تاریخ : يکشنبه 25 مهر 1400
کد 4490

افتتاح دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در منطقه شهرضا، دهاقان و سمیرم

دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در منطقه شهرضا،دهاقان و سمیرم به مرکزیت شهرضا افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در ابتدای این نشست مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، ضمن تشکر از  حضور مسئولین شهرستان و با اشاره به  رضایتبخش بودن بازگشایی دفاتر اتاق بازرگانی اصفهان در خوانسار، گلپایگان و نایین و تجربه موفق در این مناطق گفت:  شبکه سازی و توانمند سازی فعالین اقتصادی در این ناحیه ها لازم و موثر است و با ایجاد دفتر نمایندگی اتاق در منطقه با مرکزیت شهرضا  قطعا توان افزایی بیشتری را بوجود می آورد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان همچنین افزود: شرط مقاوم شدن  در برابر تهدیدات و همچنین جنگ اقتصادی در شرایط امروزی، ایجاد سینرژی از طریق  خوشه سازی است و لذا لازم است با ایجاد این دفاتر در میان فعالین اقتصادی زمینه این شبکه سازی فراهم شود.
گلشیرازی ادامه داد: در اتاق بازرگانی، برای اینکه بتوانیم رسالتمان  را به عنوان مشاور قوا ایفا کنیم  راهی جز کنار هم قرار دادن نیروهای انسانی استان  نداریم و باید مسائل مربوط به فعالین اقتصادی در اولویت قرار گیرند و رفع مشکل آن ها نه تنها به شخص بلکه به جامعه کمک خواهد کرد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان سپس به خدمات اتاق بازرگانی در دوره جدید اشاره کرد و گفت: در این دوره 50 خدمت  در چندین لایه برای گروههای هدف مختلف در نظر گرفته شده است برای مثال  دوره های مختلف آموزشی در حوزه کودکان و نوجوانان 8 ساله شروع شده و  این گروه به صورت هدفمند در حوزه کسب و کار تربیت می شوند. 
وی افزود: گروه هدف دیگر جوانان و دانشجویان هستند که لازم است با صنایع  پیوند داده شوند از اینرو  مراکز شنابدهنده  در  حوزه تجارت الکترونیک، صادرات، بازاریابی و ... شروع به کار کردند که امروزه جوانان شرکت کننده در این دوره ها جزو صادرکننده هستند؛ 
گلشیرازی عنوان کرد: راه اندازی صندوق سرمایه گذاری جسورانه با مشارکت اتاق مطرح شد تا با تاسیس این صندوق بتوان از  شرکت های دانش بنیان و صاحبان ایده که نیازمند سرمایه هستند  حمایت کرد.صندوق قرض الحسنه فعالین اقتصادی عضو اتاق بازرگانی نیز به منظور کمک به  فعالین اقتصادی تاسیس شد.
وی در ادامه سخنانش از شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  و ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی و ستاد پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه نیز سخن گفت و  بر موفق بودن این سازوکار ها در رفع مشکلات بنگاههای اقتصادی تاکید کرد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان همچنین اظهار کرد: دفتر نمایندگی اتاق در سوریه در شهر دمشق در  ماه های آینده افتتاح خواهد شد و دفتر اتاق بازرگانی اصفهان در این مرکز شروع به کار خواهد کرد؛ در این زمینه بازارهای هدف که مزیت صادراتی دارند شناخته شده و بودجه صادراتی به این کشورها معطوف خواهد شد چرا که با رونق صادرات، ارز آوری، ارتقا و درآمد واحدهای صنعتی بنگاههای تولیدی و سطح کیفی زندگی و معاش مردم حاصل خواهد شد.
وی در ادامه  دیگر اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان را مطرح کرد و گفت: ایجاد 9 میز مشترک با دیگر کشورها، توسعه و بهره برداری از نمایشگاه بین المللی اصفهان، پروژه های دهکده لجستیک ،  قطار پرسرعت، قطار بین شهری و خط انتقال آب خلیج فارس، به منظور حل معضلات آلایندگی، مهاجرت و ..... از اقدامات خوبی است که در حال انجام  است و امیدواریم که به سرانجام برسد.
وی بیان کرد: جریان رسانه ای کارآفرینی نیز  در استان ایجاد شده است تا  ظرفیت های سازو کارهای حمایتی نظیر شورای گفتگو، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و غیره  را اطلاع رسانی کند و به گوش فعالین اقتصادی با هدف رفع موانع پیش روی فعالین اقتصادی برساند.
گلشیرازی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر اینکه هیچگونه محدودیتی در رفع مشکلات فعالین اقتصادی وجود ندارد، گفت: دفاتر شهرستانی به همین منظور تشکیل شده اند و لازم است دفتر دائمی در نظر گرفته شود تا نهادهای تشکلی و جلسات و برنامه ها در این دفتر برگزار و یک ارتباط منسجم  برقرار شود.
ناصر اسدی، فرماندار شهرضا نیز ضمن تبریک ایام ماه ربیع الاول، و قدردانی از راه اندازی دفتر اتاق بازرگانی در شهرضا گفت: شهرضا به لحاظ جغرافیایی در کریدور شمال  به جنوب قرار گرفته و موقعیت خوبی دارد، همچنین یک  شهرستان صنعتی است که در حوزه های مختلف کشاورزی، صنایع دستی  و آثار تاریخی ظرفیت های بسیار بالایی دارد و از فعالین اقتصادی  و بخش خصوصی دعوت می شود تا در این منطقه  شروع به کار کنند.
فرماندار شهرضا خاطر نشان کرد: سختگیری های بیش از حد در زمینه اجرای قوانین در اصفهان این استان را سرمایه گریز کرده است و باید نسبت به  فرصت های سرمایه گذاری جامع نگری داشته باشیم تا  نگاهها تنها به مرکز استان معطوف نباشد و با برنامه ریزی مدون این منطقه مورد توجه بیشتر قرار گرفته شود.
بهنام ابراهیمی، جانشین دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست به  ارائه گزارش و برنامه های اتاق بازرگانی اصفهان پرداخت و هدف از ایجاد دفاتر نمایندگی ها را  راحتی و سهولت دسترسی اعضا به خدمات اتاق بازرگانی، ارائه خدمات و رفع مشکلات کسب و کار بر مبنای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در راستای ایفای رسالت اتاق نسل سوم بیان کرد.
جانشین دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان گفت: لازم است خدمات گوناگون اتاق به صورت متناسب با مناطق مختلف شهرستان شناسایی شده و پس از شخصی سازی و تخصصی سازی، ارائه شوند.
وی سپس واحدهای مختلف  اجرایی اتاق بازرگانی و همچنین  نهادها و سازو کارهای تشکیل شده  از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را تشریح کرد و بررسی و رفع مشکلات موجود در کسب و کارها را از جمله پتانسیل های این شورا بیان کرد.
همچنین میزهای حمایتی تشکیل شده، مراکز شتابدهنده در حوزه های مختلف بازاریابی، صادرات، تجارت الکترونیک و غیره  نیز از دیگر مواردی بود که جانشین  دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان معرفی کرد.
آلبوم تصاویرافتتاح دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در منطقه شهرضا، دهاقان و سمیرم

  • واحد ارجاع دهنده پورتال اتاق بازرگانی اصفهان