تاریخ : يکشنبه 8 آذر 1394
کد 485

در حاشیه دیدار مدیر مرکز مبادلات اقتصادی کان جو چین و رییس شورای شهر در اتاق اصفهان ؛اصفهان یازدهمین ایستگاه خط هوایی جاده ابریشم

مدیر مرکز مبادلات فنی و اقتصادی چین گفت:خط هوایی ویژه جاده ابریشم از اصفهان به عنوان یازدهمین شهر عضو این جاده عبور می کند.
مدیر مرکز مبادلات فنی و اقتصادی چین گفت:خط هوایی ویژه جاده ابریشم از اصفهان به عنوان یازدهمین شهر عضو این جاده عبور می کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان، یا شن هونگ (Ya Shen Hung) در دیدار با رییس شورای شهر اصفهان و رییس کمیته توسعه روابط تجاری و اقتصادی خارجی و نمایشگاه های اتاق اصفهان گفت:راه اندازی خط هوایی در کنار خط دریایی جاده ابریشم می توان به افزایش همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشور چین و ایران کمک کند.

مدیر امور بین الملل شهرداری کانجو چین در این دیدار تاکید کرد:رییس جمهور چین به صورت ویژه خواستار احیای این جاده قدیمی تجارت جهانی است .
وی ازحمایت سازمان ملل متحد و پنج سازمان تخصصی زیرا مجموعه آن از پروژه احیای جاده ابریشم خبر داد و گفت: احیای این جاده می تواند به تبادلات اقتصادی کشورها در مسیر جاده و همچنین احیای تمدن های کهن کمک کند.

«رضا امینی»رییس شورای شهر اصفهان در این دیدار چین را کشوری منظم و منسجم در افق های بلند مدت اقتصادی برشمرد و گفت:اصفهان به عنوان قطب گردشگری ایران آماده همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری با این کشور است .
وی افزود: شورای شهر را به عنوان پارلمان شهر و اتاق بازرگانی را به عنوان پارلمان بخش خصوصی اقتصاد آماده همکاری جهت توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی بین اصفهان و کان جو را دارد .
امینی با اشاره به خواهرخوانندگی اصفهان با شی آن چین گفت:سایر شهرهای تاریخی و فرهنگی چین می توانند از ظرفیت خواهرخوانندگی اصفهان با شی آن استفاده کنند.

«رضا خیامیان» رییس کمیته توسعه روابط تجاری و اقتصادی خارجی و نمایشگاه های اتاق اصفهان در این دیدار خواستار معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بین دو شهر اصفهان و کان جو چین شد و گفت:اتاق بازرگانی اصفهان آمادگی اعزام هیات های تجاری و حضور در نمایشگاه های تخصصی این شهر با هدف توسعه همکاری های اقتصادی اصفهان و کان جو را دارد.
گفتنی است جاده ابریشم یا راه ابریشم شبکه راه‌های به‌هم‌پیوسته‌ای با هدف بازرگانی در آسیا بود که خاور و باختر و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و خاور اروپا پیوند می‌داد؛ مسیری که تا سده پانزدهم میلادی به‌مدت ۱۷۰۰ سال، بزرگ‌ترین شبکه بازرگانی دنیا بود.

آلبوم تصاویر چین-9-94