تاریخ : دوشنبه 13 مهر 1394
کد 395

رییس اتاق اصفهان در دیدار با رییس مرکز ملی فرش ایران: در پذیرش و اعزام هیات های تجاری ،فرش اصفهان را معرفی می کنیم

رییس اتاق اصفهان از آمادگی اتاق برای توسعه صنعت فرش در استان اصفهان خبر داد و گفت:اتاق می تواند در پذیرش هیات های تجاری خارجی و همچنین اعزام هیات ها فرش اصفهان را معرفی کند .
رییس اتاق اصفهان از آمادگی اتاق برای توسعه صنعت فرش در استان اصفهان خبر داد و گفت:اتاق می تواند در پذیرش هیات های تجاری خارجی و همچنین اعزام هیات ها فرش اصفهان را معرفی کند .

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان «سید عبدالوهاب سهل آبادی»در دیدار با رییس مرکز ملی فرش ایران گفت:فرش بافی یکی از قدیمی ترین و عمومی ترین مشاغل خانواده های اصفهانی بوده که نیازمند احیای دوباره دارد.

وی خواستار توجه به سلیقه مشتریان بویژه مشتریان خارجی از سوی بافندگان فرش شد و گفت:با وجود ارزشمند بون طرح های قدیمی فرش اصفهان باید ازطرح های جدید منطبق بر خواسته مشتریان در تولید فرش استفاده کرد.
 
وی بافندگی فرش را جزو یکی از مشاغل خانگی سالم و کم حاشیه برای جامعه دانست و گفت:خانواده ها با رویکردی به بافندگی فرش می توانند علاوه بر زنده نگه داشتن این هنر به اقتصاد خانواده کمک کنند.

سهل آبادی خواستار استفاده از ظرفیت تکایا و حسینیه ها برای تولید فرش به ویژه توسط خانواده های کم بضاعت شد و گفت:تسری صنعت فرش به عموم جامعه به خصوص در بخش زنان می تواند از آسیب های اجتماعی بکاهد.
وی تاکید کرد:ایجاد کارگاههای کوچک توسط تولید کنندگان فرش در مناق مختلف شهر می تواند علاوه بر اشتغال زایی به افزایش صادرات استان منجر شود.

«حمید کارگر»رییس مرکز ملی فرش ایران در این دیدار گفت: استان اصفهان یکی از قطب های مهم تولید فرش کشور است که می تواند در توسعه این بخش نقش بسزایی داشته باشد.

وی تاکید کرد:وزارت صنعت،معدن و تجارت به تنهایی نمی تواند تمام مسایل بخش فرش را برطرف کند و تشکل های اقتصادی می توانند به دولت در این زمینه کمک کنند .

وی از تشکیل یک تیم تخصصی با هدف بررسی و نظارت بر صادرات فرش و واردات مواد اولیه تولید فرش خبر داد و گفت: برندهای فرش ایرانی باید در دنیا معرفی شوند تا بتوانیم بازارهای هدف را به خود اختصاص دهیم.

کارگر خواستار نگاه هنری به تابلو فرش شد و گفت:این مرکز تلاش می کند که نمایشگاه فرش دستباف با فرش ماشینی جداگانه برگزار شود.


آلبوم تصاویر فرش-7-94