تاریخ : يکشنبه 2 آذر 1393
کد 41

در آیین تجلیل از صادرکنندگان منتخب استان اصفهان مطرح شد؛ میز رایزنان بازرگانی سفارتخانه های ایران در استان اصفهان راه اندازی می شود/جایز صادراتی از محل یارانه ها تامین می شود

صفحه نخست » اخبار » اخبار اتاق » در آیین تجلیل از صادرکنندگان منتخب استان اصفهان مطرح شد؛ میز رایزنان بازرگانی سفارتخانه های ایران در استان اصفهان راه اندازی می شود/جایز صادراتی از محل یارانه ها تامین می شود آیین تجلیل از صادرگنندگان منتخب استان اصفهان با حضور مدیر کل دفتر نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ،استاندار ، مسوولین سازمان های دولتی و فعالان اقتصادی در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد. در این مراسم باشکوه از 8 صادرکننده نمونه ملی ، 20 صادرکننده نمونه استانی و 3 صادرکننده نمونه جوان استان اصفهان تجلیل شد.

«عباس قلی» مدیرکل دفتر نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران در این مراسم گفت:دولت یازدهم با تقویت دیپلماسی اقتصادی خواستار توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورهاست و فعالان اقتصادی می توانند از این فرصت  نهایت استفاده را ببرند.

وی از احیای جوایز صادراتی از محل درآمد یارانه ها  خبر داد و گفت:به زودی آیین نامه های اجرای این سیاست به تصویب هیات دولت می رسد .

وی با اشاره به مصوبه دولت در دهه هفتاد مبنی بر افزایش رایزنان بازرگانی نمایندگی های خارجی جمهوری اسلامی به 30 نفر گفت:متاسفانه در طی 20 سال گذشته این مصوبه اجرایی نشده بود و در دولت یازدهم این مهم به موقع پیوست.

وی با اشاره به تاثیر رایزنان بازرگانی ترکیه در عراق گفت:با تلاش آنان صادرات ترکیه به عراق از مرز  4 میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار در سال گذشته رسید .

وی اضافه کرد:رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی قبل از اعزام به ماموریت  به  22 استان کشور سفر و از نزدیک توانمندیها و ظرفیت های  آنان را مورد ارزیابی قرار دادند و در نظرسنجی سازمان توسعه تجارت ،استان اصفهان از نظر رایزنان اعزامی بهترین استان از نظر تنوع فعالیت ها بوده است.

وی از ایجاد میز ویژه رایزنان بازرگانی در سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان خبر داد و گفت:تولید کنندگان و صادرکنندگان می توانند از طریق این میز با رایزنان بازرگانی مراکز و نمایندگی های ایران در خارج کشور ارتباط برقرار کنند و از این ظرفیت جهت صادرات و واردات  بهره بگیرند.

وی همچنین  از صادرکنندگان استان اصفهان خواست که کشورهای هدف صادراتی را با سازمان توسعه تجارت معرفی تا در موضوع ایجاد رایزنی بازرگانی در ان کشورها اقدام شود.

استاندار :47 مانع توسعه صادرات استان توسط شورای گفتگو شناسایی شده است

«رسول زرگرپور»استاندار اصفهان در این مراسم گفت:شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان  موانع اصلی توسعه صادرات را شامل  47 مانع شناسایی و راهکارهای برطرف شدن آن را که در قالب 30 راهکار  استانی و 17 راهکار ملی مشخص کرده است .

وی خواستار تمرکز بخش دولتی و خصوصی استان بر روی 47 راهکار توسعه صادرات شد و گفت:به جای اینکه هر سال صادرکنندگان بخواهند مشکلات و موانع را مطرح کنند تلاش کنیم چند راهکار توسعه صادرات را عملیاتی کنیم .

وی در بخش دیگری از سخنان به صادرات هفت ماه گذشته استان که معادل 2/1 میلیارد دلار بوده ،اشاره و گفت:اعمال محدودیت برای صادرات مصنوعات طلا،مسایل تحریم بانکی ، بیمه و کشتیرانی ،بی ثباتی در سیاست های تجاری و ارزش گذاری دلار از جمله عوامل کاهش صادرات استان بوده است.

وی خاطر نشان کرد:توسعه صادرات کالاهای مزیت دار و واردات مواد اولیه رویکرد استان در افزایش میزان صادرات است .

زرگرپور تصریح کرد:روز ملی صادرات روز ارج نهادن به تلاش های  صادرکنندگان برای حضور فعال تر در بازارهای هدف است .

