تاریخ : سه شنبه 14 مهر 1394
کد 400

نشست هم اندیشی بانوان مشاور در دستگاههای اجرایی دولتی با بانوان فعال اقتصادی بخش خصوصی / ایجاد معاونت امور بانوان در اتاق بازرگانی اصفهان

نشست هم اندیشی بانوان مشاور در دستگاههای اجرایی دولتی با بانوان فعال اقتصادی بخش خصوصی در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزار شد.
نشست هم اندیشی بانوان مشاور در دستگاههای اجرایی دولتی با بانوان فعال اقتصادی بخش خصوصی در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان«زهرا اخوان نسب» رییس کمیسیون امور اجتماعی اتاق اصفهان در این نشست :در دوره گذشته اتاق ، عمده فعالیت کمیسیون بانوان مشاوره ای و آموزشی بود ولی در این دوره با ایجاد معاونت امور بانوان خواستار ارتباط با دستگاههای مسوول هستیم تا بتوانیم بانوان را درعرصه اقتصادی توانمند سازیم.

وی از ظرفیت شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان برای حل مسایل اقتصادی بانوان خبر دادوگفت:این شورا می تواند نقش موثری در حل مسایل و مشکلات اقتصادی بخش های مختلف از جمله بانوان داشته باشد.
اخوان نسب خاطر نشان کرد:این معاونت به صورت دایمی در اتاق اصفهان وظیفه ارایه خدمات به بانوان فعالان اقتصادی را دارد .

وی در بخش دیگری از سخنان به وضعیت بانوان فعال اقتصادی در آمریکا اشاره کرد و گفت: مشارکت زنان در عرصه اقتصادی 33 درصد است و این کشور تلاش می کند تا چند سال آینده به 50 درصد برسانند.

رییس کمیسیون امور اجتماعی اتاق اصفهان افزود:با وجود تبعیض نژادی بین سفید پوست ها و رنگین پوستها این کشور رشد زیادی در عرصه اقتصادی بویژه حوزه زنان داشته است .

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان از آمادگی این تشکل برای برگزاری نشست های هم اندیشی حوزه زنان و بررسی مسایل و مشکلات آنان خبر داد و گفت:برگزاری جلسات مشترک منظم بین سازمان ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی در موضوع بانوان می تواند بسیاری از مشکلات آنان را برطرف کند .

«سهیلا اثنی عشران»مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در این نشست گفت: هر طرحی که بتواند برای بانوان کارآفرینی ایجاد کند و توجیه اقتصادی هم داشته باشد در اولویت تسهیلات صندوق کارافرینی امید قرار می گیرد.

وی تصریح کرد:بسترهای لازم برای مشاغل بانوان در جامعه هنوز فراهم نشده است و باید تلاش کنیم از تمام پتانسیل ها بانوان برای رشد و توسعه استان بهره بگیریم.

وی سلامت و اشتغال زنان را دو موضوع مهم حوزه زنان برشمرد و گفت: ایجاد مسوولیتی به نام امور بانوان می تواند زمینه ظهور استعداد بانوان در ادارات و سایر بخش های جامعه را فراهم سازد.

«روشنک امامی»بانوی کارآفرینی اصفهانی ضمن انتقاد از نحوه برخورد سازمان های دولتی استان با بانوان کارآفرین گفت: تصور این ادارات این است که مردان فقط باید فعالیت اقتصادی داشته باشند و با این بینش نمی توان شاهد رشد و شکوفایی بانوان فعال اقتصادی در استان باشیم

«شهر بانو علیخانی»مشاور امور بانوان سازمان صنعت،معادن و تجارت استان اصفهان در این جلسه از ظرفیت ستاد تسهیل استان اصفهان جهت حل برخی مسایل و مشکلات بانوان فعال اقتصادی خبر داد و گفت: این ستاد به ریاست استاندار و دبیری سازمان صنعت،معدن و تجارت استان می تواند نگاه ویژه ای به مشکلات بانوان کارافرین داشته باشد.

«فریده روشن»رییس اداره آموزش و پژوهش اداره فنی و حرفه ای استان اصفهان در این نشست خواستار آموزش مداوم به بانوان فعال اقتصادی جهت آشنا شدن با مسایل مرتبط با فعالیت های اقتصادی شد .
وی افزود:بستر سازی برای نسل آینده بانوان می تواند الگوهای مناسبی برای تعالی بانوان در عرصه اقتصادی ایجاد کند .

«محمدگوهریان»دبیرکل اتاق اصفهان در این جلسه گفت:بانوان با مشارکت یکدیگر و با استفاده از منابع نقدی و غیر نقدی موجود در منازل و بانکها می توانند بانک یا صندوق ویژه کارآفرینی بانوان راه اندازی کنند.
وی تصریح کرد:ارایه تسهیلات با نرخ مناسب می توانند بانوان را در عرصه فعالیت های اقتصادی توانمند سازند.

آلبوم تصاویر نشست بانوان-7-94