تاریخ : چهارشنبه 20 آبان 1394
کد 448

به همت کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان : نشست هیات نمایندگان با اعضای هیات رییسه کمیسیون های اتاق اصفهان

نشست یک روزه اعضای هیات نمایندگان با هیات رییسه کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان با موضوع مدیریت موفق تشکل های اقتصادی (آماده سازی ،ظرفیت سازی و توانمندسازی) در چادگان اصفهان برگزار شد.
نشست یک روزه اعضای هیات نمایندگان با هیات رییسه کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان با موضوع مدیریت موفق تشکل های اقتصادی (آماده سازی ،ظرفیت سازی و توانمندسازی) در چادگان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،در این نشست یک روزه مدرسین دوره توانمندسازی تشکل های اقتصادی ایران در سه بخش «هماهنگی بخش خصوصی» ،«نتیجه گرایی خواست بخش خصوصی» و «شیوه اداره» به آموزش شرکت کنندگان پرداختند.

در بخش اول که موضوع هماهنگی نام داشت ،آسیب شناسی کارجمعی در بخش خصوصی ایران،تحلیل فضای کسب و کار ایران و ارتباط آن با اتاق بازرگانی و تشکلها و آسیب شناسی تاثیرگذاری بخش خصوصی و اتاق بازرگانی بر سیاست گذاری ها به شرکت کنندگان ارایه شد.در بخش دوم با نام نتیجه گرایی خواست بخش خصوصی موضوعاتی از قبیل مدیریت بر مبنای نتایج (RBM) در اتاق ها و تشکل های اقتصادی و تعیین دستور کار ملی توسط اتاق بازرگانی (National Business Agenda) مطرح شد .

در بخش سوم این نشست با نام شیوه اداره ،گسست اجرا در اتاق های بازرگانی و الگوی حکمرانی و تقسیم کار در اتاق ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هم افزایی تشکلهای اقتصادی نوید بخش آینده درخشان اقتصاد استان است

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق اصفهان در این ابتدای نشست به هم صدایی تشکل های استان اقتصادی در پیگیری مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت:هم افزایی بین اتاق های بازرگانی ،اصناف و تعاون می تواند نوید بخش آینده درخشان برای اقتصاد استان و کشور داشته باشد. سهل آبادی به امضای توافق نامه همکاری اتاق بازرگانی با شهرداری ،شورای شهر و دانشگاهها اشاره کرد و گفت:اتاق بازرگانی تلاش می کند با همکاری سازمان های دولتی ،عمومی و سایر بخش ها زمینه بهبود کسب و کار و تولید در استان اصفهان را فراهم سازد .

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاقدر این نشست گفت:هم افزایی بین اعضای هیات نمایندگان و هیات رییسه کمیسیون های اتاق را عامل موفقیت اتاق در بهره گیری از خرد جمعی دانست. رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان هدف از برگزاری این نشست را هم اندیشی اعضای هیات رییسه کمیسیون ها اتاق با هیات نمایندگان برشمرد و گفت:این نشست های به صورت ادواری در خارج از اتاق برگزار می شود تا در فضای صمیمی ،کار گروهی و جمعی تقویت شود .

«سید علیرضا سیاسی راد»مدرس دوره های آموزشی تشکلهای اقتصادی اتاق ایران در این نشست عامل موفقیت هرتشکل را ایجاد چارچوبی مبتنی بر اعتماد اعضا دانست و گفت:چنانچه اعضای یک بخش جامعه به تشکل مرتبط اعتماد داشته باشند می توان شاهد موفقیت آن تشکل در تامین خواست های اعضا و رشد اقتصادی آن منطقه بود.
وی با بیان اینکه در هر فعالیت اجتماعی 13 درصد مشارکت اولیه وجود دارد ،گفت:بر اساس یک تحقیق جهانی 20 درصد از جامعه همواره از مشارکت اجتماعی گریزان است و 67 درصد مابقی منتظر واکنش دیگرانند . سیاسی راد تصریح کرد:تشکل های اقتصادی برای جذب 20 درصد جامعه هدف چاره ایی جز اجبار و الزام ندارند و برای جذب 67 درصد نیاز به موج سازی و تنویر افکار آنان دارند.وی پیشنهاد کرد که اتاق بازرگانی برای حمایت از اعضا و توسعه کسب و کار آنها تلاش کند یک قدرت اجتماعی بسازد و گفت:اتاق در محیط کلان اقتصادی با داشتن اعضای پرشمار و موثر می تواند اثرگذار باشد.وی تاکید کرد:تشکلها باید روی یک مساله ایستادگی کنند تا تغییر ایجاد شود و اتاق اصفهان به عنوان یکی از اتاق های فعال و منسجم کشور می تواند یک دستور کار مشخص اعلام و بر روی آن پافشاری کند.سیاسی راد تعدد دستور کار تشکل های اقتصادی را عامل کاهش توانایی آنان برای پیگیری موضوعات شد و گفت: قرار گرفتن موضوعات متعدد توان تشکیلات را تقسیم می کند و پس از چهار ساله نتیجه روشنی عاید ذینفعان نمی کند.وی خاطر نشان کرد:تشکلهای اقتصادی نباید پس از اجرای مصوبات متضاد منافع بخش اقتصادی به واکنش روی بیاورند بلکه از سرمنشا تصویب لایحه و حتی قبل از آن باید فعال باشند تا اجازه تصویب لوایح در کمیسیون ها دولت و مجلس ندهند.

«هادی حدادی»دیگر مدرس توانمندسازی تشکل های اقتصادی اتاق ایران در این نشست تاکید کرد:تشکل های اقتصادی و یا به طور کلی بخش خصوصی باید یک صدای واحد در رویارویی با دولت و مجلس داشته باشد و متفرق بودن نظرات این بخش هیچ سودی برای فعالان اقتصادی نخواهد داشت.وی با اشاره به تصویب جذب 15 میلیارد دلار در دولت گفت:استان اصفهان باید مشخص کند چه سهمی از این میزان را برای خود اختصاص داده است و چه برنامه ایی را برای سرمایه گذاران خارجی طراحی کرده است.وی افزود:اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند مرکز ارایه و پردازش اطلاعات سرمایه گذاری استان باشد.حدادی هدف گذاری برای توسعه صادرات استان اصفهان از 2 میلیارد به 4 میلیارد دلار در سال را یکی از اهداف قابل توجه اتاق بازرگانی برشمرد و گفت:اتاق بازرگانی اصفهان برای رسیدن به این هدف می تواند با طراحی نقشه راه و ارایه پیشنهادات کاربردی به دولت محلی گام موثری در این زمینه بردارد . وی خاطر نشان کرد:شناسایی حوزه های قابل توسعه در صادرات ،برگزاری نمایشگاه های تخصصی در کشورهای هدف ،اعزام هیات های تجاری و موارد غیره می تواند جزو نقشه راه افزایش دو برابری صادرات استان باشد.حدادی استفاده از ظرفیت های همه بخش ها برای توسعه اقتصادی بویژه بهبود کسب و کار را مهم ارزیابی کرد.

گفتنی این نشست به همت کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان و با همکاری شرکت پیشرو دیزل برگزار شد .

آلبوم تصاویر چادگان-8-94