تاریخ : يکشنبه 10 آذر 1392
کد 48

رییس کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان: صنعت گردشگری علاوه بر اشتغال زایی می تواند سطح درآمد اقشار مردم را نیز افزایش می دهد

«مسعود گلشیرازی» در نخستین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان با اشاره به پنج میلیون بیکار موجود در کشور و لزوم برنامه ریزی دقیق از سوی کلیه بخش های اقتصادی کشور برای حل این مساله گفت:در بخش صنعت برای ایجاد یک شغل باید 300 میلیون تومان سرمایه گذار کرد ولی در بخش گردشگری این عدد بسیار کمتر است.
«مسعود گلشیرازی» در نخستین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان با اشاره به پنج میلیون بیکار موجود در کشور و لزوم برنامه ریزی دقیق از سوی کلیه بخش های اقتصادی کشور برای حل این مساله گفت:در بخش صنعت برای ایجاد یک شغل باید 300 میلیون تومان سرمایه گذار کرد ولی در بخش گردشگری این عدد بسیار کمتر است.

وی چشم انداز کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان را توسعه پایدار با توسعه این صنعت عنوان گرد و گفت:توسعه فرهنگی ،زیرساختی سرمایه گذاری،ارتباطی و اطلاع رسانی در راستای توسه گردشگری پایدار  رسالت این کمیسیون است .

وی از تشکیل چهار کمیته طرح و برنامه،توسعه و سرمایه گذاری ،آموزش و روابط بین الملل زیر مجموعه کمیسیون گردشگری خبر داد.

وی تاکید کرد:اقتصاد کشور را باید بخش خصوصی اداره کند و دولت مالیات دریافت کند ولی متاسفانه در حال حاضر دولت اقتصاد را  اداره و به مردم یارانه پرداخت می کند.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان از آمادگی فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری خبر داد و گفت:اتاق می تواند زمینه جذب سرمایه گذاری و توسعه گردشگری را با کمک دستگاه های دولتی در استان ایجاد کند.

گلشیرازی با اشاره به حضور اتاق در 78 مجمع کشور گفت:اتاق می تواند با کمک فعالان اقتصادی مسیر توسعه کشور را برای برنامه های توسعه  هموار سازد .

وی رسالت اتاق بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را پایش فضای کسب و کار کشور دانست و گفت:تنها راه اشتغال زایی در کشور رونق فضای کسب و کار و بالا رفتن سرمایه گذاری در بخش های مختلف است..

«محسن مصلحی»مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این جلسه گفت:اتاق بازرگانی حلقه واسطه بین بخش خصوصی و دولت است و می تواند در ارتباطات بین المللی فعال تر از بخش دولتی فعالیت کند.

وی از آمادگی تشکل های گردشگری و فعالین این بخش برای توسعه صنعت گردشگری اصفهان خبر داد و گفت:اتحادیه های  صنایع دستی ،هتل داران،راهنمایان تور،آژانس داران و مهمانپذیران در قالب مجمع گردشگری استان مشغول فعالیت اند و می توانند با کمیسیون گردشگری اتاق ارتباط نزدیک داشته باشند.

وی صنعت گردشگری را مهمترین و پاک ترین بخش اقتصادی کشور دانست و گفت:تجمیع کمیسیون های گردشگری زیر نظر کارگروه گردشگری استان می تواند به تقویت این صنعت کمک کند.

«مهدی جمالی نژاد»مشاور عالی و رییس گروه مشاوران شهرداری اصفهان در این جلسه از آمادگی شهرداری و شورای شهر اصفهان برای توسعه صنعت گردشگری خبر داد و گفت:شهرداری  با تمام توان آماده همکاری با سایر دستگاههای دولتی و تشکل های خصوصی جهت توسعه این  صنعت است .

«محمدرضا رجالی»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت:استفاده از الگوی کشورهای در حال توسعه مانند ترکیه و مالزی در رونق صنعت گردشگری اصفهان بسیار موثر است.

«سید علیرضا حسینی»مشاور رییس صدا و سیمای مرکز اصفهان در این جلسه گفت:گردشگری پایدار در اصفهان نیازمند برنامه ریزی منسجم از سوی بخش دولتی و تعامل و همکاری نزدیک با بخش خصوصی است.

«مولایی»معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی  و گردشگری استان اصفهان خواستار مدیریت واحد و یکپارچه برای گردشگری استان شد و گفت:تمام سازمان ها و بخش های استان در موضوع گردشگری نقش دارند و می توانند در این موضوع اثرگذار باشند.

«سیداسماعیل محمودی»دبیرکل اتاق اصفهان در  این جلسه گفت:اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند از تشکیل تشکل های و زیرساخت های گردشگری حمایت  کند.  تمام ح ق 110