تاریخ : دوشنبه 24 خرداد 1400
کد 4064

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست بررسی دیدگاه‌ها و برنامه های کاندیداهای شورای اسلامی شهر اصفهان:

تعیین شاخص رفاه و درآمد مردم به عنوان فصل الخطاب برنامه های شورای اسلامی شهر در نظر گرفته شود

در این نشست که با حضور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و کاندیداهای شورای اسلامی شهر اصفهان از لیست های مجمع نیروهای انقلاب اسلامی، اصلاح طلبان اصفهان و گام دوم-سلام برگزار شد، تعیین شاخص رفاه و درآمد مردم، تمرکز بر مگا پروژه های شهری و توجه به زیر ساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با محوریت فعالیت های اقتصادی به عنوان انتظارات بخش خصوصی از شورای اسلامی شهر مطرح شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، نشست بررسی دیدگاه‌ها و برنامه های کاندیداهای شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور رئیس و  اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و  دیگر نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد.
در این نشست کاندیداهای  لیست‌های مجمع نیروهای انقلاب اسلامی، اصلاح طلبان اصفهان و گام دوم-سلام حضور داشتند و پس از قرعه کشی جهت تعیین اولویت صحبت ، با ارائه برنامه های خود در حوزه های مختلف، با فعالین اقتصادی گفتگو کردند.نمایندگان بخش خصوصی نیز به صورت جداگانه انتظارات و توقعات خود از شورای اسلامی شهر اصفهان را بیان کردند .
مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست ضمن قدردانی از فعالین اقتصادی استان که به صورت حضوری و مجازی در این جلسه شرکت کردند، گفت: روزها و هفته های جاری  از دوره های سرنوشت ساز کشور هستند ،از اینرو انتظار  می رود که آحاد مردم با مشارکت حداکثری و ایجاد شور انتخاباتی انتخاب اصلح را انجام داده و خیر و برکت را رقم بزنند. همچنین امید است کاندیداهای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز حداکثر توان خود را در راستای بهبود معیشت مردم و تعالی شهر اصفهان به کار گیرند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به حوادث  اتفاق افتاده پس از انتخابات سال 88 ادامه داد: اتفاقاتی که رقم خورد پشتوانه ملی را خدشه دار و کشور در عرصه بین المللی دچار بحران کرد که در پی آن شاهد فشار حداکثری بودیم؛ در این شرایط راه گریزی جز  تمرکز بر انسجام ملی نیست و به طور قطع حضور  حداکثری در انتخابات، آینده بهتری را برای کشور  به ارمغان خواهد آورد.
گلشیرازی با بیان اینکه اتاق  نهم  قوی تر از قبل فارغ از هرگونه نگاه سیاسی بستری را برای گفتمان کاندیداها شکل داده است، تصریح کرد: لیست‌های ارائه شده در اصفهان که  شامل افراد جوان  و با تجربه است،  نوید دهنده آنست که بتوان با کار تیمی  در شهری که دوران سختی را سپری می کند مشکلات را حل کرد؛  از اینرو اتاق بازرگانی اصفهان در روزهای با قیمانده تا انتخابات برنامه های ارائه شده توسط تمامی لیست ها را به اعضای خود  ارائه خواهد کرد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه سوالاتی را از کاندیداهای شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد و گفت: پرسش‌هایی  که در ذهن شهروندان ایجاد می شود اینست که  در صورت راهیابی به شورای شهر نحوه تعامل لیست منتخب با دیگر لیست ها و ائتلاف ها در حوزه مدیریت شهری چگونه خواهد بود؟ همچنین شهردار انتخابی شما و تیم پیشنهادی مدیریت شهری چه کسانی خواهند بود؟
گلشیرازی سوالات دیگری را نیز در ادامه مطرح کرد و  پرسید : چنانچه  لیست شما به صورت کامل آرا  مردمی را  کسب نکند و ناچار به ائتلاف با اشخاص مستقل و گروه‌های  دیگر باشید در اینصورت برنامه خود را توضیح دهید و در این شرایط چه شخصی را به عنوان شهردار انتخاب خواهید کرد؟  علاوه بر این موضوع دیگری که اهمیت دارد اینست که رفتار شما با نخبگان مدیریتی چگونه خواهد بود و در قالب چه ساز و کاری از ظرفیت آنها  استفاده خواهید کرد؟
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در جمعبندی صحبتهایش با تاکید بر این نکته که ارائه برنامه شاخص محور به همراه شدن شهروندان کمک خواهد کرد، انتظارات بخش خصوصی از شورای شهر آینده را برشمرد و گفت: مشخص کردن شاخص رفاه و درآمد مردم، فصل الخطاب  تمام زیربرنامه های شورای شهر است. همچنین در این مسیر توجه به زیر ساخت‌های فرهنگی، اجتماعی  و اقتصادی شهر  با محوریت فعالیت های اقتصادی  مهم خواهد بود.
وی تاکید کرد: توجه به مگا پروژه هایی که با هدف توسعه شهر سالم، معضلات حوزه محیط زیست، آلودگی هوا و مهاجر پذیری اصفهان را مد نظر قرار دهد و این تهدیدهایرا به فرصت تبدیل کند نیز از دیگر انتظارات بخش خصوصی است.
سپس بهنام ابراهیمی، دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست با تاکید بر این نکته که اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان یک نهاد غیر سیاسی و متولی پایش و بهبود محیط کسب و کار هیچ گونه جهت گیری سیاسی ندارد، گفت:  قطعا پارلمان بخش خصوصی از افرادی که سکان دار اداره شهر خواهند بود خواسته ها و انتظارات زیادی دارد که در این نشست به ارائه آنها پرداخته می شود و با ارائه فرصت برابر به کاندیداهای شورای اسلامی شهر ، شنونده راهبردهای پیشنهادی آنها خواهیم بود.
دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان،  در ادامه آمارهایی در خصوص شاخص های مختلف شهر اصفهان، بودجه و غیره ارائه کرد.
در ادامه این نشست نمایندگان بخش خصوصی توقعات خود از شورای اسلامی شهر را بیان کردند.
برنامه ریزی واقع بینانه، تخصص محوری، در نظر گرفتن شاخص انرژی در پروژه ها و تمرکز بر انرژی تجدید پذیر،  توجه به حوزه گردشگری به عنوان محور توسعه پایدار و حمایت از صنایع دستی و میز صادرات آن، ساماندهی تقویم گردشگری، در اولویت قرار دادن حوزه کشاورزی و محیط زیست، سرمایه گذاری بر جوانان و فعالیت دانش بنیان از جمله حوزه هایی بود که نمایندگان بخش خصوصی بر آن تاکید کردند.
آلبوم تصاویرتعیین شاخص رفاه و درآمد مردم به عنوان فصل الخطاب برنامه های شورای اسلامی شهر در نظر گرفته شود

  • واحد ارجاع دهنده پورتال اتاق بازرگانی اصفهان