کسائیان:فعالان اقتصادی به جای بازارهای داخلی به بازارهای خارجی  تمرکز کنند

«خسرو کسائیان»رییس اتاق اصفهان در این مراسم خواستار جایگزین شدن نگاه برون گرایی به جای درون گرایی فعالان اقتصادی شد و گفت:به جای اینکه فقط به بازارهای داخلی توجه کنیم بهتر است در عرصه بازارهای خارجی حضور فعال داشته باشیم .

وی با اشاره به عملکرد موفق شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان گفت:این شورا با بررسی موانع صادرات استان ،راهکارهای توسعه صادرات را پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی ،ارایه کرد .

کسائیان خواستار اجرای شدن مصوبات شورای گفتگو شد و گفت:این مصوبات حاصل ماه ها مطالعه و تحقیق  بوده و اجرای هر بند آن می تواند گرهی از فعالان اقتصادی استان را در جهت بهبود شرایط کسب و کار باز کند . 

وی خواستار توسعه کمی و کیفی فرودگاه اصفهان شد و گفت:شهری مانند اصفهان که در عرصه های گوناگون در کشور جایگاه ویژه ای دارد نباید فرودگاهی با شرایط موجود داشته باشد .

وی اضافه کرد:از مسوولین فرودگاه با توجه به شرایط مالی   نمی توان انتظار توسعه داشت بلکه استان با کمک همه بخش ها بایستی تلاش کند تا فرودگاهی در شان و منزلت استان تجهز  شود.

وی راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان –تهران را یکی از اقدامات موثر در جهت بهبود خدمات حمل و نقل عنوان کرد و گفت:همه تشکلهای اقتصادی در کنار استانداری برای برطرف شدن مسایل و مشکلات و همچنین توسعه استان باید همدل و یک صدا شوند.

فولادگر:لابحه رونق تولید همه بخش های اقتصادی را تحت پوشش قرار می دهد

«حمید رضا فولادگر»رییس کمیسیون  اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به لایحه خروج از رکود دولت که در صحن مجلس در حال تصویب است،اشاره کرد و گفت:در این لایحه 30 ماده ای تلاش شده که همه بخش های اقتصادی مورد توجه قرار گیرد و مجلس نیز 30 ماده به ان بر اساس طرح رفع موانع تولید افزوده است.

وی اضافه کرد:در این لایحه تقویت بازار سرمایه ،فعالیت های معدنی،کشاورزی،صنعتی و همچنین ارایه تسهیلات بانکی ،معافیت های مالیاتی و اصلاحات قانون کار مورد توجه قرار گرفته است.

 وی با اشاره به بخش توسعه صادرات این لایحه گفت:افزایش تسهیلات صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان و پرداخت تسهیلات ارزی به تولید کنندگان و صادرکنندگان از دیگر بخش های این لایحه است.

اسلامیان:اعزام هیات های تجاری همراه رییس جمهور اقدام شایسته ای است

«محمود اسلامیان»نایب رییس اتاق اصفهان در این مراسم با اشاره به بازگشت عقلانیت در تصمیم گیری کشور گفت:رویکرد جدید دولت باعث بهبود شرایط برای فعالیت فعالان اقتصادی و توسعه صادرات غیر نفتی می شود .

وی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به آذربایجان و  اعزام یکصد فعال اقتصادی به همراه ایشان گفت:این رویکرد جدید نهاد ریاست جمهوری در اعزام فعالان اقتصادی به همراه رییس جمهور جای تقدیر و تشکر دارد زیرا نشان می دهد که دولت برای توسعه روابط اقتصادی آماده همکاری با فعالان این بخش است.

وی اضافه کرد:با تغییر روش مدیریت کشور شاهد رونق پذیرش هیات های تجاری در اتاق ایران می باشیم به نحوی که قبل از دولت یازدهم هر دو ماه یکبار هیات تجاری به ایران سفر می کرد ولی طی یک سال اخیر هر هفته شاهد حضور هیات های بلند پایه تجاری در ایران هستیم.

اسلامیان گفت: در دولت قبلی از طریق اتاق بازرگانی ایران از مسوولین خواستیم تا در سفرهای خارجی مانند نیویورک ، گروهی از بخش خصوصی را نیز همراه خود ببرند اما آنها توجه نمی کردند.

وی با بیان اینکه حجم نقدینگی ایران از 70 هزار میلیارد تومان در سال 84 به 450 هزار میلیارد تومان در هشت سال پس از آن افزایش یافت، گفت: این موضوع تورم 30 تا 40 درصد را پدید آورد که تلاش کردند با واردات بی رویه و ریختن دلارهای نفتی به داخل بازار آن را کنترل کنند اما این کار به تولید داخلی ضربه زد .

