تاریخ : پنجشنبه 23 مهر 1394
کد 411

در دومین جلسه کمیسیون کشاوزی اتاق اصفهان مطرح شد؛ ضریب امنیت مواد غذایی کاهش یافته است / ارایه بسته های پیشنهادی کمیسیون به قوای سه گانه

رییس کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق اصفهان از تهیه بسته های پیشنهادی کمیسیون برای قوای سه گانه خبر داد
رییس کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق اصفهان از تهیه بسته های پیشنهادی کمیسیون برای قوای سه گانه خبر داد و گفت: بر اساس بیانیه ماموریت ، موضوعات بخش کشاورزی در این کمیته ها مورد بررسی و کارشناسی قرار می گیرد و پس از جمع بندی به مسوولین و تصمیم سازان مرتبط از سوی اتاق اصفهان ارایه می شود .

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان «حمیدرضا قلمکاری»در دومین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان تصریح کرد:کمیته های هفت گانه کمیسیون بر اساس بخش های مختلف کشاورزی تشکیل شده است.

وی سند برنامه ششم توسعه با نیم نگاهی به سند برنامه پنجم ، نقش و جایگاه اتاق در دوران پسا تحریم، ردیف های بودجه عمومی دولت،ابلاغیه مقام معظم رهبری جهت سند برنامه ششم، ساختار تشکیلاتی و سازمانی نهادهای ذیربط را از عوامل موثر بر فعالیت و ساختار کمیسیون در این دوره برشمرد.

«سید رسول رنجبران»مسوول کمیته آب اتاق اصفهان در این جلسه گفت: کشاورزی یکی از بخش های مهم و ضروری هر اقتصادی است که باید مورد توجه ویژه تصمیم گیران قرار گیرد .

وی تامین آب را یکی از مهمترین چالش های بخش کشاورزی استان اصفهان نام برد و گفت:کمیته آب کمیسیون کشاورزی تلاش می کند که با نگاهی فرابخشی و فرا حوضه ای مساله آب را دنبال کند.
 وی تصریح کرد:رودخانه زاینده رود مهمترین شریان حیاتی استان اصفهان است که نقش بسزایی در تولید محصولات کشاورزی بویژه محصولات استراتژیکی مانند گندم و خوراک دام دارد.

رنجبران اظهار امیدواری کرد که بخش کشاورزی استان بتوانند الگویی از رشد و توسعه و کار گروهی برای سایر بخش ها باشند.

«احمدرضا همتی » دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در این جلسه گفت: ضریب امنیت غذایی کشور ظرف 8 سال گذشته کاهش یافته است.

وی تصریح کرد:در سال گذشته 5/7 میلیارد دلار غلات و دانه های روغنی وارد کشور شده است که چنانچه این روند ادامه داشته باشد با تهدید غذایی روبرو می شویم.

همتی خاطر نشان کرد:خشکسالی یکی از دلایل کاهش تولیدات محصولات کشاورزی عنوان می شود ولی علت تنها نیست و مسولین و بخش خصوصی باید در این زمینه نگاه ویژه ای داشته باشند.
وی کشت برون مرزی را یکی از راهکارهای جبران تولید محصولات کشاورزی در داخل کشور عنوان کرد و گفت:کشورهای افریقایی و آسیای میانه می توانند زمینه اجرای پروژه مشترک تولید محصولات کشاورزی در خارج از کشور را فراهم کنند.

«وحید دزفولی»رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در این جلسه گفت:بخش کشاورزی استان در زیر سایه بخش صنعت گم شده و نیاز است که توانمندی و اثرگذاری این بخش به جامعه معرفی شود.

در ادامه این جلسه کمیته های هفت گانه کمیسیون و مسوولین آن معرفی شدند.«سیدرسول رنجبران»مسوول کمیته آب،«محمدصادقی»مسوول کمیته بازرگانی و کشت برون مرزی،«محمد نصر»مسوول کمیته تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی،«مهدی بابائی» مسوول کمیته دام ،طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی،«حمیدرضا مومنی» مسوول کمیته دانش و تکنولوژیهای نوین کشاورزی ،«غلامرضا اخوان فرید» مسوول کمیته سلامت و امنیت غذایی و «رضا خلیلی ورزنه»مسوول کمیته محیط زیست،منابع طبیعی وتغییرات اقلیمی انتخاب شدند.
 
آلبوم تصاویر کمیسیون کشاورزی-7-94