تاریخ : چهارشنبه 19 آبان 1400
کد 4569

در نشست هم اندیشی با موضوع شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ اصفهان عنوان شد:

ضرورت نگاه بلند مدت و راهبردی به نمایشگاه سنگ اصفهان

کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص نحوه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن، ماشین آلات و صنایع وابسته در آذرماه اقدام به برگزاری نشست هم‌اندیشی با حضورفعالان و تشکل های صنعت سنگ اصفهان نمود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست احمدرضا بصیری، مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن، ماشین آلات و صنایع وابسته را مهم‌ترین رخداد درحوزه سنگ اصفهان دانست و گفت: نمایشگاه مذکور از 3تا 6 آذر با حمایت کانون سنگ ایران و اتحادیه‌های مختلف این حوزه در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد.
بصیری همچنین با اشاره به سرآمد بودن صنعت سنگ اصفهان و صنایع ماشین سازی آن گفت نیاز است پیگیری بیشتری برای حضور پررنگ ماشین سازان انجام شود.
رضا احمدی، رئیس کانون سنگ ایران نیز در این نشست نمایشگاه را شناسنامه‌ای برای صنعت سنگ دانست و بر ضرورت تقویت نمایشگاه های این حوزه تاکید کرد.
وی در ادامه ضمن تقدیر از ماشین سازان فرآوری سنگ استان گفت: به لطف تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، خلاء ممانعت ازورود ماشین آلات معدنی توسط فعالان این حوزه رفع شد.
 احمدی تاکید کرد : نمایشگاه، پشتیبان فروش بوده و چنانچه کیفیت تولید و ماشین سازی و فراوری مطلوب باشد ولی میزان فروش مناسب نباشد، حلقه‌های پیشین نیز آسیب خواهند دید. رئیس کانون سنگ ایران خواستار حضور پررنگ بخش خصوصی در شانزدهمین نمایشگاه سنگ اصفهان شد و تاکید کرد این نمایشگاه خصوصی نبوده و تنها با حمایت همگانی به شناسنامه ای برای صنعت سنگ اصفهان تبدیل خواهد شد.
حسام الدین فرهادی نسب، مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، ضمن اذعان به کیفیت عالی و کم نظیر سایت جدید نمایشگاهی و همچنین درخواست برای همدلی بیشتر صنف سنگ جهت نگاهی ملی و متعالی به ظرفیت موجود، گفت: کمیسیون معادن می‌تواند با هماهنگی کمیسیون‌های تخصصی و واحد بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان نسبت به حضور سفیران و رایزنان کشورهای هدف برنامه ریزی کرده تا زمینه توسعه بازار فروش غرفه داران و فعالان صنعت سنگ بر  حسب ضرورت فراهم شود.
در ادامه عبدالحمید خسروی، فعال صنعت سنگ و عضو کمیته سنگ‌های تزئینی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه امسال دارای رویکرد متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته است،تشکیل ستاد نمایشگاه سنگ اصفهان متشکل از کلیه فعالان صنعت سنگ و علاقمندان به این حوزه را در برگزاری هرچه بهتر شانزدهمین نمایشگاه سنگ اصفهان ضروری عنوان کرد.  
همچنین بندرچی، مجری نمایشگاه سنگ اصفهان از حضور فعالان صنعت سنگ از شهرهای مختلف مانند آذربایجان غربی و شرقی، ارومیه، شیراز و مشهد و در بخش بین الملل نیز از حضور بازدیدکنندگانی از کشورهای ترکیه، روسیه، عراق، ارمنستان و اسپانیا در شانزدهمین نمایشگاه سنگ اصفهان خبرداد.
وی همچنین گفت: جشنواره طراحی سنگ‌های کوچک مقیاس، همایش سنگ و کارگاه‌های آموزشی به‌صورت همزمان با این نمایشگاه برگزارخواهد شد.
در ادامه حسین جعفریان، نماینده "شرکت روشان روز"  مرکز بین المللی اطلاعات سنگ ایران با بیان اینکه جای خالی یک متولی ثابت درنمایشگاه سنگ اصفهان کاملا محسوس است، بر ضرورت نگاه بلند مدت به نمایشگاه سنگ تاکید کرد.
وی در ادامه برنامه ریزی بر اساس استراتژی درست و شناخت صحیح از بازار و استفاده از تجارب دیگر نمایشگاه‌های این حوزه را در برگزاری یک نمایشگاه موفق حایز اهمیت دانست.
جعفریان همچنین بر تجمیع کلیه ظرفیت‌های اصفهان برای برگزاری یک نمایشگاه با کیفیت، برنامه ریزی برمبنایSTP  و برای کلیه ارکان نمایشگاه شامل غرفه دار، بازدیدکننده، مجری، صاحب امتیاز و فعالان صنعت سنگ و همچنین تشکیل یک ستاد در این زمینه تاکید کرد.
آلبوم تصاویر ضرورت نگاه بلند مدت و راهبردی به نمایشگاه سنگ اصفهان