تاریخ : شنبه 24 مهر 1400
کد 4480

نهمین دوره همکارستان کسباتور برگزار شد

چالش های جوانان در ایجاد و توسعه کسب و کارهای نو در اصفهان

نهمین دورهمی همکارستان کسباتور به نشستی گفت و گو محور با موضوع چالش‌های جوانان در ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوو با حضورچهار عضو جوان شورای اسلامی شهر اصفهان اختصاص یافت.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، نهمین دوره همکارستان کسباتور با حضور مصطفی نباتی نژاد، رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر، علی صالحی، سخنگو و عضو هیئت رئیسه  شورای اسلامی شهر، منوچهر مهروی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر، فرزانه کلاهدوزان، منشی اول و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر برگزار شد.
در ابتدای این نشست، منوچهر مهروی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گفت: در تلاش هستیم که در راستای تعامل بیشتر با نخبگان با ایجاد ساز و کار متناسب با دغدغه های موجود، تسهیل گری کنیم.
مهروی پور بیان کرد: ستاد کارآفرینی شهرداری اصفهان در سالهای گذشته شروع به کارکرده است و در حال توسعه این مرکز هستیم و نخبگان نیز می توانند با ارائه راهکارها به عنوان مشاور، ناظر و مطالبه گر همکاری کنند.
سپس فرزانه کلاهدوزان، منشی اول و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه کشور ایران از منابع انسانی با کیفیت و خوبی برخوردار است، تاکید کرد: در سالهای گذشته تجربه کارگاههای تولیدی و همچنین شرکت های دانش بنیان و کارآفرین نشان داد که تحریم ها نه تنها مانعی برای کشور نبوده است بلکه باعث رشد و ارتقا کشور در حوزه های مختلف از جمله  تجهیزات پزشکی شده است.
در ادامه، علی صالحی، سخنگو و عضو هیئت رئیسه  شورای اسلامی شهر با بیان اینکه توسعه زیست بوم کارآفرینی  موثر در حوزه مدیریت شهری یکی از شاخص های  شهر هوشمند است، گفت: باید دیدگاه جامعه تغییر کند و همگی باید بر این باور باشند که شرکت های کارآفرینی و جوانان فعال در حوزه کسب و کار می توانند باعث رونق کشور شوند.
مصطفی نباتی نژاد، رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهرنیز در این نشست بر اهمیت تعریف اپلیکیشن جامع در جهت ارائه کلیه خدمات  حوزه های مختلف تاکید کرد و از آمادگی شورای شهر اسلامی در جهت حمایت و مطالبه گری دغدغه های جوانان نخبه خبر داد.
مهدی شایسته فرد، رئیس حوزه ریاست و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تاکید بر این نکته که تمرکز بر کسب و کار از اولویت های اتاق بازرگانی اصفهان است تصریح کرد: تاسیس مرکز تخصصی کسب و کار و همچنین مراکز شتابدهنده صادرات، بازرایابی و غیره همگی نشان دهنده  اقدامات اتاق بازرگانی در راستای توسعه زیست بوم کارآفرینی و کسب و کار است.
مهدی شیخ سجادیه ،عضو شورای راهبردی مرکز تخصصی کسب و کار نیز بر لزوم توجه به سیاست گذاری، سرمایه گذاری انسانی، مالی، بازار و پشتیبانی در حوزه مدیریت شهری تاکید کرد و افزود: چنانچه فرهنگ کارآفرینی زنده شود و سیاست گذاری درستی انجام شود اصفهان مهد نوآفرینی کشور خواهد شد.
در ادامه جوانان اصفهانی مستعد و نخبه کسباتوری دغدغه ها و سوالات خود در حوزه ایجاد و توسعه کسب و کارهای نو را مطرح کرده و اعضای شورای شهر اسلامی نیز به بیان راهنمایی های تخصصی  پرداختند.
آلبوم تصاویر کسباتور شورای شهر