تاریخ : يکشنبه 20 تير 1400
کد 4205

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد:

صادرات بیش از400 میلیون دلاری بانوان عضو اتاق بازرگانی اصفهان

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان درجلسه صبحانه کاری با بانوان عضوپارلمان بخش خصوصی اصفهان، از صادرات بیش از 400 میلیون دلاری بانوان عضو اتاق بازرگانی اصفهان طی ده ماه گذشته خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعودگلشیرازی درششمین جلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی اصفهان که با بانوان فعال اقتصادی عضو پارلمان بخش خصوصی اصفهان برگزارشد، با  اشاره به توانمندی بالای بانوان اصفهانی از صادرات بیش از 400 میلیون دلاری بانوان عضو اتاق بازرگانی در ده ماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: این عدد نشان دهنده این است که اصفهان صنعتی در حال گذار به  دوران فراصنعتی بر پایه توسعه صادرات و تجارت می باشد.
وی افزود: هیات رئیسه و هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی اصفهان به همراه کادراجرایی با برگزاری جلسات صبحانه کاری می توانند علاوه برآگاهی از چالش ها، خواسته ها و نقطه نظرات  فعالان عضو اتاق وگنجاندن این موارد در برنامه ها و رویکردهای خود، اعضاء را از مزایای خوشه سازی و شبکه سازی منتفع نمایند.
 وی اعضاء را پشتوانه اصلی اتاق بازرگانی دانست و تصریح کرد: انسجام و قدرتمند بودن اعضا در قدرت چانه زنی پارلمان بخش خصوصی اصفهان با دستگاه‌های اجرایی وحاکمیتی به منظور توجه هر چه بیشتر به رفع مشکلات زیرساختی فعالان اقتصادی استان حایز اهمیت است.
گلشیرازی ،ضمن اشاره به افزایش چشمگیر مشارکت اجتماعی بانوان در جامعه گفت: برای ورود به دوران فراصنعتی اصفهان مشارکت حداکثری بانوان درجامعه فرصت مغتنمی است.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود:  توانمندی افراد فارغ از جنسیت ایشان ملاک اصلی گزینش در ساختار اجرایی اتاق بوده است.
وی توجه ویژه به کارآفرینان صنعتگر صادرکننده توانمند برای نقش آفرینی در دوران فراصنعتی را درکنار استفاده از پتانسیل فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهی که بخش قابل توجهی از آنها را بانوان تشکیل می دهند در طی این دوران، مهم ارزیابی نمود.
گلشیرازی تعمیق مسئولیت پذیری و نقش آفرینی فعالان اقتصادی و تجار نسبت به جامعه را دکترین اتاق نسل سوم بیان و تصریح کرد: تحقق اجتماعی منسجم در حوزه مسئولیت اجتماعی در ایجاد نگاه مناسب به فعالان اقتصادی حایز اهمیت است.
وی در ادامه سخنان خود از ایجاد ساز و کار راه اندازی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در دمشق سوریه خبر داد .
فرشته امینی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز شبکه سازی میان اعضا و اشتراک گذاری اخبار و اطلاعات روز به منظور توسعه فعالیت ها را از اهداف برگزاری جلسات صبحانه کاری بیان کرد.
در ادامه این جلسه بانوان عضو اتاق بازرگانی اصفهان به بیان مسائل و مشکلات کسب و کارهای خود پرداختند و افزایش کرایه حمل و نقل کالا، انتقال ارز، موضوعات مربوط به بیمه تامین اجتماعی و دارایی، افزایش بی رویه نرخ مواداولیه، پایین بودن سقف درنظرگرفته شده برای ثبت سفارشات، خاموشی های اخیر، زمانبر بودن پروسه دریافت تسهیلات بانکی، از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. همچنین بانوان خواستار درنظر گرفتن تسهیلات و طرح های تشویقی از سوی دولت به شرکت های دانش بنیان،  ایجاد بانک اطلاعات کشورهای هدف صادراتی وایجاد کارگروه تسهیل صادرات و واردات شدند.

 
آلبوم تصاویر صبحانه کاری بابانوان عضو اتاق