تاریخ : چهارشنبه 28 آبان 1393
کد 43

در نشستی با حضور مسوولین SPX اصفهان و استانبول مطرح شد؛ برقراری ارتباط و انتقال تجربه مرکز پیمانکاری استانبول و اصفهان در دستور کار قرار گرفت

در نشستی با حضور مسوولین SPX اصفهان و استانبول مطرح شد؛ برقراری ارتباط و انتقال تجربه مرکز پیمانکاری استانبول و اصفهان در دستور کار قرار گرفت
نشست فرصت های شرکت های ایرانی برای ارتباطات بین المللی از طریق اتاق بازرگانی استانبول و spx ترکیه با حضور مسوولین اتاق استانبول و اصفهان در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.
«مصطفی رناسی»رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان در ابتدای این نشست گفت:استان اصفهان به عنوان قطب اول صنعت کشور با تولید 70 دصد فولاد و تولید محصولات پتروشیمی و فولادی همواره جایگاه ویژه در تولیدات صنعتی کشور دارد.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز پیمانکاری فرعی اصفهان (ESPX) در اتاق اصفهان و الگوبرداری از SPX استانبول گفت:در حال حاضر 400 پیمانکار و 30 کارفرما در نرم افزار مرکز  ثبت نام کردند و قراردادهای پیمانکاری  بین اعضا تنظیم شده است.
وی با اشاره به مشترکات دو کشور ایران و ترکیه و علاقه مندی ارتباط بین فعالان اقتصادی دو کشور گفت:SPX اصفهان با همتای ترکیه ایی می تواند زمینه آشنایی پیمانکاران و کارفرمایان را فراهم سازد تا تبادلات بین المللی دو مرکز  در سطح منطقه افزایش یابد.
وی انتقال تجربه و دستاوردهای مرکز استانبول به اصفهان را یکی از اهداف سفر هیات ترکیه ایی به اصفهان برشمرد و گفت:برگزاری نمایشگاه های مشترک در دو شهر اصفهان و استانبول و نمایش توانمندیها می تواند در توسعه روابط اقتصادی موثر باشد.
 ایران و ترکیه با همکاری هم می توانند قدرت بزرگ اقتصادی شوند
«فخر الدین باسیلوگلو»عضو هیات نمایندگان اتاق استانبول در این جلسه گفت:دو کشور ایران و ترکیه از نظر اقتصادی می توانند تعاملات بسیاری در بخش های مختلف داشته باشند.
وی افزود:اتاق استانبول با سابقه 132 سال فعالیت دارای 360 هزار عضو و پنجمین اتاق بازرگانی برتر دنیا شناخته می شود.
وی تاکید کرد:اگر دو کشور ترکیه و ایران در کنار هم باشند هیچ کشوری توانایی رقابت با این دو کشور را نخواهد داشت .
اعضای SPX اصفهان در ابتدا باید به این مرکز باور داشته باشند
«مرت ازکمرت»رییس spx ترکیه در این نشست گفت:مرکز پیمانکاری فرعی استانبول از سال 1990 به کمک یونیدو فعالیت خود را آغاز کرد و امروز با دو هزار 986 عضو بیش از 43 درصد تولیدات صنعتی ترکیه را بر عهده دارد.
وی افزود:این مرکز شامل 80 درصد کارگاه های کوچک و متوسط  (SME) ترکیه   ،60 درصد تولید صادر محور ،62 درصد دارای  گواهی کیفیت می باشند.
وی افزود:شرکت های عضو این مرکز 66 درصد تولیداتشان را به آلمان ،38 درصد به انگلیس ،15 درصد به ایتالیا و 10 درصد به سایر کشورها صادر می کنند.
وی کیفیت بالا ،قیمت مناسب،مشتری مداری و به روز بودن تولیدات را از جمله ویژگی اعضای SPX ترکیه برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن استقبال از راه اندازی این مرکز در اتاق اصفهان گفت:باید برای اعضا افق خوبی ایجاد کرد و برای رسیدن به آن تلاش کرد.
وی افزود:نخستین قدم در موفقیت این مرکز این است که اعضای به این خودباوری برسند که می توانند از طریق این مرکز فعالیت های خود را بین المللی کنند.
مپفا تلاش می کند که ارتباطات بین المللی اعضا را تقویت کند
«علی صفرنوراله»مسوول کمیته کنسرسیوم های صنعتی اتاق اصفهان در این نشست گفت:مپفا اصفهان تلاش دارد با برقراری ارتباطات بین المللی برای اعضای خود پروژه های  کاری تعریف کند و در این راستا تلاش می شود از تجربیات ترکیه استفاده شود.
وی به سفر اخیر مسوولین SPX اصفهان به بصره عراق اشاره کرد و گفت:هدف اصلی مپفا بین المللی شدن فعالیت های اعضاست و در این راستا سفرهایی به عراق و ترکیه جهت آشنایی با بازارهای این کشورها انجام شده است.
ترکیه پل ارتباطی ایران با اروپا می تواند باشد
« تزر پالاسیوگلو»معاون دبیر کل اتاق استانبول در این نشست  گفت:اتحادیه اروپا  28 عضو دارد که شهر استانبول به تنهایی از 20 عضو اتحادیه بزرگتر است و ترکیه همواره نقش موثری در تامین کالا و خدمات این اتحادیه  دارد.
وی با اشاره به اینکه ترکیه می تواند پل ارتباطی ایران با اروپا باشد،افزود:اتاق استانبول سالانه در 25 نمایشگاه بین المللی شرکت می کند و بیش از 100 هیات به کشورها اعزام می کند.
وی با اشاره به فعالیت دانشگاه اتاق بازرگانی استانبول و تحصیل  ده هزار نفر در آن گفت:اتاق استانبول با راه اندازی پارک فناوری تلاش می کند تولیدات جدیدی در بخش های مختلف به بازار ارایه کند.
وی خاطر نشان کرد:ترکیه 20 درصد قطعات الکترونیک  ،40 درصد یخچال مصرفی و بسیاری از محصولات ضروری اتحادیه اروپا را تولید می کند.
    در پایان این نشست شرکت کنندگان با هیات ترکیه به تبادل اطلاعات پرداختند.تمام ح ق 110