تاریخ : شنبه 9 آبان 1394
کد 431

سهل آبادی، در رونمایی از گواهینامه صلاحیت مسوولین ایمنی و معرفی کمیته های حفاظت فنی برتر: مهمترین عامل بروز حوادث کار ناشی از مشکلات روحی کارگران به دلیل مشکلات معیشتی است

رییس اتاق اصفهان گفت: عمده ترین و مهمترین عامل ایجاد حوادث کار ناشی از مشکلات روحی و روانی کارگران به دلیل مشکلات معیشتی است .
رییس اتاق اصفهان گفت: عمده ترین و مهمترین عامل ایجاد حوادث کار ناشی از مشکلات روحی و روانی کارگران به دلیل مشکلات معیشتی است .

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان،«سید عبدالوهاب سهل آبادی» در مراسم رونمایی از گواهینامه صلاحیت مسوولین ایمنی و معرفی کمیته های حفاظت فنی برتر سال 93 در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان تصریح کرد: مسوولین دولتی به کارفرمایان آموزش دهند که مشکلات روحی و روانی کارکنان خود را به دلیل مشکلت معیشتی چگونه می تواند حل کنند؟

وی با بیان اینکه حوادث غیر مترقبه فقط سیل و زلزله نیست،گفت:وقتی واحد تولیدی به دلیل رکود اقتصادی نمی تواند به کارگر خود حقوق بدهد نوعی حوادث غیر مترقبه است و دولت می بایست در این زمینه به کارفرمایان کمک کند.

رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت:اگر رتبه استان در حوادث کار رتبه اول است به دلیل اینکه در بخش صنعت ،یک میلیون و یک صد هزار کارگر در 8 هزار و 500 واحد صنعتی مشغول فعالیت اند .

وی از آمادگی همکاری اتاق بازرگانی ،خانه صنعت و معدن و کانون کارفرمایان استان اصفهان در برگزاری دوره های آموزشی ایمنی کار و کاهش حوادث کار برای کارفرمایان خبر داد.

رییس اتاق اصفهان اضافه کرد:کانون کارفرمایان استان اصفهان سال گذشته با ارایه بسته حمایتی از کارگران به دولت،خواستار تحصیل رایگان برای فرزندان کارگران و ارایه خدمات ویژه بهداشتی شده بود.

سهل آبادی از ایجاد تیم های بازرسی ایمنی با همکاری کانون کارفرمایان استان اصفهان خبر داد گفت: آموزش ایمنی محل کار به کارفرمایان به عنوان یکی از اولویت های کانون کارفرمایان استان است.

وی یادآور شد:در سال های گذشته ردیف بودجه ای در اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی وجود داشت که در مواقع بحران و خاص به کارگران و واحدهای تولیدی ارایه می شد و تمام این ردیف ها حذف شده است.