تاریخ : يکشنبه 19 مهر 1394
کد 405

در هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان مطرح شد؛ انتظار بخش خصوصی از وزرای اقتصادی ارایه راهکار است نه بیان مشکلات

نایب رییس اتاق اصفهان رکود اقتصادی را بزرگترین چالش پیش روی واحدهای تولیدی برشمرد و گفت:دولت نسبت به رفع رکود از کنترل تورم باید حساسیت بیشتری داشته باشد.
نایب رییس اتاق اصفهان رکود اقتصادی را بزرگترین چالش پیش روی واحدهای تولیدی برشمرد و گفت:دولت نسبت به رفع رکود از کنترل تورم باید حساسیت بیشتری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«مصطفی رناسی» در هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان اشاره به نامه 4 وزیر به رییس جمهور و تبیین شرایط موجود اقتصادی کشور گفت: انتظار بخش خصوصی از وزرا ارایه راهکار اجرایی برای حل این مسایل است .
وی افزود: اقتصاد کشور فقط بورس اوراق بهاردار نیست بلکه بنگاههای کوچک و متوسط سهمی بسزایی در اقتصاد دارند.
رناسی با اشاره به تضاد دیدگاهی وزرای اقتصاد دولت گفت:برای خروج از رکود و رونق اشتغال باید همه وزرای دولت سیاست مشترک داشته باشند تا بخش خصوصی بتواند بر اساس این سیاست ها فعالیت کند .
نایب رییس اتاق اصفهان از تلاش مسوولین استانی در ستاد تسهیل و شورای گفتگو استان برای حل مسایل واحدهای تولیدی خبر داد و گفت:عمده مسایل بنگاههای اقتصادی در مرکز باید حل شود .
وی ضمن انتقاد به بخش نامه اخیر بانکها مبنی بر پرداخت نکردن تسهیلات به واحدهای تولیدی که عضو هیات مدیره آن در شرکت دیگر معوقات بانکی دارند ،افزود:این بخش نامه سبب شده که واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با کمبود نقدینگی روبرو شوند.
رناسی تصریح کرد:این روند باعث می شود که بنگاههای اقتصادی مانند دومینو زنجیره وار یکی پس از دیگر تعطیل شوند. ناب رییس اتاق اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به مشارکت بیشتر اعضای کمیسیون ها در تصمیم گیری های اتاق اصفهان اشاره کرد و گفت:شورای روسای کمیسیون های اتاق شامل رییس ،نواب رییس و دبیر با هدف اتخاذ تصمیمات جمعی و استفاده بیشتر از خرد جمعی در این دوره اتاق تشکیل شده است.

اتاق بازرگانی با کمک مجلس ،قوانین را بازنگری کنند 

«محسن پورسینا»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه خواستار همکاری بخش خصوصی با مجلس شورای اسلامی شد و گفت:برخی از قوانین جاری نیاز به بازنگری دارد که اتاق با همکاری کمیسیون های مجلس می تواند نسبت به اصلاح ان اقدام کند.

دولت بازپرداخت بدهی بانکی واحدهای تولیدی را یک سال متوقف کند 

«بهرام سبحانی»دیگر عضو هیات نمایندگان در این جلسه گفت: مالیات تنها منبع درآمد دولت برای تامین هزنیه های خود شده است و این در حالیست که رکود واحدهای تولیدی ،درآمد مورد نظر دولت از بخش مالیات را کاهش داده است.
سبحانی از کاهش 75 درصدی درآمد برخی از واحدهای تولیدی در استان خبر داد و گفت: هر چه درآمد واحدهای تولیدی کاهش داشته باشد،درآمد دولت از محل دریافت مالیات این واحدها کاهش می یابد پس باید به دنبال رونق باشیم تا فشار مالیاتی.
رییس کمیسون صنایع اتاق اصفهان استمهال بدهی واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل را عامل احیای این واحدها ندانست و گفت:به جای استمهال بدهی پیشنهاد می کنیم بازپرداخت بدهی بانکی این واحدها یک سال متوقف (فریز)شود.
وی تصریح کرد:اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی باید واقعیت های تولید و تجارت را به مسوولین دولت ارایه کند تا مسوولین تصمیمات صحیحی را اتخاذ کنند.

