تاریخ : يکشنبه 24 آبان 1394
کد 457

سهل آبادی در دیدار با معاون عمرانی استاندار اصفهان: همکاری اتاق بازرگانی اصفهان با استانداری در حل مسایل واحدهای تولیدی استان

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره با اینکه اوضاع واحدهای تولیدی بسیاری بحرانی است ،گفت:نرخ بیکاری استان به دلیل تعطیلی این واحدها روز به روز در حال افزایش است و استانداری و اتاق بازرگانی با همکاری سایر سازمان های دولتی و تشکل های اقتصادی بایستی با تمام توان از این روند نزولی جلوگیری کنند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره با اینکه اوضاع واحدهای تولیدی بسیاری بحرانی است ،گفت:نرخ بیکاری استان به دلیل تعطیلی این واحدها روز به روز در حال افزایش است و استانداری و اتاق بازرگانی با همکاری سایر سازمان های دولتی و تشکل های اقتصادی بایستی با تمام توان از این روند نزولی جلوگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»در دیدار جمعی از هیات نمایندگان اتاق با معاون عمرانی استانداری اصفهان،با انتقاد از فشار مالیاتی به واحدهای تولیدی در شرایط بحرانی کنونی گفت:دولت به جای اینکه کمک به احیای واحدهای تولیدی کند، فشار مالیاتی وارد می کند.
وی خطاب به معاون استانداری استان گفت:شهرک های صنعتی و ورودی شهر اصفهان نیاز به سامان دهی و زیباسازی دارد تا بتوان میزان میهمانان و گردشگران خارجی بود .
سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار گلایه از وضعیت رودخانه زاینده رود و خشکی های پی در پی آن گفت:خشکی زاینده رود بر کسب و کار بخش های تولیدی ،تجارتی و خدماتی استان تاثیر منفی بسیاری داشته است و یکی از راههای رونق کسب و کار استان ،جریان داشتن دایمی این رودخانه است .

«محمدعلی طرفه»معاون عمرانی استانداری اصفهان در این دیدار از تمرکز معاونت عمرانی استانداری اصفهان در پایان دادن به طرح های نیمه تمام عمرانی استان از جمله مترو ،ورزشگاه نقش جهان و مصلی امام خمینی(ره) خبر داد و گفت:برای اجرای قطار پرسرعت اصفهان – تهران 9/1 میلیارد یورو فاینانس در نظر گرفته شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای پروژه بهشت آباد را یکی از عوامل احیای رودخانه زاینده رود برشمرد و گفت:همکاری چهار استان در اجرای پروژه بهشت آباد و همچنین ساخت سد کوهرنگ 3 می تواند نوید آینده روشن برای رودخانه زاینده رود باشد.
طرفه از توجه به طرح های بوم گردی در روستاهای استان اصفهان خبر داد و گفت:17 درصد جمعیت استان در روستا ساکن اند و با اشتغال زایی در این روستاها می توان از مهاجرت آنان به شهر اصفهان جلوگیری کرد.
وی خواستار ارتباط سازمانی بین اتاق بازرگانی اصفهان و حوزه عمرانی استان شد و گفت:معاونت عمرانی استانداری می تواند با معرفی طرح های عمرانی استان از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه ها بهره گیرد.

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه از افزایش دامنه تصمیم گیری و مشاوره اقتصادی از هیات نمایندگان به 800 عضو کمیسیون های تخصصی خبر داد و گفت:اتاق بازرگانی به عنوان مادر تشکلهای اقتصادی تلاش می کند به نمایندگی از تمام تشکل های اقتصادی ،وضعیت واحدهای تولیدی و تجاری را به دولت و سایر بخش های مسوول منتقل کند .

«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این دیدار گفت:در کنار مسایل مالیاتی و رکود اقتصادی ،تامین مالی واحدهای تولیدی یکی از مهمترین چالش های پیش رو است که با تشکیل بانک استانی می توان تا اندازه ای این چالش را برطرف ساخت.

«محسن پورسینا»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه خواستار بازنگری در سهم مالیاتی استان در کشور شد و گفت:پذیرش تعهد بالای مالیاتی استان ،باعث فشار به بخش تولید و تجارت شده است .

«امیر کشانی»دیکر عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه مهاجرت سرمایه گذاران استان اصفهان به سایر استان ها را مهم ارزیابی کرد و گفت:برای نگه داشتن سرمایه های استان نیاز به تلطیف فضای کسب و کار داریم.

«زهرا اخوان نسب»رییس کمیسیون امور اجتماعی اتاق اصفهان در این جلسه خواستار تعیین اولویت اقتصادی استان از سوی استانداری شد و گفت:بر اساس اولویت های استان همه بخش ها در ک مسیر و متمرکز حرکت کنند.

«جعفر برکتین»دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه خواستار استفاده از ظرفیت های پیمانکاری واحدهای بزرگ تولیدی در درون استان شد و گفت:با وجود تواناترین شرکت های پیمانکاری در استان بسیار از قرارداد های توسعه واحدهای تولیدی بزرگ استان با شرکت های برون استانی بسته می شود .

آلبوم تصاویر دیدار با معاون عمرانی-8-94