تاریخ : چهارشنبه 3 آذر 1400
کد 4606

درنشست عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با شهردار منطقه 12 تاکید شد

منطقه 12 فرصتی برای ایجاد پروژه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی اصفهان

کمیسیون کشاورزی، سلامت، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان به منظور بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه 12 اصفهان نشستی برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست که با حضور شهردارمنطقه 12 و معاونین ایشان برگزار شد، محمد صادقی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان مهم‌ترین دلیل مشکلات کشاورزان اصفهانی را ضعف‌های مدیریتی دانست و افزود: از طریق تعامل بخش دولتی و خصوصی می توان مشکلات فعالان این بخش را کاهش داد.
وی ایجاد گلخانه‌های گردشگری و پایانه گل و گیاه در منطقه 12 را علاوه بر تاثیر در افزایش امنیت غذایی کشور موجب بهره‌مندی شهر اصفهان از ثمرات مادی و زیست محیطی این گلخانه ها دانست.
رییس فراکسیون توسعه پایدار اتاق‌های بازرگانی کشور با تاکید براینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در شرایط آلودگی هوای موجود بسیار حایز اهمیت است از اعلام آمادگی پارلمان بخش خصوصی اصفهان برای کمک به این نوع سرمایه گذاری‌ها در منطقه مذکور خبر داد.
صادقی توجه به تخصص و شایسته سالاری به جای رابطه‌گرایی را در رفع بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی کشور موثر دانست و گفت: در شرایط خشکسالی دیگر نباید به فکر توسعه صنعت در این استان باشیم زیرا بسیاری ازمیراث فرهنگی و تاریخی شهر به واسطه توسعه صنایع در حال نابودی بوده و در شرایط موجود باید به فکر توسعه بخش کشاورزی باشیم.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تقدیر از حضور پرشور و خودجوش مردم با غیرت اصفهان برای حمایت از کشاورزان گفت: مردم اصفهان ثابت کرده اند در زمان مشکلات و گرفتاری‌ها همیشه درصحنه یاری‌رسان بوده‌اند واکنون نوبت مسئولین دولتی است که مشکلات کشاورزان را به صورت ریشه ای حل کنند.  
علی باقری، شهردار منطقه 12 نیز در این نشست با بیان اینکه منطقه  12با حدود 8 هزار و 200 هکتار مساحت، بزرگ‌ترین منطقه به لحاظ وسعت در بین مناطق 15 گانه اصفهان است، سکونت قومیت‌های مختلف، وسعت منطقه و زمین‌های بایر دارای استعداد تغییر کاربری و توسعه را از ویژگی‌های این منطقه بیان کرد.
وی وسعت زمین‌های بایر منطقه مذکور را نزدیک به 6 هزار و 800 هکتار بیان و تصریح کرد: منطقه 12 در حدود 150 هزار نفر جمعیت داشته و وجود شهرک صنعتی امیرکبیر و قرار گرفتن نیمی از مساحت شهرک صنعتی محمودآباد و دسترسی‌های بسیار خوب از جمله ویژگی‌های این منطقه است.
باقری تاکید کرد از کلیه پتانسیل‌های منطقه 12 می‌توان برای توسعه شهر و سرمایه‌گذاری استفاده نمود. شهردار منطقه 12 ایجاد شهرک خودرو، نمایشگاه سنگ و بازار مبل را از پروژه‌های توسعه ای در دست اقدام این منطقه معرفی کرد و افزود: ایجاد سایت گردشگری برای مسافران با قابلیت‌های مختلف، ایجاد پایانه حمل و نقل بار، ایجاد پروژه عظیم مسکونی با مساحت 70 هکتار و... ازپروژه‌های در دست بررسی این منطقه است.
اکبرپیرستانی عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان ومعاون دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان نیز با اشاره به ویژگی‌های منطقه 12 اصفهان، وجود بافت روستایی در کنار بافت شهری را از ظرفیت های انجام پروژه‌های کشاورزی در این منطقه عنوان کرد. ایجاد شهرک سلامت امنیت غذایی، شهرک گیاهان دارویی و جانمایی محلی برای استقرار استارتاپ‌های فعال در حوزه کشاورزی از جمله پیشنهادات وی برای استقرار در این منطقه بود.
در ادامه روح الله میرزا امیری،  مدیر واحد امور کمیسیون‌های اتاق بازرگانی اصفهان نیزهدف از راه اندازی کمیسیون تازه تاسیس سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت را  ایجاد هم افزایی بین تمامی ذینفعان استان برای اجرایی کردن پروژه های کلان دانست.
وی ایجاد پروژه‌های کلان در سطح ملی در منطقه 12 از طریق مطالعات کارشناسی و تخصصی را موجب تمایل هر چه بیشتر بخش خصوصی در مشارکت در این نوع پروژه‌ها عنوان کرد.
در ادامه حاضرین جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه پروژه‌های مستعد سرمایه گذاری در منطقه 12 پرداختند.
آلبوم تصاویر منطقه 12 فرصتی برای ایجاد پروژه‌های توسعه ای بخش کشاورزی اصفهان