تاریخ : چهارشنبه 1 دي 1400
کد 4699

در نهمین رویداد انتقال تکنولوژی هیئت علمی فناور ارایه شد:

راهکارهای فناورانه حل مشکلات صنایع شیمیایی، غذایی، محیط زیست و پلیمر

جلسه این هفته رویداد انتقال تکنولوژی هیئت علمی فناور با موضوع ارایه راهکارهای فناورانه حل مشکلات صنایع شیمیایی، غذایی، محیط زیست و پلیمر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این رویداد حمید منتظرالقائم، سرپرست سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه به ارائه توضیحاتی در خصوص طرح‌های سرای نوآوری و نحوه ارائه خدمت به اعضای اتاق بازرگانی پرداخت.
سپس سید نظام الدین میرستاری، رئیس دپارتمان شیمی و پلیمر سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه با بیان اینکه از زمان  تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان صنایعی که مواد اولیه خود را از طریق واردات فراهم می‌کردند با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند افزود: بخش عمده‌ای از منبع و منشأ مواد اولیه و محصولاتی که از طریق واردات وارد می‌شود در کشورخودمان موجود است وکشوری که 10 درصد منابع و ذخایر طبیعی جهان را دراختیار دارد به کشوری واردکننده در این حوزه تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: با به‌کارگیری دانش فنی لازم در داخل کشور می‌توان بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز صنایع را در داخل تولید کرد.
 میرستاری عدم تمایل کافی محققان برای دستیابی به دانش فنی وکمبود مراکز تحقیقاتی صنعتی، ایجاد نشدن دانش فنی بر اساس نیاز بازار، عدم اعتماد صنایع به محققین داخلی و وجود نداشتن منابع مالی مکفی برای تحقیقات صنعتی را از عوامل عدم دستیابی به دانش فنی بیان کرد.
میرستاری با اشاره به اقدامات معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در خصوص کمک به خلق دانش فنی در کشور گفت: مجری دستیابی به طرح‌های دانش بنیان شرکت‌های خصوصی هستند.
رئیس دپارتمان شیمی و پلیمر سرای نوآوری در ادامه به ارایه پیشنهاداتی در خصوص دستیابی به دانش فنی توسعه محصولات جدید، ارایه مدل‌های همکاری دپارتمان شیمی و پلیمر با شرکت های متقاضی و... پرداخت.  
لازم به ذکر است رویداد انتقال تکنولوژی هیئت علمی فناور به همت سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه با همکاری واحد خدمات به اعضاء، امورتشکل‌ها و دفاتر منطقه‌ای طی 18 هفته به معرفی دپارتمان‌های تخصصی سرای نوآوری و ارائه مشاوره های رایگان به فعالین اقتصادی در قالب میزهای مشاوره تخصصی دپارتمان ها می پردازد.

 
آلبوم تصاویر راهکارهای فناورانه حل مشکلات صنایع شیمیایی، غذایی، محیط زیست و پلیمر