تاریخ : سه شنبه 16 آذر 1400
کد 4647

حضور سفیر پرتغال در اتاق بازرگانی اصفهان

سفیر پرتغال در ایران با حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اعضای هیئت رئیسه پارلمان بخش خصوصی اصفهان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان بهرام سبحانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیداربا اشاره به تشریح پتانسیل‌های شهر اصفهان در زمینه‌های، گردشگری، فولاد، نساجی و کشاورزی اظهار داشت: بخش اعظم صادرات استان اصفهان به فولاد اختصاص یافته و در این زمینه در کشور پیشتاز هستیم.
وی افزود: با توجه به پتانسیل‌های فنی و تکنولوژی استان درتولید انواع محصولات فولادی و در نظر گرفتن عوارض وضع شده از سوی اتحادیه اروپا برای واردات انواع این محصولات، سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و پرتغال در زمینه استفاده از اسلب تولیدی ایران و تبدیل آن به انواع محصولات فولادی مورد نیاز در اتحادیه اروپا، می‌تواند به عنوان یک گزینه قابل تامل مطرح شود.
سبحانی گفت:صنعت گردشگری در استان اصفهان نیز با توجه به تعدد آثار تاریخی و صنایع دستی آن از قابلیت جهانی برخوردار است.
عضو هیئت رئیسه پارلمان بخش خصوصی اصفهان همچنین مشکل انتقال پول در مراودات تجاری ایران را ناشی از تبعات نامطلوب تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان دانست و افزود: علی‌رغم پتانسیل‌های موجود در اصفهان، مشکل انتقال پول مانع بسیار مهمی در توسعه روابط تجاری و بعضا کاهش حجم تجارت ایران با کشورهای مختلف می باشد.
فرشته امینی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌های تولیدی ایران و پرتغال دارای زمینه مشترکی هستند، افزود: این امر در تراکنش‌های تجاری کلان بین دو کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت.
وی همچنین از تمرکز پارلمان بخش خصوصی اصفهان بر صنعت گردشگری و زمینه موجود برای فعالیت اصفهان و پرتغال در این حوزه خبر داد.
کارلوس کوشتانهوش،  سفیر پرتغال در ایران نیز هدف از سفر به اصفهان را آشنایی با پتانسیل‌های موجود در اصفهان ومذاکره مقدماتی با مسئولین استان در راستای توسعه روابط تجاری و فرهنگی میان طرفین بیان کرد.
وی با اشاره به پیشینه تاریخی و توانمندی‌های تولیدی و تجاری دو کشور گفت: زمینه برای تلاش برای توسعه روابط طرفین در شرایط کنونی مهیا بوده و ما آماده هستیم تعامل گسترده‌تری با ایران داشته باشیم.
سفیر پرتغال در ادامه به تشریح پتانسیل‌های تولیدی و تجاری شهر پورتو پرداخت و تصریح کرد: این شهر با توجه به پیمان خواهرخواندگی با شهر اصفهان می‌تواند به عنوان طرف تجاری این استان فعالیت کند.
آلبوم تصاویر حضور سفیر پرتغال در اتاق بازرگانی اصفهان