گرفته تا از حضور هیات ها بهترین نتیجه حاصل شود.
وی برقراری خط پروازی وین - اصفهان از سال آینده را گامی ارزنده در توسعه روابط اقتصادی این دو شهر برشمرد و گفت:این کمیسیون تلاش می کند در گام نخست خطوط پروازی بین شهر های مهم اقتصادی جهان با اصفهان را برقرار کند و در این راستا رایزنی هایی با چند شهر از کشورهای چین ،فرانسه،برزیل و غیره صورت گرفته است .
جباری در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل بانک ویژه استان را عامل موثر در تامین منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی دانست و گفت:کمیته تامین مالی ذیل کمیسیون با هدف پیگیری دریافت مجوز بانک ویژه استان تشکیل شده است.

عوارض دولتی معادن دریافت می شود ولی در جای خودش هزینه نمی شود

«سید رسول رنجبران»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان با اشاره به اینکه عوارض حقوق دولتی از بخش معادن باید صرف تقویت زیرساخت های معادن شود، گفت:بر اساس قانون 15 درصد این عوارض بایستی به استان پرداخت کننده عوارض بازگردد و صرف ارایه خدمات به معادن آن شود و 65 درصد به اکتشاف معدن اختصاص یابد .
وی با اعلام اینکه سال گذشته 520 میلیارد تومان درآمد دولت از بخش عوارض دولتی از بخش معادن دریافت شده ریالی به استان ها بازگردانده نشده است،گفت:باید تلاش کنیم درآمدهای حاصله از عوارض دولتی معادن در محل های مورد نظر قانون هزنیه شود.
وی تاکید کرد:با توجه به شرایط اقتصادی ،دولت از هر مکان که بتواند درآمد به دست آورد برای هزینه های جاری استفاده می کند.

«احمد خوروش»رییس کمیسیون معادن اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به مشکلات متعدد بخش معادن استان اصفهان گفت:اتاق بازرگانی تلاش می کند که با دسته بندی مشکلات معدن کاران در کمیسون تخصصی ،پیگیری مستمر برای دراین راستا انجام دهد.

اتاق اصفهان به عنوان مرجع اتاق ایران در بخش استانداردسازی انتخاب شد
«محمد گوهریان»دبیرکل اتاق اصفهان در این جلسه از انتخاب اتاق اصفهان از سوی اتاق ایران به عنوان مرجع اتاق های سراسر کشور برای ارایه خدمات ایزو، استاندارد سازی و مشاوره ایی خبر داد و گفت:اتاق اصفهان نخستین اتاق بازرگانی است که این شرکت ها در ان حضور پیدا می کنند.

وی از برگزاری مناقصه برند شهری اصفهان با حضورشرکت های داخلی و بین المللی خبر داد و گفت: 60 طرح از 15 شرکت تخصصی برند ارایه شده است که پس ازانتخاب 11 داور شامل وزیر،معاون وزیر و استاندار و نخبگان بخش برند ،داوری طرح ها انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: مراسم رونمایی برند شهری اصفهان پس از انتخاب طرح برتر به صورت باشکوه در اصفهان برگزار می شود .
وی از همکاری اتاق اصفهان با دانشگاه اصفهان در انجام پژوهش های مساله محور استان خبر داد و گفت: کرد:در گام نخست پژوهش های انجام شده حوزه آب توسط دانشگاه اصفهان در قالب استاندارد ملی ارایه می شود تا هر بخش صنعتی ،کشاورزی و خدماتی دارای یک پیوست فنی و تخصصی مصرف آب داشته باشد.

در ادامه این جلسه «محسن پورسینا» به عنوان رییس کمیسیون تشکلها و «مرتضی بیشه» به عنوان رییس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق اصفهان انتخاب شدند .

آلبوم تصاویر هیئت نمایندگان-02-9-94