تاریخ : سه شنبه 5 آبان 1394
کد 426

سهل آبادی در نشست مشترک بنیاد نصف جهان با هیات نمایندگان اتاق اصفهان: در شرایط اورژانسی واحدهای تولیدی ، نباید به آنان شوک وارد کرد

رییس اتاق اصفهان گفت:وقتی واحدهای تولیدی در شرایطی شبیه CCU هستند، نباید به آنان شوک وارد کرد بلکه باید از آنان مراقبت ویژه انجام داد تا به شرایط طبیعی بازگردنند.
رییس اتاق اصفهان گفت:وقتی واحدهای تولیدی در شرایطی شبیه CCU هستند، نباید به آنان شوک وارد کرد بلکه باید از آنان مراقبت ویژه انجام داد تا به شرایط طبیعی بازگردنند. به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»در نشست مشترک اعضای بنیاد مطالعات و پیشرفت نصف جهان با جمعی از هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد:نحوه رفتار سازمان امور مالیاتی با واحدهای تولیدی شبیه سیلی زدن بیمار در وضعیت اورژانسی است .رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت:وضعیت کار و تولید در استان در وضعیت بحرانی قرار دارد و هرروز شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن کارگران این واحدها هستیم.وی از دولت و نمایندگان مجلس خواست که در شرایط رکود اقتصادی از واردات کالاهایی که در کشور امکان تولید است،جلوگیری کنند تا تولید کنندگان بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند . سهل آبادی خاطرنشان کرد:برای احیای واحدهای تولیدی در حال تعطیلی بایستی یک سال تنفس از پرداخت مالیات ،اقساط وام در نظرگرفته شود. وی اضافه کرد:از بین 600 معدن فعال در استان اصفهان فقط 30 معدن با شرایط سخت در حال فعالیت است و رکود اقتصادی در کنار مشکلات مالیاتی ،بانکی و بیمه ایی باعث تعطیلی این معادن شده است .

«حمیدرضا فولادگر» رییس بنیاد پیشرفت و مطالعات نصف جهان در این نشست مشترک گفت:هدف از ایجاد این بنیاد قرار گرفتن استان اصفهان در جایگاه واقعی است و در این راستا از تمام ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی استفاده می شود.وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری که اصفهان مرکز نورافشانی علمی کشور دانستند،گفت:در راستای فرمایش رهبری ،این بنیاد به همت جمعی از مسوولین ،نمایندگان مجلس وشورای شهر تشکیل شده است.وی از فعالیت کارگروههای اقتصادی ،فرهنگی ،آب و کشاورزی بنیاد خبر داد و گفت:پیگیری جریان یافتن آب در رودخانه زاینده رود،اتصال اتوبان رینگ سوم شهری،سرعت یافتن احداث قطار سریع السیر اصفهان – تهران و غیره از اهم فعالیت های این بنیاد طی چند سال گذشته است. فولادگر با اشاره به اینکه طی یک دهه اخیر پروژه بزرگ عمرانی در استان تعریف نشده است،افزود:استان اصفهان به دلیل قرار گرفتن در چهارراه اصلی کشور نیاز به تعریف پروژه های راه سازی و عمرانی دارد.

«مصطفی حجه فروش» فعال اقتصادی در این جلسه از افزایش معاملات زیرزمینی اقتصادی به دلیل فشارهای مالیاتی خبر داد و گفت:شیوه دریافت مالیات و فشار بر بنگاههای اقتصادی علاوه بر تعطیلی واحدهای تولیدی سبب شده که معاملات به سمت غیر رسمی سوق پیدا کند .

«علی خراسانی»دیگر فعال اقتصادی در این جلسه رویکرد دولت در دریافت مالیات از بخش خصوصی بویژه واحدهای تولیدی را مورد انتقاد قرار داد و گفت:نقش دولت مانند پلیس راهنمایی است که می تواند به جای جریمه کردن سر چهارراه ها ، رفت و آمد را تسهیل سازد و جامعه را هدایت کند. وی اضافه کرد:دولت در بخش مالیاتی به جای هدایت سرمایه ها و ایجاد رونق به وظیفه جریمه کردن خود تکیه کرده است.خراسانی خاطر نشان کرد:برخی از سرمایه گاران اصفهانی به دلیل فشارهای مالیاتی فعالیت خود را در سایر استان ها متمرکز کردند.وی خواستار تشکیل شورای مردمی از تجار و تولید کنندگان واقعی با هدف نظارت بر عملکرد ممیزهای دارایی اصفهان شد.وی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد به کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص در صنعت اشاره کرد و گفت:دانشگاهها می توانند با ارایه واحدهای عملی ،دانشجویان را به سمت واحدهای تولیدی و صنعتی سوق دهد تا در دوران دانشجویی بتوانند با کار و تولید آشنا شوند .

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق و عضو مدعو بنیاد در این جلسه خواستار ایجاد ارگان نظارتی بر عملکرد سازمان های دولتی در تعامل با بخش خصوصی شد و گفت:چنانچه بخش خصوصی تعهداتش به دولت ، بانک و بیمه تامین اجتماعی نپردازد مشمول جریمه می شود ولی یک سازمان یا یک مسوول دولتی که به بخش خصوصی هزینه های بسیار تحمیل می کند هیچ گونه آسیبی نمی بیند.

«بهرام سبحانی» مدیر شرکت فولاد مبارکه اصفهان در این جلسه تصریح کرد:به جای اینکه فرش قرمز برای سرمایه گذاران خارجی پهن کنیم، از سرمایه گذاران داخلی برای توسعه فعالیت هایشان حمایت شود

«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان و عضو مدعو بنیاد در این جلسه گفت:زمانی که 95 درصد دفاتر مالی شرکتها رد می شود نمی توان انتظار جذب سرمایه گاری خارجی داشت.وی با اشاره به فرافکنی های علیه استان اصفهان مبنی بر برخوردار بودن این استان گفت:بالا بودن تولید ناخالص ملی استان اصفهان به دلیل محاسبه درآمد 10 واحد تولیدی بزرگ است که درآمد آنان در کل کشور تقسیم می شود.جباری خاطر نشان کرد:برای تسهیل وضعیت مالیاتی واحدهای تولیدی و صنعتی پیشنهاد می شود که دفاتر حسابرسی شده از سوی اداره کل دارایی استان پذیرفته شود .

«اسلامی» در این جلسه با اشاره به چالش مهاجرت پذیری شهر اصفهان از سایر شهرستان ها و استان ها گفت:افزایش مهاجرت باعث شکل گیری بافت های غیر رسمی در شهر و پیامدهای فرهنگی و اجتماعی و مهم تر از آن ناتوانی در خدمات رسانی به شهروندان می شود .

آلبوم تصاویر بنیاد نصف جهان-8-94