بخش خصوصی به حل یک مساله فعالان اقتصادی بپردازد

«زهرا اخوان نسب»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان خواستار تمرکز بخش خصوصی بر حل یک مساله اقتصادی شد و گفت:توان بخش خصوصی به جای پرداختن به چندین مساله باید برای حل یک مساله متمرکز شود تا نتیجه ای عاید فعالان اقتصادی شود .

دولت ستاد بحران اقتصادی تشکیل دهد

«جعفر برکتین»دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه خواستار تشکیل ستاد بحران اقتصادی از سوی دولت و بخش خصوصی در شرایط کنونی شد و گفت:تشکیل ستاد بحران اقتصادی باعث می شود که مسایل اقتصادی در راس تصمیم گیری مجلس و دولت و قوه قضاییه قرار گیرد و راهکارهای اندیشیده شود .

دولت به جای فشار مالیاتی باید رونق اقتصادی ایجاد کند 

«احمد خوروش»دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت:دولت به دنبال حل مشکلات اقتصادی به صورت ریشه ای نیست .
وی افزود:واحدهای تولیدی هر ساله با افزایش هزینه دستمزد،بیمه تامین اجتماعی،مالیات و انرژی روبرویند و توان رقابتی خود را با همتایان خارجی از دست می دهند.
رییس کمیسیون معادن اتاق اصفهان با اذعان به اینکه در شرایط رکود اقتصادی قرار داریم و دولت و مجلس باید متمرکز در این زمینه عمل کنند،افزود:در چنین شرایط فشار مالیاتی دولت برای تامین هزینه های خود باعث شده واحدهای تولیدی فلج شوند .
وی اظهار داشت:در شرایط رکود که درآمد بنگاههای اقتصادی کاهش یافته و دولت فشار مالیاتی می آورد دیگر درآمدی برای پرداخت مالیات باقی نمی ماند و دولت به جای فشار مالیاتی باید رونق اقتصادی ایجاد کند تا درامد مالیاتی اش افزایش پیدا کند .

سیاست دولت به جای خصوصی سازی به خصوصی سوزی منجر شده است 

«مسعود گلشیرازی»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت: سیاست دولت به جای خصوصی سازی به خصوصی سوزی منجر شده است .
وی تاکید کرد:همان گونه که فرار مالیاتی جرم است تعرض مالیاتی نیز جرم است و مامورین وصول مالیات نبایددر این شرایط سخت و دشوار اقتصادی فشار غیر عرف برای دریافت مالیات به واحدهای تولیدی وارد کنند

برای حل مسایل اقتصادی کشور از مشاوران خارجی استفاده کنیم

«سید رسول رنجبران»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت:برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی باید ابتدا شرایط موجود اقتصاد از سوی مسوولین و بخش خصوصی به درستی تجزیه و تحلیل شود.
وی خاطر نشان کرد:تصمیمات کنونی مبتنی بر تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی کشور نیست و بایستی این روند تصمیم گیری اصلاح شود و گرنه کشور با هزینه های سنگینی در آینده روبرو می شود.
وی افزود:نامه وزرای اقتصادی دولت به رییس جمهور نشان داد که مسولین اقتصادی کشور گویا در ایران زندگی نمی کنند و هیچ مسوولیت دولتی تاکنون نداشتند.
وی همچنین بر همسو شدن کلیه مراکز قدرت جهت حل مسایل اقتصادی تاکید کرد .
رنجبران اضافه کرد:چنانچه مسوولین اقتصادی توان حل مسایل و مشکلات اقتصادی را ندارند می توان از مشاوران خارجی استفاده کرد.مگر برای هدایت تیم های ورزشی از مربیان خارجی کارآزموده استفاده نمی کنیم برای اقتصاد کشور چه ایرادی دارد از مربیان و مشاوران خارجی استفاده کنیم .

تشکیل کمپین خروج از رکود اقتصادی

«حمیدرضا قلمکاری»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان خواستار تشکیل کمپین خروج از رکود در ایران شد و گفت:اتاق اصفهان با همکاری اتاق های بازرگانی سایر استان ها کمپینی با عنوان خروج از رکود تشکیل دهند و همه قوای کشور تلاش کنند که این کمپین به نتیجه برسد.

آلبوم تصاویر هیئت نمایندگان-7-94