تاریخ : چهارشنبه 26 خرداد 1400
کد 4083

تعامل اتاق بازرگانی اصفهان و شورای تجاری ایران_آ سه آن

مدیرشورای تجاری ایران_آ سه آن با مدیر بازاریابی و روابط بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان به منظور ایجاد برنامه اجرایی مشترک برای کمک به توسعه تجارت اصفهان با کشورهای عضو این شورا، دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مهدی سادات، مدیرشورای تجاری ایران_آ سه آن در دیدار با مدیر بازاریابی و روابط بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شورای تجاری ایران _ آ سه آن در 28 ژانویه 2016 به همت 40 شرکت مالزیایی و ایرانی فعال در حوزه تجارت بین الملل مالزی فعالیت خود راآغاز کرد.
 وی افزود: این شورا تاکنون اقدام به برگزاری بیش از 30 رویداد بزرگ با نهادهای دولتی و نیمه دولتی و اتاق های بازرگانی مالزی نموده است.
سادات با اشاره به ارتباط مثبت و تفاهم نامه همکاری شورای تجاری ایران –آ سه آن با سازمان توسعه تجارت مالزی از برگزاری نشست هایی در حوزه انرژی، تجارت محصولات حلال، فرصت‌های سرمایه گذاری وگردشگری توسط این شورا، همچنین برگزاری وبینارهای B2B با همکاری اتاق بین الملل بازرگانی مالزی در دوران کرونا باهدف ترویج و توسعه روابط تجاری دوکشورخبر داد.
مدیرشورای تجاری ایران_آ سه آن درخصوص ساختار تجارت در مالزی نیز گفت: وزارت تجارت بین الملل این کشور، دارای سه زیرمجموعه اصلی شامل سازمان توسعه تجارت مالزی، سازمان توسعه سرمایه گذاری مالزی و سازمان تجارت حلال می باشد.
سادات ضمن بیان اینکه شورای تجاری ایران_آ سه آن باهر سه زیرمجموعه قرارداد همکاری داشته و به معرفی بازار ایران می پردازد، تصریح کرد: مالزی دارای 5 اتاق بازرگانی اصلی شامل MICCI، FMM و سه اتاق نمایندگی مربوط به سه نژاد اصلی مالزی یعنی چینی ها، مالایی ها و هندی ها می باشد.
مدیرشورای تجاری ایران_آ سه آن با اعلام تشکیل میز ایران در اتاق بین الملل مالزی درسال گذشته افزود: روسای این 5 اتاق بازرگانی تشکیل دهنده اتاق ملی مالزی هستند.
وی درادامه تشکیل کمیته فنی به منظور هدفگذاری حوزه های فعالیت های مشترک بین این شورا و اتاق بازرگانی اصفهان را ضروری دانست.
در ادامه بهنام ابراهیمی، مدیر بازاریابی و روابط بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تشریح اقدامات و فعالیت های اتاق بازرگانی و واحد بازاریابی و روابط بین الملل گفت: واحد بازاریابی با هدف تسهیلگری امور مربوط به تجارت بین الملل واحدهای کوچک و متوسط در دوره نهم فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه واحد بازاریابی و روابط بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان به تعیین اولویت های تعامل تجاری با کشورهای هدف صادراتی تعیین شده از سوی سازمان توسعه تجارت می پردازد، افزود: هدف نهایی این واحد، هدفمندسازی حضور هیات های تجاری اعزامی از سوی اصفهان به نمایشگاه های بین المللی و تعیین محصولات تجاری بالقوه باهدف ایجاد رابطه برد-برد برای طرفین است.
ابراهیمی توانمندسازی اعضاء، شرکت در نمایشگاه های مرتبط، اعزام هیات های تجاری و برگزاری وبینار، تعیین مزیت های رقابتی استان اصفهان و همچنین معرفی بهترین بازار فروش این محصولات و تعیین کشورکالا را از جمله خدمات ارایه شده در اتاق بازرگانی اصفهان نام برد.  
جانشین دبیرکل پارلمان بخش خصوصی اصفهان استفاده از پتانسیل شورای تجاری ایران- آ سه آن و میز ایران در اتاق بازرگانی خارجی مالزی (MICCI) برای پیگیری مشکلات برون مرزی اعضاء، برگزاری وبینارهای معرفی بازار کشورهای حوزه آ سه آن و برگزاری جلسات B2B و استفاده از ظرفیت های موجود درپیمان مودّت را ازمصادیق همکاریهای مشترک اتاق بازرگانی اصفهان و شورای تجاری ایران_آ سه آن عنوان کرد.
وی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان علاقمند به همکاری با شورای تجارت ایران_آ سه آن درحوزه های صادرات کالا، جذب سرمایه، اعزام نیروی کار و واردات ماشین آلات و تجهیزات است.

 
آلبوم تصاویر حضورمدیرشورای تجاری ایران_آ سه آن دراتاق بازرگانی اصفهان