تاریخ : يکشنبه 24 آبان 1394
کد 458

دیدار جمعی از همسران اعضای هیات دولت با هیات نمایندگان اتاق اصفهان ، اشتغال زایی برای 105 جوان تحت پوشش بهزیستی با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان

جمعی از همسران اعضای هیات دولت با اعضای هیات نمایندگان اتاق اصفهان در موضوع فعالیت های خیریه برای جوانان بهزیستی دیدار و گفتگو کردند.
جمعی از همسران اعضای هیات دولت با اعضای هیات نمایندگان اتاق اصفهان در موضوع فعالیت های خیریه برای جوانان بهزیستی دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،در این دیدار اشتغال زایی برای 105 جوان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از سوی اعضای هیات نمایندگان اتاق اصفهان برعهده گرفته شد.

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار از تشکیل دو معاونت بانوان و جوانان در اتاق اصفهان با هدف توانمند سازی بانوان و جوانان در عرصه فعالیت های اقتصادی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه هیات رییسه 30 درصد اعضای کمیسیون های اتاق اصفهان را جوانان و بانوان تشکیل می دهند.
وی از آمادگی خانه های صنعت ،معدن و تجارت سراسر کشور برای اشتغال زایی جوانان مستعد خبر داد و گفت:بیش از 80 هزار مدیر کارآفرین و دارای واحد تولیدی، عضو خانه صنعت و معدن هستند و می توانند با همکاری دولت زمینه اشتغال جوانان را فراهم سازند.

«یاوری»مدیر انجمن خیریه همسران اعضای هیات دولت در این جلسه گفت:این انجمن خیریه با هدف توانمندسازی جوانان پسر و دختر تحت پوش سازمان بهزیستی کشور تشکیل شده است تا بتوانند با مهیا ساختن شرایط کار ،زمینه ازدواج و تامین مسکن آنان را پیگیری کنند.
وی افزود:در طرح اولیه این انجمن تعداد 105 جوان بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرند و با همکاری بخش خصوصی زمینه اشتغال آنان فراهم می شود.
وی اضافه کرد:پرداخت کمک هزینه نمی تواند مسایل و مشکلات این جوانان را برطرف کند بلکه با اشتغال و توانمندسازی می توان آنان را به آغوش جامعه بازگرداند.

«آخوندی»همسر وزیر راه ،مسکن و شهرسازی در این دیدار گفت: انجمن خیریه همسران هیات دولت تلاش دارند با همکاری دانشگاه جامع علمی وکابردی آنان را در توانمند سازی یاری کنند تا به سهولت جذب بازار کار شوند .
«منیژه جهانگیری»همسر معاون اول رییس جمهور در این دیدار به ظرفیت های اقتصادی استان اصفهان اشاره کرد و گفت:اصفهان همواره در موضوعات اقتصادی پیشرو بوده است و در زمینه امور خیریه همواره از جایگاه ویزه ای در کشور برخوردار است.

«زهرا اخوان نسب»عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:نرخ رشد مشارکت بانوان در فعالیت های اقتصادی در طی سه دهه پس از رشد مقطعی دوباره به نرخ 12 درصد بازگشته است .
وی خواستار افزایش مشارکت بانوان تحصیل کرده در فعالیت های اقتصادی شد و گفت:تسهیل حضور زنان در فعالیت های اقتصادی می تواند سهم انان در اقتصاد افزایش دهد .

«جعفر برکتین»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه از فعالیات 840 خیریه در استان خبر داد و گفت:چند خیریه به صورت تخصصی به کارافرینی برای جوانان جویای شغل می پردازند و در این زمینه توانسته اند فعالیت های ارزنده ای انجام دهند .

«محسن پورسینا»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این دیدار گفت: به جای توزیع و گسترش فقر در جامعه باید درآمد های عمومی را افزایش دهیم تا فقر از جامعه ریشه کن شود.وی توجه به صنعت گردشگری را عامل اشتغال زایی در استان اصفهان دانست و گفت:از محل عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی بزرگ استان که به خزانه واریز می شود ،می توان تامین مالی چندین پروژه بزرگ گردشگری را انجام داد و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم ساخت.

«علی نادری»مشاور عالی اتاق اصفهان خواستار هم افزایی دولت با بخش خصوصی در برطرف کردن معضل اشتغال شد و گفت:استان اصفهان می تواند پایلوت طرح اشتغال زایی در بخش خدمات با همکاری دولت و بخش خصوصی باشد.

آلبوم تصاویر دیدار با زنان وزرا-8-94