تاریخ : شنبه 6 آذر 1400
کد 4609

توانمندسازی کارآفرینان جوان درسلسله نشست‌های همکارستان

خانه تخصصی همکارستان اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در نشست انتقال تجربه میزبان جوانان شرکت‌کننده در دوره توانمندسازی کسباتور بود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، اتاق بازرگانی اصفهان هر ماه نشست هم‌اندیشی با یک کارآفرین موفق را به منظور کسب تجربه و ارتقای دانش شرکت کنندگان برگزار می کند.
حاضران در رویداد همکارستان علاوه بر آشنایی با ابزارهای مدیریت کسب‌وکار، مهارت‌های کار تیمی و توسعه فردی را نیز آموخته و برخی از آنها راه‌اندازی کسب‌وکار خود را آغاز کرده و برخی نیز در حال راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستند.
نشست‌های همکارستان ادامه روند توانمندسازی متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکار بوده و شرکت‌کنندگان در حین شرکت در دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مهارتی با یک مربی حوزه کسب‌وکار نیز در ارتباط بوده و از تجربیات آنها استفاده می‌کنند.
امیرعلی شریفیان مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی فن‌آفرینی آلتون ضمن تشریح روند آغاز به کار این شرکت و با بیان اینکه در بسیاری از مراحل زندگی گمان می‌کنیم باید به وضعیت پایداری برسیم تا کاری را شروع کنیم، افزود: این تفکر اشتباه است و تا زمانی که کاری را شروع نکنیم نمی‌توانیم به سمت بهبود آن برویم. طبق آمار «سیلیکون ‌ولی»، از هر 58 ایده تنها یک ایده کسب‌وکار به سرانجام می‌رسد. 90 درصد شرکت‌ها در سال اول فعالیت خود شکست می‌خورند و فقط عمر 30 درصد آنها به 5 سال و بالاتر می‌رسد.
شریفیان با بیان اینکه برای موفق شدن الزاماً نباید کارآفرین شویم، ادامه داد: برای کارآفرین شدن باید تیپ شخصیتی خاصی داشته باشید وگرنه نمی‌توانید کارآفرین موفقی باشید، در حالی که ممکن است در سایر حوزه‌ها موفق ‌شوید.
این کارآفرین تأکید کرد تمام کارآفرین‌ها موفق نیستند و خوب پول درنمی‌آورند و گاهی اوقات برخی کارمندان حتی بهتر از یک کارآفرین کسب درآمد دارند؛ بنابراین کارآفرین شدن یا نشدن یک انتخاب است.
شریفیان با بیان اینکه در کسب‌وکار خود باید توان خودانگیزشی داشته باشید به الزامات مالی و اداری در راه‌اندازی کسب‌وکار اشاره کرد.
وی در ادامه بر ضرورت گسترش ارتباطات، برندسازی شخصی، اهمیت دادن به لباس و ظاهر و بکارگیری نیروی انسانی قوی و با دانش بیشتر از خود تاکید کرد و گفت: بزرگ‌ترین سرمایه شما نیروی انسانی است و با وجود ستاره‌ها است که می‌توانید نتیجه خوبی بگیرید.

 
آلبوم تصاویر توانمندسازی کارآفرینان جوان درسلسله نشست‌های همکارستان