تاریخ : يکشنبه 17 آبان 1394
کد 447

سهل آبادی در 30 امین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان: تسهیلات ویژه بانکی برای نوسازی واحدهای تولیدی اختصاص یابد

رییس اتاق بازرگانی و دبیر شورا گفتگو خواستار تشکیل کارگروه نوسازی واحدهای تولیدی با هدف به روز شدن ماشین آلات و تجهیزات شد
رییس اتاق بازرگانی و دبیر شورا گفتگو خواستار تشکیل کارگروه نوسازی واحدهای تولیدی با هدف به روز شدن ماشین آلات و تجهیزات شد و گفت:بانک های عامل با اختصاص تسهیلات ویژه برای واحدهایی که ماشین آلات و تجهیزات جدید از تولید کنندگان داخلی تامین کنند ،می توانند نقش موثری در رونق و فعالیت واحدهای تولیدی داشته باشند .

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان «سید عبدالوهاب سهل آبادی»در سی امین جلاسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با اشاره به فعالیت 2 هزار واحد سنگ بری در استان اصفهان و نیاز به روز شدن ماشین آلات این واحدها گفت:دولت با همکاری بانک ها می تواند تسهیلات بانکی را به طور مستقیم به کارخانه جات ساخت ماشین آلات پرداخت کند تا انحراف تسهیلات در این بخش بوجود نیاید .

وی افزود:دولت با اختصاص معافیت های مالیاتی و کارمزد پایین بانکی می تواند رونق اقتصادی در واحدهای تولیدی ایجاد کند .

سهل آبادی گفت:افزایش پروازهای مستقیم اصفهان – تهران و تقویت فرودگاه اصفهان با همکاری بخش خصوصی گامی موثر در افزایش مبادلات خارجی استان اصفهان با کشورهای هدف است .

«رسول زرگرپور»استاندار اصفهان در این جلسه گفت: به منظور توسعه ي صادرات استان و امنيت بيشتر صادركنندگان ، ۳ شركت تخصصي صادرات و دفتر نمايندگي ضمانت صادرات در اصفهان ايجاد شده است.
وی افزود: در سال هاي اخير تعداد شركت هاي تخصصي در خصوص صادرات در استان اصفهان تنها يك شركت فعاليت داشت و يكي از راهكارهاي مديريت استان افزايش اين تعداد شركت ها بود.

زرگرپور با اشاره به گزارش ارایه شده مبني بر ثبت و ايجاد ۳ شركت ديگر در اين راستا ، اظهارداشت: عليرغم اينكه اين تعداد كافي نيست ولي شروع خوبي مي باشد كه بخشي از اين مشكلات برطرف شود.
استاندار اصفهان افزود: وظيفه ي تعامل اين شركت ها با ديگر بخش ها را اتاق بازرگاني برعهده دارد كه در جلسات خود، سرمايه گذاران و توليدكنندگان را به سمت شركت هاي تخصصي صادراتي هدايت خواهند كرد.

وي ضمانت صادرات را موضوع مهمي براي صادر كنندگان عنوان كرد و افزود: صادركنندگان بايد در اين خصوص امنيت و اطمينان داشته باشد تا اگرصادرات آن ها با ريسك و خطري مواجه شد تامين شود.

زرگرپور با اشاره به اينكه در استان اصفهان دفتر نمايندگي ضمانت صادرات وجود نداشت، گفت: ايجاد اين دفتر در اصفهان يكي از درخواست هاي صادركنندگان بود كه خوشبختانه دفتر نمايندگي ضمانت صادرات در استان تشكيل شد و از اين پس صادركنندگان مي توانند به اين دفاتر مراجعه كنند و در خصوص ضمانت صادرات و كاهش ريسك صادرات اقدام نمايند.
مدير ارشد استان افزود: مجموع اين فعاليت ها بدين مفهوم است كه بسترسازي لازم براي توسعه ي صادرات استان فراهم شده است.
استاندار اصفهان يكي از مهمترين اصول توسعه ي صادرات را بالا بردن فرهنگ صادرات، كيفيت اجناس صادراتي و نوع قراردادهاي صادراتي عنوان كرد و افزود: اين موارد بايد توسط اتاق بازرگاني در قالب كارگاه هاي آموزشي توسعه پيدا كند.

زرگرپور در خصوص فعال كردن معادن فلزي و مخصوصا طلا و نقره در استان گفت:‌شرق اصفهان بيشتر متكي به معادن است و محور توسعه ي اين بخش نيز توسعه ي معادن در نظر گرفته شده است.
استاندار اصفهان در این جلسه به مباحثي همچون ايجاد يك جبهه ي جديد در معدن طلاي موته ، توليد منيزيوم از واحد بزرگ پتاس خور و بيابانك ، ادامه ي اكتشاف در معدن سرب و روي نخلك ، سيستم مكانيزه ي گمرك ، ادامه ي مراحل تكميلي بندر خشك و همچنين مراحل اجرايي قطار سريع السير اصفهان-تهران اشاره کرد و خواهان جديت بيشتر دستگاههاي اجرايي ذيربط در به ثمر نشستن اين پروژه هاي مهم و اساسي در استان اصفهان شد.

«ناصر موسوی لارگانی»رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در این جلسه گفت:خود تحریمی های داخلی از تحریم های خارجی هزینه ی بسیاری بر کشور متحمل کرد.

«حسین رحیمی»دادستان اصفهان در این جلسه خواستار توجه به آموزش حقوقی و قضایی فعالان اقتصادی در دوران پساتحریم و توسعه صادرات شد .

«حسن ماسوری»مدیر کل راه آهن استان اصفهان در این جلسه با اشاره به پروژه دو خط شدن اصفهان – بندرعباس گفت:برای تسریع در اجرای این پروژه مسوولین استان و فرمانداری ها و بخشداریهای در مسیر نیاز به هماهنگی و همکاری بیشتری دارند.

آلبوم تصاویر شورا گفتگو-8-94