وی ضمن قدردانی از استاندار اصفهان در گشایش موقت  رودخانه زاینده رود گفت:امیدواریم با تدبیر استاندار و همه بخش های استان شاهد دایمی بودن جریان آب در رودخانه زاینده رود باشیم.

سهل آبادی: استان در صدور مجوز های صادراتی و ارایه تسهیلات بانکی فعال تر عمل کند 

«سید عبوالوهاب سهل آبادی»نایب رییس دوم اتاق اصفهان  در این  مراسم خواستار کمک بانک ها به فعالان اقتصادی در بخش تولید و صادرات شد و گفت:بانکها می توانند با ارایه تسهیلات شرایط تولید

وی خواستار تقویت زیرساخت های توسعه صادرات استان از جمله آزمایشگاه های استاندارد جهت صدور سریع مجوزها به صادرکنندگان شد و گفت:نبود شرکت های بین المللی حمل و نقل در استان ، فعال نبودن کارگو ترمینال و طولانی بودن صدور برخی از مجوزها از جمله چالش های صادرکنندگان استان است.

سهل آبادی همچنین از استاندار اصفهان خواست تا از انتقال آب ونک سمیرم به رفسنجان جلوگیری کند.

احمدیه:  صادرات استان اصفهان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است

 «اسرافیل احمدیه»رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این مراسم جلسه گفت:طی هفت ماهه سال جاری 2/1 میلیارد دلار صادرات استان بوده که امیدواریم تا پایان سال شرایط بهتری در صادرات پیدا کنیم .

وی صادرات سال  92 استان اصفهان را برابر  1/2میلیارد دلار برشمرد و گفت:در سال جاری هشت صادرکنننده نمونه ملی به استان اختصاص داشت و یک صادرکننده نیز به عنوان ممتاز انتخاب شد.

رنجبران:اتاق اصفهان همایش فرصت های سرمایه گذاری در  صنعت گردشگری را برگزار می کند

«سید رسول رنجبران»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این مراسم توسعه صنعت گردشگری را محور توسعه استان برشمرد و گفت:بر اساس آمایش سرزمین ،توسعه صنایع  در استان جایگاهی ندارد و بایستی توسعه استان را بر مدار محور گردشگری دنبال کرد.

وی ایران را جزوه ده کشور دارای ظرفیت گردشگری فرهنگ برشمرد و گفت:متاسفانه از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی کشور استفاده نمی شود.

وی با اشاره به تشکیل دو کمیسیون «نام و نشان تجاری» و «گردشگری» در اتاق اصفهان گفت:اتاق اصفهان به عنوان پارلمان بخش خصوصی تلاش کرده در راستای توسعه صنعت گردشگری ،همایش فرصت های سرمایه گذاری در این صنعت را با حضور سرمایه گذاران داخل و خارج استان  برگزار و زمینه سرمایه گذاری در این صنعت را فراهم سازد .

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت جریان داشتن رودخانه زاینده رود گفت: تمام ظرفیت استان  برای احیای این رودخانه باید بسیج شود زیرا این رودخانه عامل حیات اقتصادی،فرهنگی و تمدنی مرکز ایران بوده است.

در پایان این مراسم از 8 صادرکننده نمونه ملی شرکت ذوب آهن اصفهان،شرکت گلنور،شرکت داروسازی فارابی،شرکت نفت سپاهان،شرکت هواپیماسازی هسا،شرکت چیکا سپاهان،شرکت اشکان شیمی و شرکت تمدن فرش کاشان تجلیل شد.همچنین در بخش صادرکننده نمونه استانی از شیر پاستوریزه پگاه اصفهان،نگین عسل هرند، شرکت داراکار،شیمی تقطیران نقش،تعاونی چند منظوره نوید نور،فناور پلاستیک سپاهان،صنایع فرش آرامش بیدگل،مجتمع نساجی آسایش کاشان،شرکت کشتیرانی ساحلداران،شرکت مسافرت هوایی و گردشگری هفت اقلیم،الماس فروزان اسپادانا ،شرکت آجر سفال سپهر اصفهان،شرکت اسپاهان کوشا،شرکت درمان گاز،بازرگانی مشرف سپاهان،صفا نیکو سپاهان،تولیدی بیسکویت اصفهان فرخنده،شرکت گلرنگ فرش بیدگل،تولیدی قدس نجف آباد و چند منظوره کشاورزی پردیس تقدیر  و تندیس روز ملی صادرات و لوح یادبود اهدا شد.

همچنین برای نخستین بار از مدیران شرکت طناب نقش جهان، شرکت آلما گروه پرشین  و شرکت فرآورده های سیب زمینی پریس به عنوان صادرکننده جوان نمونه تقدیر شد.