تاریخ : دوشنبه 25 اسفند 1399
کد 3833

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

گسترش طرح‌های صنعتی و حفظ اصفهان مانا با اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اجرای پروژه انتقال آب از خلیج ‌فارس به استان اصفهان را موجب توزیع متوازن کار، توسعه عدالت اجتماعی، جلوگیری از مهاجرت و گسترش طرح‌های صنعتی و حفظ اصفهان مانا دانست.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان عملیات اجرایی و بهره برداری طرح ملی و ابرپروژه انتقال آب از خلیج ‌فارس به استان اصفهان با پیگیری و مشارکت اتاق بازرگانی اصفهان همزمان با ۶ استان واقع در فلات مرکزی و شرق کشور با دستور رییس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانسی آغاز شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پنجاه و هفتمین هفته از پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، این ۵ طرح که آب شیرین شده خلیج فارس و دریای عمان را به استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان انتقال می‌دهد، از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.
رئیس جمهور طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به مرکز و منطقه شرق را یک طرح بسیار عظیم و تاریخی در توسعه متوازن کشور برشمرد و گفت: این طرح جزو آرزوهای همه مسئولین کشور بوده است و بسیار خوشحالیم که امروز شاهد بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی آن هستیم. 
وی با تبریک اجرای طرح عظیم انتقال آب به مردم ایران و به ویژه مردم مناطق شرق و مرکز کشور، از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست، وزارتخانه‌های صمت و نیرو و فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تشکر و قدردانی کرد.
استاندار اصفهان نیز در این آیین گفت: همه کارهای لازم برای اجرای این طرح در زمینه تخصیص منابع بصورت قانونی و علمی و بر اساس پیوست‌های مختلف انجام شده است.  به گفته وی با اجرای این طرح ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان اصفهان تخصیص پیدا خواهد کرد.
عباس رضایی افزود: یازده مسیر مختلف برای انتقال آب در چارچوب این طرح توسط شرکت مشاور بررسی شده و در نهایت کوتاهترین و ارزانترین مسیری که نیاز به پمپاژ کمتری دارد و از مشکلات زیست محیطی و اجتماعی پایین‌تری برخوردار است، انتخاب شده است.
وی با تاکید براینکه اجرای این طرح مانع از پیگیری حق‌آبه کشاورزان و تخصیص آب از بهشت‌آباد نخواهد شد و مردم نباید به جوسازی‌ها در فضای مجازی توجهی داشته باشند، اظهار داشت: انتقال آب از خلیج فارس بعنوان قدمی بسیار مثبت و آرزوی دیرینه مردم اصفهان است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
وی با بیان‌اینکه استان کم‌آب و بی‌آب اصفهان با مشکلات بسیاری در زمینه مصرف آب مواجه است، افزود: پیگیری لازم برای طرح انتقال آب از خلیج فارس در ۲۸ ماه گذشته انجام شده و با اجرای این طرح مشکل کمبود آب صنایع استان که تضمینی همیشگی برای تامین آب استان خواهد بود، برطرف می‌شود.
همچنین مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اجرای این طرح را موجب توزیع متوازن کار، توسعه عدالت اجتماعی، جلوگیری از مهاجرت و گسترش طرح‌های صنعتی و حفظ اصفهان مانا دانست و تصریح کرد: رسالت ما کمک همه جانبه به تولید، اشتغال و حمایت از جهادگران عرصه اقتصاد است.
 
آلبوم تصاویر آغاز طرح انتقال آب به اصفهان