تاریخ : سه شنبه 26 آبان 1394
کد 462

در دومین جلسه کانون کارآفرینی استان اصفهان ؛دکتر ساسان به عنوان قائم مقام کانون انتخاب شد/ کانون کارآفرینی استان پیگیر مسایل و مشکلات کارآفرینان

کارگروه ویژه مدیریت واحدهای در حال ورشکسته تشکیل شود
دومین جلسه کانون کارآفرینی استان اصفهان با حضور اعضا در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزار شد.

کانون کارآفرینی استان پیگیر مسایل و مشکلات کارآفرینان

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»در دومین جلسه هیات امنای کانون کارافرینی استان اصفهان با اشاره به مشکلات کارآفرینان در دو موضوع مالیات و تامین اجتماعی گفت: یکی ازوظایف این کانون پیگیری حل مشکلات کارآفرینان است که در این راستا با همکاری اتاق بازرگانی و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان موانع پیش روی کارافرینان شناسایی و پیگیری می شود .
رییس کانون کارآفرینی استان اصفهان با انتقاد از اجرایی نشدن طرح صیانت از تولید در استان اصفهان گفت:سهم استان اصفهان از این طرح 18 میلیارد تومان بود که متاسفانه به تولید کنندگان در وضعیت بحران تزریق نشد و این در حالیست برخی از استان ها 40 و 130 میلیارد تومان از این محل دریافت کردند.
رییس اتاق اصفهان افزود:برخی از واحدهای تولیدی متوقف استان با تزریق چند صد میلیون می توانند فعال شوند و فعالیت تولیدی را از سر بگیرند و بنیاد به راحتی از بودجه های حمایتی دولت گذشت.
سهل آبادی خواستار معرفی اهداف تشکیل کانون کارآفرینی به فعالان اقتصادی استان شد و گفت:این کانون می تواند برای فعالیت های اقتصادی منشا خیر و برکت باشد.

کارگروه ویژه مدیریت واحدهای در حال ورشکسته استان تشکیل شود

«مسعود صرامی»عضو کانون کارافرینی استان اصفهان در این جلسه خواستار تشکیل کارگروهی از فعالان اقتصادی جهت اداره واحدهای در حال ورشکستگی شد و گفت:برای نجات کارآفرینان از ورشکستگی این کارگروه می تواند اداره بنگاه اقتصادی را بر عهده بگیرد و با همکاری سازمان های دولتی و قضایی می توان فعالیت اقتصادی آنان را احیا کرد.
وی خواستار استفاده از تجربه کشورهای توسعه یافته در نحوه حمایت از کارآفرینانش شد و گفت:در دوران رکود سخت اقتصادی آمریکا همواره دولت این کشور از کارآفرینان حمایت کرد تا انان بتوانند بازیابی شوند و دوباره به اقتصاد کشور کمک کنند.
صرامی اضافه کرد:زمانی که برای یک کارآفرین مشکلی پیش می آید همه کارآفرینان بویژه تشکل های اقتصادی باید بسیج شوند و از وی حمایت کنند تا دوباره به فعالیت اش ادامه دهد.

ساسان : دانشگاه ها و رسانه ها در تبیین کلمه کارآفرین همت کنند

«سید عبدالحسین ساسان»اقتصاد دان و قائم مقام کانون کارآفرینی استان اصفهان در این جلسه خود خواستار تعریف دقیقی از واژه Entrepreneur شد و گفت: این واژه در فارسی به خوبی ترجمه نشده است و معنای کارآفرین مفهوم اصلی این کلمه را منتقل نمی کند.ساسان تاکید کرد:شخصیت کارآفرین بسیار پیچیده تر از آن است که هدفش فقط سود باشد بلکه شخصیتی است که به جامعه سود می رساند و مشکلات جامعه را با نگاه جدیدی برطرف می کند .وی خواستار تشکیل گروه ویژه برای پیگیری مسایل و مشکلات کارآفرینان در استان شد و گفت:مسوولین دولتی و بخش خصوصی باید نسبت به مشکلات کارآفرینان بی تفاوت نباشند . وی کارآفرین را برابر یک ملت دانست و گفت:موفقیت هر کشور در عرصه اقتصادی و اجتماعی به داشتن کارافرینان بزرگ و توانمند است .

توجه به وضعیت کارآفرینان موفق و نا موفق

«علی نادری»مشاور عالی اتاق اصفهان در این جلسه خواستار توجه به ابعاد مختلف صنعت گردشگری در استان اصفهان شد و گفت:تنها بخشی که می تواند درآمد عمومی جامعه را افزایش دهد و رفاه اجتماعی ایجاد صنعت گردشگری است .وی از برگزاری جلسات کانون در محل کار کارافرینان موفق و ناموفق خبر داد و گفت:این کانون خواستار ایجاد تحول در ساختار کارافرینی استان است.

