تاریخ : سه شنبه 3 آذر 1394
کد 478

در چهارمین جلسه کمیسییون معادن اتاق اصفهان مطرح شد؛ معدن کاران به صورت گروهی درنمایشگاه های تخصصی معدن فعالانه شرکت کنند/ نگاه به معدنکاران در جامعه باید اصلاح شود

چهارمین جلسه کمیسیون معادن اتاق اصفهان با حضور اعضا و معاون معدنی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد.
چهارمین جلسه کمیسیون معادن اتاق اصفهان با حضور اعضا و معاون معدنی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«ابوالقاسم سرتیپی» نایب رییس کمیسیون معادن با اشاره به جایگاه ویژه بخش معدن و صنایع معدنی استان در اقتصاد کشور و چشم انداز آن گفت:شرکت در نمایشگاه ها و بازدید از آنها با تاکید بر کارگروهی و همچنین تبلیغات موثر در نمایشگاه ها برای معدن کاران و صنایع معدنی استان ، اقدامی موثر و نتیجه بخش است .
وی تصریح کرد: متاسفانه شرکت های معدنی به طور عمده به صورت سنتی مدیریت می شود و نسبت به حضور در نمایشگاه های تخصصی بین المللی توجه کمتری دارد.وی خواستار حضور گروهی معدن کاران در نمایشگاه ها شد و گفت:برای کاهش هزینه های شرکت در نمایشگاه های تخصصی بخش معدن ،معدن کاران می توان به صورت گروهی شرکت کنند .
 
گزارش مصرف حقوق دولتی معادن استان مشخص شود

«سیدرسول رنجبران» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان درخصوص راه اندازی تالار گفتگو در فضای مجازی جهت گفتگوهای تخصصی و اطلاع رسانی در حوزه معدنی و صنایع معدنی گفت: باید برنامه ریزی منسجم جهت حضور یا بازدید در نمایشگاه خارجی تا پایان سال بصورت گروهی با حداکثر بهره برداری انجام پذیرد.
وی خواستار برگزاری کارگاه های آموزشی در بخش های بازاریابی، بازارسنجی و اصول مذاکره و طرح ریزی شد و گفت:بخش معدن استان با استفاده از توانمندیهای به روز شده باید حضور موفقی در نمایشگاه های داخلی و خارجی داشته باشیم.
وی همچنین خواستار اعلام آمادگی کمیسیون طی نامه ای به انجمن سنگ جهت اجرایی نمودن تفاهم نامه با انجمن سنگ ایتالیا در بخش های سرمایه گذاری ، ساخت ماشین آلات و برگزاری نمایشگاههای تخصصی سنگ شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با پرداختی حقوق دولتی معادن گفت: در سال 92 مبلغ 620 میلیارد تومان و سال 93 مبلغ 519 میلیارد تومان دریافت شده که این رقم کاملا مشخص و ثبت شده است.ولی در مبحث میزان و محل خرج نمودن آن ردیف بودجه ای در قانون ذکر شده که 15% آن برگشت به استان ، 65% آن توسعه بخش معدن با اولویت اکتشاف و 12% آن به منابع طبیعی باید هزینه گردد که مبالغ در این زمینه اعلام نشده است.
 
نگاه به معدنکاران در جامعه باید اصلاح شود

«مسعود صالحی» معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ضمن ارایه برنامه ریزی های انجام شده برای حل مشکلات بخش معدن استان گفت: مشکلات در دو بخش درون و برون سازمانی تقسیم می گردد ، در برخی موارد مسوولان محلی فاقد اشراف اطلاعاتی ان که با آموزش این مساله حل می گردد اما به طور کلی نگاه سازمان ها و ارگان های دولتی به معدن و معدن کاری و استخراج باید اصلاح گردد.

 «شهریار شعبانی» مسوول کمیته صنایع معدنی کمیسیون معادن اتاق اصفهان ضمن ارایه گزارشی از اقدامات این کمیته و کارگروه های آن پیشنهاد تغییر عنوان کمیته به ریشه یابی و برون رفت از چالش های معدنی را مطرح کرد.
وی پیشنهاد برگزاری سه کارگاه آموزشی تخصصی برای فعالان معدنی و اعضای اتاق با عناوین روشهای نوین آنالیز معدنی با مشارکت سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان، استاندارد سازی و برندینگ معدنی و چگونگی صادرات محصولات معدنی را نیز ارایه کرد.

«محمد یوسف صدیقی» مسوول کمیته سنگ های تزیینی کمیسیون در این جلسه با اشاره تفاهم نامه بین انجمن سنگ ایران و ایتالیا گفت:کارگاه آموزشی در خصوص بهبود روش های نوین در بهره برداری از معادن و فرآوری سنگ با همکاری این انجمن و انجمن سنگ ایتالیا برگزار شود .

 «علی دهشید» مسوول کمیته کانی غیرفلزی کمیسیون در این جلسه خواستار برگزاری بازدید های معدنی با مشارکت کمیسیون شد.

«محمدرضا عالم» مسوول کمیته کانی فلزی کمیسیون بر لزوم حضور نماینده ای از صنایع معدنی در جلسات کارگروه مشکلات معادن و مستند سازی عملکرد کمیسیون تاکید کرد.

«سیف اله آراسته»دیگر عضو کمیسیون در این جلسه خواستار تشکیل کارگروه ویژه معادن ذیل ستاد تسهیل امور تولید استان با هدف بررسی مسایل و مشکلات معدن کاران استان با سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی شد.

«ندا زمانی»دیگر عضو کمیسیون در این جلسه گفت: قبل از شرکت در نمایشگاه باید فرهنگ سازی انجام پذیرد و مواردی همچون بازاریابی ، بازارسنجی ، شناسایی بازارهای هدف اول بررسی و سپس در نمایشگاه و مبحث صادرات مواد معدنی اقدام شود .
 
آلبوم تصاویر معادن-8-94