دریافت نظرات بخش خصوصی در بخش اشتغال برنامه ششم توسعه

«سیف اله علیخانی» معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه تدوین بخش اشتغال و سرمایه گذاری برنامه ششم توسه به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی واگذار شده است ،افزود:کانون کارآفرینی و سایر تشکل های اقتصادی می توانند دیدگاه و نظرات کارشناسی را جهت تدوین برنامه ششم ارایه کند.

برنامه هفتگی روزی نو ویژه مشاغل شهری در شبکه اصفهان 

«محمدگوهریان»عضو هیات مدیره کانون کارآفرینی استان و دبیرکل اتاق اصفهان در این جلسه از ساخت برنامه تلویزیونی با عنوان «روزی نو»به همت کانون و اتاق اصناف استان خبر داد و گفت:در این برنامه مشاغل شهری از نظر مشتری مداری ،مهارت ،خدمات پس از فروش و خلاقیت در ارایه محصول و خدمات مورد ارزیابی شهروندان قرار می گیرد.

تجارب کارآفرینان موفق و ناموفق جمع آوری شود

«رضا چینی»عضو کانون کارآفرینی استان اصفهان در این جلسه خواستار معرفی کارآفرینان موفق و ناموفق استان به جامعه شد و گفت:شناسایی کارآفرینان موفق و نا موفق و انتقال تجارب آنان به جوانان می تواند یکی از وظایف مهم این کانون باشد.وی افزود:با وجود قدمت طولانی صنعت در اصفهان بنگاههای تولیدی با عمر بیش از 100 سال به اندازه تعداد انگشتان یک دست هم نیست .

کارآفرینی در روستاها فراموش شده است

«مازیار آل داود»دیگر عضو کانون کارآفرینی استان اصفهان در این جلسه خواستار توجه به کارآفرینی در روستاها شد و گفت: فضای اقتصادی در روستاها برای فعالیت بسیار گسترده است و کارآفرینان با حضور در روستاها می توانند از امکانات اولیه ارزان قیمت بهره مند شوند.

«حسین انصاری»دیگر عضو کانون در این جلسه خواستار شناسایی کارافرینان موفق و معرفی آنان در صدا وسیما شد و گفت:معرفی الگو برای جوانان می تواند کارآفرینی را در جامعه نهادینه کند.

رنانی: کارآفرینان استانداردهای جامعه را افزایش می دهند

«محسن رنانی»استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان در این جلسه با تشریح نقش کارآفرین در جامعه و تقسیم بندی شغل افراد یک جامعه به پخته خوار،کارمند،مدیر استاندارد،مدیر فرصت جو ،کارآفرین و پر ریسک گفت:هر یک از افراد جامعه در یکی از بخش های شغلی فوق مشغول فعالیت اند و در هر یک میزان انگیزه منفعت، کنترل ،خلاقیت،ریسک پذیری،و صبوری متفاوت است. وی چالش اصلی نظام اداری کشور را وجود مدیران استاندارد شده دانست و گفت:این مدیران فقط مطیع اوامر بالادست و بر اساس قانون و مقررات اداری فعالیت می کنند و خلاقیت و ریسک پذیری برای توسعه سازمان و ذینفعان خود ندارند.وی اضافه کرد:کارآفرین افق بلند مدت را می بیند و دغدغه اصلی وی کسب سود نیست بلکه ایجاد و حفظ اشتغال و معرفی توانمندی هایش است .استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان تصریح کرد:کارافرین مخرب وضع موجود است و استاندارد را تخریب می کند و استاندارد جدید تعریف می کند.
وی کارآفرین را یک سرمایه نمادین برای هر جامعه دانست و گفت:تخریب هر کارآفرین واقعه تلخ برای هر جامعه است و این کانون باید تلاش کند که از کارآفرین ناموفق اعاده حیثیت کند.
رنانی خواستار بازدید اعضای کانون از کارافرینانی که در زندان به سر می برند شد و گفت: تجلیل از کارافرینان در هر شرایطی می تواند آنان را به حضور مجدد در فعالیت های اقتصادی مصمم تر سازد.
وی خواستار تشکیل هسته اندیشه یا اتاق فکر برای کانون کارآفرینی شد و گفت:این هسته فکری برای برندسازی کانون و کارآفرینان در جامعه بایستی راهکارهایی ارایه کند .

همچنین «محمود رضا اقارب پرست »دبیر کانون کارآفرینی گزارشی از عملکرد کانون و پیگیری ها را ارایه کرد.

آلبوم تصاویر کانون کارآفرینی-8-94